Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 12/1/23: Hoeveel voornamen heb jij?

En ben jij vernoemd naar iemand?

Peiling

Hoeveel voornamen heb jij?
127 stemmen
31%
40%
24%
5%
1%
0%

3, vernoemd naar mijn vader, naar mijn moeder en een zelfverzonnen naam, die ze mooi vonden. Kinderen elk één naam, niet vernoemd.

Peaches schreef op 12-01-2023 om 09:33:

[..]

En daarom is mijn zoon alleen naar mijn vader vernoemd..

Zou je je naam niet kunnen veranderen?

Heel graag, maar het kost veel geld en dat kan ik nu niet missen, maar ik wil dit zeker aanpakken als ik het geld wel kan missen.

lientje69 schreef op 12-01-2023 om 09:37:

[..]

Volgens mij kan je dit vrij gemakkelijk wijzigen idd. Zou die naam dan laten verwijderen.

( ons kind is transgender en heeft vorig jaar haar volledige voornamen laten wijzigen, dan moet dit toch ook makkelijk kunnen lijkt me)

Mag ik vragen wat de totale kosten ongeveer waren? Ik schat zo rond de 1000 euro als ik een rondje Google.

Drie voornamen. Ik was het eerste kleinkind en ben vernoemd naar beide oma's en een zus van oma. 
Stiekem vind ik dat best wel sjiek staan 

weneri schreef op 12-01-2023 om 09:54:

[..]

Mag ik vragen wat de totale kosten ongeveer waren? Ik schat zo rond de 1000 euro als ik een rondje Google.

Heb het nagevraagd maar omdat het om transgender gaat en je al een heel psychologisch traject hebt doorlopen werd dit vergoed.

In jouw geval zal het dan helaas idd  zo tussen de 500-1000 euro gaan. Dat is best zuur. Daar moet je dus voor sparen. Zie je kans hiertoe? Het lijkt me zo te lezen best een geestelijke  impact op je te hebben en is dan wellicht een opluchting  voor je om de naam kwijt te zijn? Misschien  kan je nog bij de gemeente  informeren  of er nog een goedkopere/ vergoede optie is.

Ik heb 1 naam, die vonden mijn ouders prachtig. Niet vernoemd. 

Drie, mijn voornaam en vernoemd naar peetoom en peettante. Naar goed katholiek gebruik. 

lientje69 schreef op 12-01-2023 om 10:15:

[..]

Heb het nagevraagd maar omdat het om transgender gaat en je al een heel psychologisch traject hebt doorlopen werd dit vergoed.

In jouw geval zal het dan helaas idd zo tussen de 500-1000 euro gaan. Dat is best zuur. Daar moet je dus voor sparen. Zie je kans hiertoe? Het lijkt me zo te lezen best een geestelijke impact op je te hebben en is dan wellicht een opluchting voor je om de naam kwijt te zijn? Misschien kan je nog bij de gemeente informeren of er nog een goedkopere/ vergoede optie is.

Dankjewel, wat fijn dat het vergoed werd bij je dochter. Ik ga hier zeker voor sparen, want het stoort me echt mateloos en het zou zeker een hele opluchting zijn. Ik heb weleens eerder gedacht van als ik wat extra geld over heb, ga ik eens actie ondernemen, maar dan gaat telkens weer een auto/wasmachine of noem maar op kapot. Je kent het vast wel.

Het is niet dat de spaarrekening helemaal leeg is hoor, maar het is gewoon een hele smak geld en er zijn ook altijd wel andere spaardoelen. Ik denk dat ik maar eens een potje ga aanleggen hiervoor denk ik. denk dat dat de beste manier is 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

12-01-2023 om 11:34

Twee voornamen, vernoemd naar beide opa's.

1 voornaam, en ben vernoemd naar een liedje.  

3 Voornamen waarvan de eerste mijn roepnaam is. Met de 2e en 3e naam ben ik vernoemd naar mijn oma's. 

Twee.
Vernoemd naar (de niet gebruikte voornamen van) moeder en tante, die ook twee voornamen hebben.

1 voornaam, ik ben vernoemd. Mijn roepnaam is een afgeleide van die voornaam. 

Ik woon niet in Nl en ik ken echt geen mensen die een 'roepnaam' hebben. Ik heb 1 voornaam, man, kinderen en kleinkinderen ook.
Wij benoemen iedereen bij de enige , echte voornaam. 
Ik ben wel benieuwd waarom ouders hun kind een voornaam geven en dan hun kind met een 'roepnaam' benoemen. 
Serieuse vraag hoor.
Bv: kind heet Elisabeth en de ouders noemen haar Eli. 
Waarom? Ik vind dat echt heel vreemd. 
Hadden ze dat kind meteen Eli genoemd dan!

Hier 2 namen, die ook nog veel te lang zijn...... En daarom tot
 grote teleurstelling van mijn ouders de kinderen niet vernoemd....En nu worden alle huisdieren braaf naar familie vernoemd....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.