Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 1/4/23: Trap jij vaak in 1 aprilgrappen?


Weerbericht: Bewolkte en regenachtige dag met in de middag flink wat wind https://www.nu.nl/binnenland/6257722/weerbericht-bewolkte-en-regenachtige-dag-met-in-de-middag-flink-wat-wind.html

Was dit (weer)bericht maar een grap, een april het wordt zacht lenteweer met veel zon en met een lichte bries. 

Herfstappeltaart schreef op 01-04-2023 om 07:48:

Nee want in het echte leven heb ik er niet mee te maken gehad en in de media vind ik ze vaak erg doorzichtig.

Dit 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5375222/1-april-grap-ingetrapt-douane-kat-sigaretten-drone-aarsappel

De grap met de rompers van de Hema zou ik in kunnen trappen als ik niet las dat het een grap was. Commercieel zou het overigens nog kunnen verkopen ook. Denk aan grotere kinderen en volwassenen met een Beperking. Bejaarden met dementie. 

De douane grap met speurkatten vind ik erg leuk

Op mijn werk werd een grap uitgehaald die ik meteen doorhad, maar veel collega's niet, die daardoor behoorlijk pissig werden.
Maar ik zal er ook wel eens ingestonken zijn, hoewel ik redelijk alert ben.

Ik heb wel eens een grap uitgehaald met mijn ouders. Ik heb een typediploma en had dus geleerd mooie, officiële brieven te typen. Nu viel een één of ander kerkelijke activiteit op 1 april, waar je als kerklid aanwezig diende te zijn. Dus ik een mooie brief getypt over de aanvangstijd, dat in tegenstelling tot wat in het kerkblad stond, de bijeenkomst om 19:30 in plaats van 20:00 u zou beginnen. Mijn ouders trapten erin en waren kwaad dat ik niet om 19:15 mijn jas stond aan te trekken.
Ze wilden eerst niet geloven dat ik de brief getypt had, zo officieel zag het eruit. Ik ben benieuwd of ze ook blij waren dat het geld voor de typecursus goed besteed was, ik kon zo bij een bedrijf gaan werken, nette brieven typen, wat in de tachtiger jaren nog een beroep was, foutloos typen op een typemachine.

MidasWolf schreef op 01-04-2023 om 09:48:

De Douane grap met speurkatten vind ik erg leuk

Die vond ik ook leuk! Maar ik denk dat niemand erin getrapt is. 

Netherfield schreef op 01-04-2023 om 09:52:

[..]

Die vond ik ook leuk! Maar ik denk dat niemand erin getrapt is.

Nee, ik denk dat je gelijk hebt hierin, niet iedere grap kan even succesvol zijn.

Mijn man las net dat ze de productie bij de Alfa brouwerij hadden stopgezet, omdat konijnen onder de brouwerij hadden gegraven en de boel kon inzakken. Pas halverwege de trap viel het kwartje  . Het klinkt dan net geloofwaardig genoeg.

Maar ik had het bij die douane kat niet meteen door. 

MidasWolf schreef op 01-04-2023 om 09:48:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5375222/1-april-grap-ingetrapt-douane-kat-sigaretten-drone-aarsappel

De grap met de rompers van de Hema zou ik in kunnen trappen als ik niet las dat het een grap was. Commercieel zou het overigens nog kunnen verkopen ook. Denk aan grotere kinderen en volwassenen met een Beperking. Bejaarden met dementie.

De rotondegrap is bijzonder pijnlijk na het ongeluk in België waarbij een rotonde genegeerd werd. Gelukkig waren de kinderen aan de andere kant van de sporthal toen het gebeurde:

https://www.autoblog.nl/nieuws/video-voetballer-vliegt-met-mercedes-een-sporthal-in-3476085

Die aarsappel is zeker weten voortgekomen uit een typefout, de s zit naast de d

MidasWolf schreef op 01-04-2023 om 09:48:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5375222/1-april-grap-ingetrapt-douane-kat-sigaretten-drone-aarsappel

De grap met de rompers van de Hema zou ik in kunnen trappen als ik niet las dat het een grap was. Commercieel zou het overigens nog kunnen verkopen ook. Denk aan grotere kinderen en volwassenen met een Beperking. Bejaarden met dementie.

Ze bestaan gewoon hoor, maar dan zonder doorgroei.

Tara82 schreef op 01-04-2023 om 09:59:

Mijn man las net dat ze de productie bij de Alfa brouwerij hadden stopgezet, omdat konijnen onder de brouwerij hadden gegraven en de boel kon inzakken. Pas halverwege de trap viel het kwartje . Het klinkt dan net geloofwaardig genoeg.

Maar ik had het bij die douane kat niet meteen door.

Als je weet hoe katten qua karakter in elkaar zitten, heb je hem meteen door Ik vond het wel leuk dat mensen op FB vaak foto’s plaatsten van hun eigen kat als ‘sollicitatie’.

DiedeltjeDei schreef op 01-04-2023 om 10:04:

[..]

Ze bestaan gewoon hoor, maar dan zonder doorgroei.

Dat wist ik niet. 

Ikke wel.
Ik geloofde zelfs in dat dekbed van 10 meter zodat je nooit meer ruzie hebt om het dekbed met je partner.

MidasWolf schreef op 01-04-2023 om 09:48:

De douane grap met speurkatten vind ik erg leuk

Die geloofde ik ook 

Alleen had ik inderdaad vraagtekens bij de gehoorzaamheid van de speurkatten.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

01-04-2023 om 11:20

Eigenlijk trap ik nooit in 1-aprilgrappen, behalve dan zo'n grap van de buurjongen "hé, je veter is los". Even een moment van zwakte... 😀

Ik kan wel erg genieten van de 1-aprilgrappen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.