Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Vraag v.d. dag 1/3/23: Waar mag ik je ‘s nachts absoluut voor wakker maken?


Het schijnt dat van nature de mens gemaakt is om 's nachts een poosje wakker te zijn en daarna weer zonder problemen in slaap te vallen. 

Mensen sliepen vroeger in twee ploegen, en misschien moeten we het nog eens doen | Hippocrates Guild

Mijn kinderen mogen mij altijd wakker maken en vriend mag me ook altijd wakker maken.
Verder liever niet, ben niet heel wakker 's nachts. 

Auwereel schreef op 01-03-2023 om 13:09:

Het schijnt dat van nature de mens gemaakt is om 's nachts een poosje wakker te zijn en daarna weer zonder problemen in slaap te vallen.

Mensen sliepen vroeger in twee ploegen, en misschien moeten we het nog eens doen | Hippocrates Guild

Dit herken ik wel, als ik last van stress heb ben ik vaak s nachts een poosje wakker. 

Het tijdstip van wakker zijn heeft volgens Chinese zienswijzen te maken met organen en emoties.

https://www.bedrock.nl/hetzelfde-tijdstip-wakker/

Evaluna schreef op 01-03-2023 om 13:13:

[..]

Dit herken ik wel, als ik last van stress heb ben ik vaak s nachts een poosje wakker.

Het tijdstip van wakker zijn heeft volgens Chinese zienswijzen te maken met organen en emoties.

https://www.bedrock.nl/hetzelfde-tijdstip-wakker/

Mijn tijdstip van wakker worden hangt meestal samen met mijn blaas! Drink is 's avonds een kop thee, moet ik om 3 u 's nachts naar de wc, zonder kop thee 5:30 u. Ik weet nog steeds niet welk tijdstip het lastigst is. Bij 3 u val ik net weer wat vaker in slaap, maar als ik niet weer in slaap val, heb ik bij 5:30 u wakker worden toch weer een langere nacht!

mijn eerste gedachte is: seks

Ik ben zo vaak wakker 's nachts , dat je me waarschijnlijk niet hoeft wakker te maken. En slaap ik toch, lekker laten slapen zolang er geen gevaar is voor mij. En dingen die ik toch niet kan veranderen, daar is het de volgende morgen vroeg genoeg voor om te weten

Alleen in noodgevallen waar ik ook daadwerkelijk van nut zou kunnen zijn.

Voor een echte Bossche bol!

 
Sinds Bart de Graaff na die vraag gesteld te hebben met een grote grijns diep in de nacht je uit je bed kwam toeteren, ben ik erg voorzichtig om daar antwoord op te geven.

Een zeer grote geldprijs, daar krijg je me wel voor uit de veren.

Daarom is de Midnight Game Show van Michael McIntyre bij tijd en wijle zo hilarisch. Met name als dan heel kort iemands idool even langs komt flitsen.

Een nieuwe aflevering of boek of game in mijn favoriete serie. Het begon met de Harry Potter boeken om middernacht halen en dan tot de vroege ochtend uit te lezen. Zulke goede herinneringen aan. Ik doe dat nog steeds graag met boeken, aflevering of games waar ik met smart op gewacht heb. Momenteel sta ik maandag om 3.00 op zodat ik de nieuwe aflevering van mijn huidige favoriete serie tegelijk met de VS kan kijken (The Last of Us). En dan slaap ik nog twee uur door. Ook geen risico op spoilers zo. 

Verder natuurlijk voor noodgevallen, voor mijn kind, maar ook voor een avontuur. Ik heb er niet zo'n moeite mee, zolang het sporadisch is. 

Wollstonecraft schreef op 01-03-2023 om 07:50:

Liefst nergens voor. Sinds ik in de overgang ben slaap ik een stuk slechter. Dus als ik dan slaap word ik niet graag wakker gemaakt.

Precies dit.

Voor veel zaken eigenlijk, maar dat komt ook omdat mijn wekker zelden afloopt (arbeidsongeschikt).

Dus prima voor een luisterend oor voor vrienden, nichtje, neefje. Een frikandel speciaal met tomatenketchup, een goeie spaghetti bolognese, Surinaamse bami, goeie seks……

echt niks hoor, ik wil lekker doorslapen. Alleen voor noodgevallen oid.. en dan wordt opstaan nog een hel

Noodgevallen en familie-catastrofes. Als het écht niet kan wachten tot 's ochtends (of 's middags).

Voor speciale sport-wedstrijden of programma's blijf ik liever gewoon wakker dan dat ik midden in de nacht opsta.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.