Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Verschrikkelijke bruiloften, partijen en uitjes

nou we waren echt wel daggast, in die zin dat we een corsage kregen..... Wij zijn ook de enige die verder weg wonen, de rest woont allemaal bij elkaar in de buurt... dus waarschijnlijk is het bruidspaar ervan uit gegaan dat wij wel bij andere familie konden overbruggen,. Maar gek vond ik het wel.
Nou ja, het is al weer een paar jaar geleden maar moest er ineens aan denken bij het lezen van dit topic. 

Maar ik lees hier gekkere verhalen dus in die zin had het veel erger gekund

Nikki1973 schreef op 27-08-2021 om 13:16:

nou we waren echt wel daggast, in die zin dat we een corsage kregen..... Wij zijn ook de enige die verder weg wonen, de rest woont allemaal bij elkaar in de buurt... dus waarschijnlijk is het bruidspaar ervan uit gegaan dat wij wel bij andere familie konden overbruggen,. Maar gek vond ik het wel.
Nou ja, het is al weer een paar jaar geleden maar moest er ineens aan denken bij het lezen van dit topic.

Dat bruidspaar was gewoon suf bezig. Mijn ouders waren eens op de bruiloft van een nicht. Ze waren geen daggast, maar wel begeleiding en vervoer van oma die wel daggast was. Op verzoek van die nicht nota bene! Ze mochten zichzelf vermaken nadat ze oma met haar rolstoel in de eetzaal geïnstalleerd hadden. 

Nikki1973 schreef op 27-08-2021 om 13:16:

Oh, het lijkt mij idd onwaarschijnlijk dat je dit doet voor een niet-daggast. Vaag hoor.

Ginevra

Ginevra

27-08-2021 om 13:59 Topicstarter

nlies schreef op 27-08-2021 om 11:54:

[..]

Hoezo denk je dat het verandert als je tegen het bruidspaar zegt dat het niet gezellig was? Verwacht jij dat ze nog een paar keer gaan trouwen om het beter te doen. Of denk je dat ze dan tegen vrienden gaan zeggen: trouw niet zoals wij het gedaan hebben, want dat vinden de gasten niet leuk

inderdaad. Wij hebben het anders dan anders gedaan en iedereen zei dat ze het leuk vonden. Maar weten wij veel, misschien vonden ze het wel vreselijk. Mensen zijn over het algemeen te beleefd om dat te zeggen en ja, wat moet je er ook achteraf mee?

Daarom zijn dit soort topics wel handig . Kun je tenminste anoniem je gal spugen en als je nog gaat trouwen/jubileren/feesten, weet je hoe het niet moet.

Na tig jaar dit topic gelezen te hebben heb ik er overigens wel een grote lijn uitgehaald voor mezelf, maar een ander kan weer heel andere dingen eruit opgepikt hebben:

- er moet eten zijn. Dat hoeft niet duur of chic, maar het is niet aardig om je gasten honger te laten hebben of aan hun eigen lot over te laten qua eten

- hoe meer verplichte onderdelen (een vaste structuur met zo laat foto's, zo laat receptie, dan stukjes, dan eten en speeches, dan feest etc) hoe minder leuk. Mensen gaan het pas leuk hebben als ze een beetje hun eigen gang kunnen gaan ipv wachten op verplichte onderdelen.

Paull schreef op 27-08-2021 om 12:10:

Bedrijfsuitjes... ooit eentje gehad met overnachting van za op zo. Zaterdag activiteiten waaronder een workshop buikdansen! Ja, ook voor alle mannen.
Zondagmiddag werd afgesloten met.... sauna!! (en nee geen badkledingdag).

Neeeeeeeh! Hoe verzinnen ze het?!!! In je nakie met collega’s….??? Ik was niet gegaan hoor…zoek het lekker uit! 

er.is.maar.1.Pino schreef op 27-08-2021 om 14:49:

[..]

Neeeeeeeh! Hoe verzinnen ze het?!!! In je nakie met collega’s….??? Ik was niet gegaan hoor…zoek het lekker uit!

Ik heb ook vriendelijk bedankt, hoewel ik op zich wel een sauna liefhebber ben. Voornaamste reden waren twee erg aantrekkelijke vrouwelijke collega's. Ik was erg bang een erectie te krijgen en dan had ik me echt nooooooooooooooooooit meer op mijn werk durven te vertonen.
Als het alleen mannelijke collega's waren geweest, had ik er trouwens geen problemen mee gehad.

Paull schreef op 27-08-2021 om 12:10:

Bedrijfsuitjes... ooit eentje gehad met overnachting van za op zo. Zaterdag activiteiten waaronder een workshop buikdansen! Ja, ook voor alle mannen.
Zondagmiddag werd afgesloten met.... sauna!! (en nee geen badkledingdag).

Bijzondere activiteiten voor een weekend weg  met collega’s, en dan vooral het sauna gedeelte. Wat dan nog gemixt is ook. (Wat ik later las in je reactie)

Zal vast wel door een baas(man) bedacht zijn. De sauna vind ik wel fijn, maar echt dat ik met een groep collega’s waar ik op het werk mee zit ook nog fijn in de sauna te gaan zitten.

Voor veel dingen sta ik open en ik zal niet snel afzeggen voor een personeelsuitje of weekend, maar dit uitje laat ik gaan.

Ginevra

Ginevra

27-08-2021 om 15:14 Topicstarter

er.is.maar.1.Pino schreef op 27-08-2021 om 14:49:

[..]

Daar zou ik ook écht niet aan beginnen. Ik vond een keer een activiteit met een wetsuit aan al behoorlijk buiten mijn comfortzone.

MidasWolf schreef op 27-08-2021 om 15:10:

[..]

Bijzondere activiteiten voor een weekend weg met collega’s, en dan vooral het sauna gedeelte. Wat dan nog gemixt is ook. (Wat ik later las in je reactie)

Zal vast wel door een baas(man) bedacht zijn. De sauna vind ik wel fijn, maar echt dat ik met een groep collega’s waar ik op het werk mee zit ook nog fijn in de sauna te gaan zitten.

Voor veel dingen sta ik open en ik zal niet snel afzeggen voor een personeelsuitje of weekend, maar dit uitje laat ik gaan.

Nee, niet door baas of manager, de organisatie bestond uit een vrouwelijke en een manlijke collega. Er waren overigens nog andere meer 'gewone' activiteiten op zaterdag, maar die heb ik niet onthouden

Dat buikdansen was ook hilarisch, vooral met van die houterige klazen als collega's )

Paull schreef op 27-08-2021 om 15:19:

[..]

Nee, niet door baas of manager, de organisatie bestond uit een vrouwelijke en een manlijke collega. Er waren overigens nog andere meer 'gewone' activiteiten op zaterdag, maar die heb ik niet onthouden

Dat buikdansen was ook hilarisch, vooral met van die houterige klazen als collega's )

Misschien wat te voorbarig van mij, dat was wel een van mijn eerste gedachten.
Dat het buikdansen hilarisch was met zulke houten klazen geloof ik wel.
Hoewel zelf zal ik ook niet heel soepel zijn daarin.

Lollypopje schreef op 27-08-2021 om 12:54:

Het is volgens mij niet zozeer dat het gesplit is, maar dat de ceremonie in het gemeentehuis openbaar toegankelijk is. Het wordt dan dus niet zozeer vermeld als uitnodiging, maar ter informatie voor wie wil.

Dit inderdaad. Veel mensen komen op de ceremonie, omdat het openbaar is (dus je kunt ze niet eens weigeren al zou je willen) en dan gaan ze daarna zeuren dat ze niet voor alles zijn uitgenodigd 

Een restaurant heeft meestal niet de capaciteit voor 200 mensen en veel stellen willen het eten intiem houden ivm speeches, maar daarna een groot feest voor een groter gezelschap is erg gezellig, dus daar worden meer mensen voor uitgenodigd. 

Ik begrijp zelf juist het gezeur niet zo over tijd overbruggen. Of zelf iets moeten eten. Je bent toch een zelfstandig persoon, je houdt jezelf toch normaal gesproken ook in leven? Waarom lukt dat je op een dag van een bruiloft niet? 

Lollypopje schreef op 27-08-2021 om 12:54:

Het is volgens mij niet zozeer dat het gesplit is, maar dat de ceremonie in het gemeentehuis openbaar toegankelijk is. Het wordt dan dus niet zozeer vermeld als uitnodiging, maar ter informatie voor wie wil.

Ik zou dat dus niet delen met de mensen die ik daar niet bij hoef. Je kunt ook op locatie trouwen natuurlijk en dan is het alleen voor genodigden. 

redbulletje schreef op 27-08-2021 om 15:34:

[..]

Ik zou dat dus niet delen met de mensen die ik daar niet bij hoef. Je kunt ook op locatie trouwen natuurlijk en dan is het alleen voor genodigden.

Artikel 63 van hfdst.5 van het Burgerlijk wetboek bepaalt dat het huwelijk altijd in het openbaar (in het gemeentehuis) wordt voltrokken. 

Een andere trouwlocatie voor het burgerlijk huwelijk dan het gemeentehuis, wordt aangewezen als "tijdelijk" gemeentehuis, dus daarvoor gelden dezelfde regels. 

Dan gold dat dus ook voor het huwelijk van onze Koning destijds...

Ja, zelfs als de huwelijksvoltrekking bij je thuis is moet officieel de deur openblijven, omdat het om een openbare gelegenheid gaat. Je kunt niemand weigeren. Daarom staat vaak het tijdstip wel op de uitnodiging, maar het is niet altijd de bedoeling dat je als avondgast aanwezig bent 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.