Huiskamer
Ginevra
23-08-2021 om 21:05
Verschrikkelijke bruiloften, partijen en uitjes
Een van de leukste langlopende topics op Viva was deze. Wat hebben we gelachen, misschien tijd om deze weer eens op te starten?
Bruiloften waar dronken ooms in paars trainingspak een speech vol gênante details gaan houden, waar anderhalf uur troelala werd gezongen? Verjaardagen waar alleen pelpindas te eten waren, die op de SEH eindigen of waar oma een diashow van haar aambeienoperatie vertoont? Een bedrijfsuitje zonder eten dat tot 21 uur duurt met alleen twee droge toastjes per persoon (van Yolo)? Schrijf het hier van je af!
En je beste verhaal mag je hier best opnieuw posten, zat nieuwe lezers en anders genieten we er gewoon nóg eens van!
Duiveninhetnieuws
26-08-2021 om 19:14
Uiteindelijk vindt iedereen denk ik dat ie het voor zijn eigen bruiloft super geregeld heeft, wijzelf ook hoor. Wie weet wat anderen daar weer van vonden!
Die mensen van die roeitocht vonden zichzelf heel origineel, lekker buiten, informele bbq niet van dat stijve gedoe of handjes schudden hoor!
Ik heb er nog eentje, wel minder erg hoor. Een feest van iemand die 50 werd. De jarige kreeg een zelfgemaakte levensgrote pop van oude auto-onderdelen cadeau, met als opvallendste kenmerk een forse lul gemaakt van een uitlaat. De halve familie was katjelam, er kwam een soort Brabantse comedian waar niks van te verstaan was maar die wel langdurig wauwelde. Het eindigde ermee dat er gewalst werd met de pop, die ten val kwam en met zijn lul een enorme put in de parketvloer sloeg.
Zusterclivia
26-08-2021 om 19:54
De man van een vriendin van mijn moeder (ze waren niet heel close of zo) werd 50 en ging een feestje houden. Mijn moeder was uitgenodigd en haar kinderen. Wij kinderen hadden zoiets van, wat moeten wij op een feest waar wij niemand kennen, dus onze moeder heeft ons netjes afgemeld. Zelf is ze wel geweest, blijk dat er maar 5 mensen waren geweest. En er was een hele zaal afgehuurd, DJ en dergelijk. Echt heel sneu.
Bloemenzee
26-08-2021 om 20:19
Zusterclivia schreef op 26-08-2021 om 10:08:
[..]
Stoor mij er trouwens aan dat trouwambtenaren eigenlijk altijd wel fouten maken met namen en zo. En ook gewoon simpele namen.
Dat was bij onze bruiloft ook: mijn naam had ie verkeerd. En ik heb echt geen ingewikkelde of zeldzame naam. Ik heb de ambtenaar zelf verbeterd tijdens de ceremonie, maar gênant was het wel.
MidasWolf
26-08-2021 om 20:26
Duiveninhetnieuws schreef op 26-08-2021 om 19:14:
Uiteindelijk vindt iedereen denk ik dat ie het voor zijn eigen bruiloft super geregeld heeft, wijzelf ook hoor. Wie weet wat anderen daar weer van vonden!
Die mensen van die roeitocht vonden zichzelf heel origineel, lekker buiten, informele bbq niet van dat stijve gedoe of handjes schudden hoor!
Ik heb er nog eentje, wel minder erg hoor. Een feest van iemand die 50 werd. De jarige kreeg een zelfgemaakte levensgrote pop van oude auto-onderdelen cadeau, met als opvallendste kenmerk een forse lul gemaakt van een uitlaat. De halve familie was katjelam, er kwam een soort Brabantse comedian waar niks van te verstaan was maar die wel langdurig wauwelde. Het eindigde ermee dat er gewalst werd met de pop, die ten val kwam en met zijn lul een enorme put in de parketvloer sloeg.
Erg nu moet ik in plaatjes denken.
Kan mij heel beeldig voorstellen hoe dat is gegaan.
Magnoliatakje
26-08-2021 om 20:28
Bloemenzee schreef op 26-08-2021 om 20:19:
[..]
Dat was bij onze bruiloft ook: mijn naam had ie verkeerd. En ik heb echt geen ingewikkelde of zeldzame naam. Ik heb de ambtenaar zelf verbeterd tijdens de ceremonie, maar gênant was het wel.
Je zou zeggen dat een Babs de namen duidelijk in een andere kleur opschrijft. Dat je dan niet als bruid moet zeggen" Nee, ik heet geen Mieke maar Lieke".
Lulu_
27-08-2021 om 08:41
OxfordComma schreef op 26-08-2021 om 10:20:
[..]
Ja, dit was bij een vriendin van mij die ging trouwen ook het geval. Eerst dacht iedereen nog, dat we het verkeerd verstaan hadden (de naam die gezegd werd, leek erg op haar naam), maar daarna gebeurde het nog meerdere keren. Enkele gasten probeerden nog het zachtjes te corrigeren, maar daar had de trouwambtenaar geen boodschap aan. Echt heel vervelend, mijn vriendin voelde zich er duidelijk rot onder. En dan denk ik echt; hoe krijg je het voor elkaar. Een paar details, ok. Maar de naam check-dubbel-check je toch wel even lijkt me.
Pfff, inderdaad. Bij de bruiloft van kennissen van mij werd de tweede naam van de bruid steevast verkeerd uitgesproken. Voornaam JohannES Achternaam ipv Johanna. De ambtenaar werd na drie keer even gecorrigeerd door de moeder van de bruid. Uitzonderingen daargelaten, maar je snapt toch wel dat een dame over het algemeen geen mannennaam als doopnaam heeft.
OxfordComma
27-08-2021 om 11:07
Zusterclivia schreef op 26-08-2021 om 19:54:
De man van een vriendin van mijn moeder (ze waren niet heel close of zo) werd 50 en ging een feestje houden. Mijn moeder was uitgenodigd en haar kinderen. Wij kinderen hadden zoiets van, wat moeten wij op een feest waar wij niemand kennen, dus onze moeder heeft ons netjes afgemeld. Zelf is ze wel geweest, blijk dat er maar 5 mensen waren geweest. En er was een hele zaal afgehuurd, DJ en dergelijk. Echt heel sneu.
Ah wat sneu.. Dat soort dingen vind ik altijd echt verdrietig om te horen (en is stiekem ook mijn grootste angst als ik een feestje geef).
Nikki1973
27-08-2021 om 11:45
hier geen hele vreselijke feesten hoor... gelukkig. Als ik sommige verhalen hier lees....
Een aantal jaren geleden trouwde het nichtje van mijn vriend. de hele familie woont in het westen, wij 200 km verderop. We waren uitgenodigd voor de ceremonie in de middag en voor het feest s avonds. Het eten moesten we zelf maar regelen. Dat was alleen voor het bruidspaar, de wederzijdse ouders/ broers/ zussen en ooms en tantes. Neven en nichten hoorden hier dus niet bij.
Gelukkig konden we bij zwager en schoonzus terecht anders hadden wij toch een aantal uren moeten overbruggen. Ik vond het niet erg gastvrij.
En de vriend van ons werd 50, nog pre corona. Groot feest, zaaltje afgehuurd (erg jaren 70 sfeer) en hele harde muziek, genre levensliederen.. de sfeer was ver te zoeken maar de jarig zelf heeft een mooie verjaardag gehad. Wij zijn een uur of twee gebleven en toen het terras op gegaan
nlies
27-08-2021 om 11:54
Hen74 schreef op 26-08-2021 om 00:41:
Wat ik me afvroeg. Zeggen jullie bij zo'n vreemde, vervelende of saaie bruiloft hoe het werkelijk ervaren is, als het bruidspaar er om vraagt? Of zegt iedereen dat het leuk was? Kon me zo voorstellen dat als niemand ooit commentaar heeft, die vreemde dingen blijven gebeuren.
Maar wellicht zit ik ernaast.
Hoezo denk je dat het verandert als je tegen het bruidspaar zegt dat het niet gezellig was? Verwacht jij dat ze nog een paar keer gaan trouwen om het beter te doen. Of denk je dat ze dan tegen vrienden gaan zeggen: trouw niet zoals wij het gedaan hebben, want dat vinden de gasten niet leuk
nlies
27-08-2021 om 12:01
Ainne schreef op 26-08-2021 om 10:12:
[..]
Ik ben tig jaar geleden naar Ierland verhuisd. Ik kwam zelf van boven de rivieren in NL en nu dus in een katholiek land. Hier worden begrafenissen zelfs "gevierd".
Daarentegen, en dat werd eerder in het topic ook genoemd, betaal je hier meestal wel je eigen drankjes van de bar. Als je zit te eten bij een bruiloft of begrafenislunch zit de wijn er vaak wel bij inbegrepen, dat dan weer wel. Soms zijn gewoontes gewoon anders, maar niet perse gierig.
och ik was in Mexico op vakantie, was ik ergens in een dorp en dar kwam de begrafenisstoet uit de kerk. Inclusief hoempaband. De eerste 10 meter was het nog treurmuziek, daarna veranderde het echt in hoempa pa. want het leven van de overledene moest gevierd worden.
Paull
27-08-2021 om 12:10
Bedrijfsuitjes... ooit eentje gehad met overnachting van za op zo. Zaterdag activiteiten waaronder een workshop buikdansen! Ja, ook voor alle mannen.
Zondagmiddag werd afgesloten met.... sauna!! (en nee geen badkledingdag).
redbulletje
27-08-2021 om 12:24
Nikki1973 schreef op 27-08-2021 om 11:45:
hier geen hele vreselijke feesten hoor... gelukkig. Als ik sommige verhalen hier lees....
Een aantal jaren geleden trouwde het nichtje van mijn vriend. de hele familie woont in het westen, wij 200 km verderop. We waren uitgenodigd voor de ceremonie in de middag en voor het feest s avonds. Het eten moesten we zelf maar regelen. Dat was alleen voor het bruidspaar, de wederzijdse ouders/ broers/ zussen en ooms en tantes. Neven en nichten hoorden hier dus niet bij.
Gelukkig konden we bij zwager en schoonzus terecht anders hadden wij toch een aantal uren moeten overbruggen. Ik vond het niet erg gastvrij.
En de vriend van ons werd 50, nog pre corona. Groot feest, zaaltje afgehuurd (erg jaren 70 sfeer) en hele harde muziek, genre levensliederen.. de sfeer was ver te zoeken maar de jarig zelf heeft een mooie verjaardag gehad. Wij zijn een uur of twee gebleven en toen het terras op gegaan
Maar waarom ga je dan naar de ceremonie als je niet mee mag eten? Ik ga alleen naar dat onderdeel als ik tot de naasten behoor die ook voor het diner zijn uitgenodigd. Voor een nichtje zou ik uberhaupt niet 200 km gaan rijden voor een trouwpartij trouwens.
Nikki1973
27-08-2021 om 12:38
redbulletje schreef op 27-08-2021 om 12:24:
[..]
Maar waarom ga je dan naar de ceremonie als je niet mee mag eten? Ik ga alleen naar dat onderdeel als ik tot de naasten behoor die ook voor het diner zijn uitgenodigd. Voor een nichtje zou ik uberhaupt niet 200 km gaan rijden voor een trouwpartij trouwens.
nou omdat mijn vriend dat wel graag wilde en we hadden geregeld dat we bij zwager en schoonzus konden overbruggen. Als dat niet het geval was geweest, waren we niet gegaan inderdaad.
Duiveninhetnieuws
27-08-2021 om 12:51
Dat hoor je vaak, dat het programma voor de niet-daggasten gesplitst is. Inderdaad ongastvrij. Denk dat het vaak ook een gelddingetje is, want goed eten met veel mensen is duur. Wij hadden zelf na de ceremonie een high tea voor iedereen, daarna gingen we met een select gezelschap nog eten en slapen ergens. Daar is vast ook vanalles van te vinden, maar in ieder geval niet dat er mensen met een ‘gat’ zaten.
Lollypopje
27-08-2021 om 12:54
Het is volgens mij niet zozeer dat het gesplit is, maar dat de ceremonie in het gemeentehuis openbaar toegankelijk is. Het wordt dan dus niet zozeer vermeld als uitnodiging, maar ter informatie voor wie wil.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.