Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!

Hen74 schreef op 22-08-2021 om 20:15:

[..]

Vind ik ook!

Weet niet of het vervelend is voor niet-beperkten, maar anders kunnen we bij behoefte wel een nieuw topic openen voor dit soort medische/gezondheidszaken?

Net zo min als of zelfs minder dan tips over vaatwastablettten zijn voor vaatwasserlozen. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-08-2021 om 00:19

Oké, fijn! Dankjewel!

Dan kom nu maar door met die levensveranderende lifehacks! 

ShaunTheSheep schreef op 22-08-2021 om 20:17:

’tuurlijk niet! Zo helpen we elkaar en zo doen we misschien juist nieuwe ideetjes op (voor bv een hulpbehoevende ouder of zo?). Ook dit was een lifehack en hoort dus hier thuis

Helemaal eens! Ik heb voor mijn vader ook een paar ideeën opgedaan!

Ik heb van de week geprobeerd om een draad door het oog van een naald te krijgen. Zucht. Hallo kippigheid. Uiteindelijk gelukt met zo'n draaddoorhaler. Nu kom ik dit filmpje tegen. Nog niet geprobeerd maar wie ook zoiets aan de hand heeft https://www.thesun.co.uk/news/5990675/how-to-thread-a-needle-video-hack/

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-08-2021 om 23:49

Heidi-Forumbeheer schreef op 23-08-2021 om 18:00:

Ik heb van de week geprobeerd om een draad door het oog van een naald te krijgen. Zucht. Hallo kippigheid. Uiteindelijk gelukt met zo'n draaddoorhaler. Nu kom ik dit filmpje tegen. Nog niet geprobeerd maar wie ook zoiets aan de hand heeft https://www.thesun.co.uk/news/5990675/how-to-thread-a-needle-video-hack/

Net even geprobeerd. Dat werkte niet. Te klein oog? Verkeerd materiaal van het draadje in kwestie? 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-08-2021 om 23:50

Hierop voortbordurend. Mijn moeder kan met één hand, tussen duim en wijsvinger, een knoopje in een draadje leggen. Heb me er altijd over verbaasd. 

Heidi-Forumbeheer schreef op 23-08-2021 om 18:00:

Al met een leesbril geprobeerd? Dat werkt bij mij heel goed.

Hen74 schreef op 23-08-2021 om 23:49:

[..]

Net even geprobeerd. Dat werkte niet. Te klein oog? Verkeerd materiaal van het draadje in kwestie?

Ik ga het ook eens proberen.

Hen74 schreef op 23-08-2021 om 23:50:

Hierop voortbordurend. Mijn moeder kan met één hand, tussen duim en wijsvinger, een knoopje in een draadje leggen. Heb me er altijd over verbaasd.

Da's knap. Nooit geprobeerd om dat ook te leren?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

23-08-2021 om 23:54

Heidi-Forumbeheer schreef op 23-08-2021 om 23:51:

[..]

Ik ga het ook eens proberen.

[..]

Da's knap. Nooit geprobeerd om dat ook te leren?

Jawel, maar ze kan het me niet uitleggen. Ze zegt dan 'gewoon zo, kijk'. En vervolgens is het draadje tussen haar vingers en zie je niks.  Ze weet het zelf amper, lijkt het wel, haha. Ze doet al bijna 93 jaar zo'n beetje alles op gevoel. Ook met koken. Heeft nog nooit met maatbekers o.i.d. gewerkt. 

Ja, dat is dan zo'n gewoonte geworden dat het niet meer onder woorden te brengen is. Gewoon een keertje filmen en in slow motion afspelen

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-08-2021 om 00:06

Heidi-Forumbeheer schreef op 23-08-2021 om 23:55:

Ja, dat is dan zo'n gewoonte geworden dat het niet meer onder woorden te brengen is. Gewoon een keertje filmen en in slow motion afspelen

Haha, goed idee!

Ik heb soms een tijdje Hello Fresh. De spullen voor die dag zitten in een papieren zak verpakt. Die gebruik ik om alle schillen enzo in te doen, daarna gaat 'ie in het keukenafvalbakje onder in het keukenkastje en als het vol is gooi ik het met zak en al op de composthoop. Alles netjes weg en afvalbakje blijft schoner.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-08-2021 om 10:28

Tubes tandpasta of crème die bijna leeg zijn knip ik open op 1/3 vanaf  de dop. Dan blijkt meestal dat er nog best wat in zit, voor meerdere keren. Het langste stuk schuif ik dan over het kortste heen om de tube dicht te houden.

Nera schreef op 28-08-2021 om 10:28:

Tubes tandpasta of crème die bijna leeg zijn knip ik open op 1/3 vanaf de dop. Dan blijkt meestal dat er nog best wat in zit, voor meerdere keren. Het langste stuk schuif ik dan over het kortste heen om de tube dicht te houden.

Doe ik ook (ook met handcrème e.d.),  gierig hè 

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

28-08-2021 om 12:17

Niks met gierig te maken vind ik, het is duurzamer om gewoon alles echt op te maken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.