Huiskamer
Regendrup.
08-07-2021 om 21:06
Ultieme lifehack - recente ontdekkingen
Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?
Deel je wijsheid met ons!
Heidi-Forumbeheer
21-08-2021 om 11:17
Forumster schreef op 21-08-2021 om 11:11:
die van de Jumbo hangen toch aan een sleutelhanger met musketon haakje? Die maak je zo los dan.
Dat was het woord. Dubbel kwijt. Het musketonhaakje is er van af en ik kwam niet op het woord.
Bakblik schreef op 21-08-2021 om 11:14:
[..]
Nieuwe halen bij de balie van een supermarkt? Die haakdingetjes warmee ze los van je sleutelbos kunnen zijn om los te kopen maar dat moet je betalen. Supermarkten geven ze vaak gratis weg. Met hun logo erop is het een soort van reclame.
Dat is natuurlijk het simpelste. Ik haal gewoon een nieuwe. Zucht, daar had ik ook zelf op kunnen komen.
nlies
21-08-2021 om 11:21
Forumster schreef op 21-08-2021 om 09:27:
[..]
Ik kan geen medicijn verdeel doosjes vinden (wel online maar ik probeer liever eerst winkels)
kruidvat al geprobeerd? Daar heb ik er gekocht, en action
Heidi-Forumbeheer
21-08-2021 om 11:27
Forumster schreef op 21-08-2021 om 11:20:
Je mindset stond op hergebruik 😁
Dat zal het zijn
Bakblik
21-08-2021 om 11:39
Heidi-Forumbeheer schreef op 21-08-2021 omDat is natuurlijk het simpelste. Ik haal gewoon een nieuwe. Zucht, daar had ik ook zelf op kunnen komen.
Dat nieuwe haakje daar hangt je de oude bij. Dat past weet ik uit eigen ervaring.
Je gebruikt de oude en als die kwijt is heb je altijd nog een reserve exemplaar
Hier had ik de lampje smiley willen plakken maar die kan ik niet vinden.
Heidi-Forumbeheer
21-08-2021 om 11:40
Bakblik schreef op 21-08-2021 om 11:39:
[..]
Dat nieuwe haakje daar hangt je de oude bij. Dat past weet ik uit eigen ervaring.
Je gebruikt de oude en als die kwijt is heb je altijd nog een reserve exemplaar
Hier had ik de lampje smiley willen plakken maar die kan ik niet vinden.
Dat deel van mijn brein werkt gelukkig nog wel
ProfitableMantis53
21-08-2021 om 11:43
Mijn muntje heeft ook geen haakje, maar hangt aan een van de sleutelringen, daar draai ik hem af en na gebruik ook weer aan.
SuperCow
21-08-2021 om 12:43
Heidi-Forumbeheer schreef op 21-08-2021 om 11:07:
Over winkelwagenmuntjes, ik heb er eentje waar het ringetje van af is. Dus nu heb ik alleen nog het muntje en geen mogelijkheid om het ergens aan vast te maken en zwerft het ergens rond waar ik het nooit kan vinden als ik het nodig heb. Mijn denkvermogen wil niet zo op gang komen dus ik vraag even hier voor een handige hack. Hoe maak ik het muntje (met gaatje erin) vast aan mijn sleutelbos, op een manier dat het ook weer los kan? Want mijn hele sleutelbos aan het karretje hangen vind ik niet fijn en handig. Ik kom niet verder dan een tiewrap gebruiken maar dan krijg ik het niet meer los natuurlijk.
Pfff, zoveel woorden voor zoiets simpels
Hier zijn die muntjes met sleutelhanger af te halen bij de AH (o.a.), volgens mij zelfs gratis. Ik heb meerdere muntjes aan één hangertje zitten.
Never mind, ik ben ontzettend spuit 11 zie ik!
Apiejapie
21-08-2021 om 15:02
Hen74 schreef op 20-08-2021 om 23:37:
[..]
Oh, wat handig voor ouders! Ken dat helemaal niet. Voor mij gaat het vooral om iets omhoog te kunnen dragen wat niet per se zwaar is, maar wel recht moet blijven.(drinken bijvoorbeeld). En waarbij ik me aan één hand nog op kan trekken als mijn benen enigszins dienst weigeren.
Niet het antwoord op je vraag, maar is het een idee om een traplift te overwegen? Mijn benen doen ook niet altijd wat ik wil met het gevaar van vallen.
Herfstappeltaart
21-08-2021 om 15:10
Ik heb zo'n zakje met een tasje erin wat je uit kunt vouwen en daaraan hangt mijn winkelmunt. Dat zakje (met tasje) laat ik er gewoon aan bungelen tijdens het boodschappen doen.
ProfitableMantis53
21-08-2021 om 15:21
Herfstappeltaart schreef op 21-08-2021 om 15:10:
Ik heb zo'n zakje met een tasje erin wat je uit kunt vouwen en daaraan hangt mijn winkelmunt. Dat zakje (met tasje) laat ik er gewoon aan bungelen tijdens het boodschappen doen.
Oh, dat is een goeie!
_melon
21-08-2021 om 15:44
Hen74 schreef op 21-08-2021 om 11:12:
[..]
Nee hoor, ik lag nog. En ik zei het ook niet boos. Wilde alleen laten zien dat er een probleem/casus aan voorafging.
Oké gelukkig! En ik heb alles gelezen, het leek me gewoon een slimme lifehack op een glas vol drinken wat waarschijnlijk sowieso gaat morsen.
QuarrelsomeSnail25
21-08-2021 om 16:39
Apiejapie schreef op 21-08-2021 om 15:02:
[..]
Niet het antwoord op je vraag, maar is het een idee om een traplift te overwegen? Mijn benen doen ook niet altijd wat ik wil met het gevaar van vallen.
Dat is vervelend voor je.
Ja, daar heb ik vandaag over nagedacht. Maar vond het nog een aantal stappen te ver. Ik kan het nog zelf. Maar op slechtere dagen zou mezelf optrekken fijn zijn.
Heb jij dat trouwens ook, dat wanneer je snel de trap oploopt, het beter gaat? Dan heb je de vaart mee. Maar juist met een dienblad ga ik trager. En dan is het zwaarder.
Heb n.a.v. de ideeën hier intussen wat gegoogeld. Zag plafondrails, ook systemen voor aan de muur. In die hoek zou ik verder kunnen kijken. Mijn vriend was in zijn hoofd al allerlei dingen aan het uitvinden. Ook om eventueel zelf te maken.
Apiejapie
21-08-2021 om 16:44
Hen74 schreef op 21-08-2021 om 16:39:
[..]
Dat is vervelend voor je.
Ja, daar heb ik vandaag over nagedacht. Maar vond het nog een aantal stappen te ver. Ik kan het nog zelf. Maar op slechtere dagen zou mezelf optrekken fijn zijn.
Heb jij dat trouwens ook, dat wanneer je snel de trap oploopt, het beter gaat? Dan heb je de vaart mee. Maar juist met een dienblad ga ik trager. En dan is het zwaarder.
Heb n.a.v. de ideeën hier intussen wat gegoogeld. Zag plafondrails, ook systemen voor aan de muur. In die hoek zou ik verder kunnen kijken. Mijn vriend was in zijn hoofd al allerlei dingen aan het uitvinden. Ook om eventueel zelf te maken.
Snap ik, je stelt dat toch uit. Is niet iets waar je zomaar aan begint. Ik herken het doorlopen wel. De kinderen mogen niet vóór me lopen want als ik de gang mis omdat ze ineens stoppen dan kan ik vallen.Zou het niet een oplossing zijn om sommige spullen dubbel aan te schaffen, zodat je ze zowel boven als beneden hebt? Het voorkomen van de trap vallen is best wat waard. Hopelijk vind je hier goede ideeën.
QuarrelsomeSnail25
21-08-2021 om 16:49
Apiejapie schreef op 21-08-2021 om 16:44:
[..]
Snap ik, je stelt dat toch uit. Is niet iets waar je zomaar aan begint. Ik herken het doorlopen wel. De kinderen mogen niet vóór me lopen want als ik de gang mis omdat ze ineens stoppen dan kan ik vallen.Zou het niet een oplossing zijn om sommige spullen dubbel aan te schaffen, zodat je ze zowel boven als beneden hebt? Het voorkomen van de trap vallen is best wat waard. Hopelijk vind je hier goede ideeën.
Ja, dat inderdaad, die gang die je hebt mag niet onderbroken worden.
Heb sommige dingen wel zowel boven als beneden. Maar in de avond ben ik al vroeg boven. Dan moet er nog gegeten en gedronken worden halverwege, anders is het te lang. Maar ik vind de ideeën hier al fijn. Kan ik op voortborduren.
Nu kaap ik het topic niet meer, hoor mensen. Terug naar de vele tips over vaatwassers en muntjes.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.