Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!

Je hebt voor kinderen zo'n soort zitje waardoor ze op je heup kunnen zitten. Misschien dat je dat ook kan gebruiken om zware voorwerpen op te laten leunen. Weet alleen even niet hoe het heet. Op google te vinden onder baby heupzitje.

Wat de hik betreft: ik zag ooit een stottertherapeut op tv en die leerde stotteraars hun middenrif met hun handen te helpen tijdens het (uit)ademen. Zingen helpt ook om vloeiend te ademen. Beide kun je ook gebruiken tegen de hik. Ik heb het al meerdere mensen geleerd. Je moet je wel concentreren en geen adempauzes maken, en vooral niet lachen maar dan werkt het zeer snel!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-08-2021 om 23:37

Due-scimmie schreef op 20-08-2021 om 23:22:

Je hebt voor kinderen zo'n soort zitje waardoor ze op je heup kunnen zitten. Misschien dat je dat ook kan gebruiken om zware voorwerpen op te laten leunen. Weet alleen even niet hoe het heet. Op google te vinden onder baby heupzitje.

Oh, wat handig voor ouders! Ken dat helemaal niet. Voor mij gaat het vooral om iets omhoog te kunnen dragen wat niet per se zwaar is, maar wel recht moet blijven.(drinken bijvoorbeeld). En waarbij ik me aan één hand nog op kan trekken als mijn benen enigszins dienst weigeren.  

Hen74 schreef op 20-08-2021 om 21:27:

Heeft er iemand heel toevallig een lifehack om iets kleins de trap op te krijgen zonder twee handen nodig te hebben (maar wat met één hand ook niet lukt). Ik bedoel iets in de hoek van zorghulpje aan de trapleuning of zo.

https://www.huntingtonplein.nl/over-huntington/tips-en-hulpmiddelen/eten-en-drinken/balancerend-dienblad/

bedoel je zoiets?

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 00:14

nlies schreef op 21-08-2021 om 00:02:

[..]

https://www.huntingtonplein.nl/over-huntington/tips-en-hulpmiddelen/eten-en-drinken/balancerend-dienblad/

bedoel je zoiets?

Ik wist niet exact wat ik bedoelde, maar samen met die katrol van een andere post is dit misschien wel een goed idee!

Dank voor het meedenken ook. 

Hen74 schreef op 21-08-2021 om 00:14:

[..]

Ik wist niet exact wat ik bedoelde, maar samen met die katrol van een andere post is dit misschien wel een goed idee!

Dank voor het meedenken ook.

ja je kunt misschien dat dienblad wel aan die katrol  vastmaken

Ik denk dat je het al kunt uitproberen of zo'n dienblad helpt met een klein emmertje. glas water in het emmertje (als dat een vlakke bodem heeft tenminste) en zien hoe vol het glas nog i als je boven bent

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 00:40

nlies schreef op 21-08-2021 om 00:26:

[..]

ja je kunt misschien dat dienblad wel aan die katrol vastmaken

Ik denk dat je het al kunt uitproberen of zo'n dienblad helpt met een klein emmertje. glas water in het emmertje (als dat een vlakke bodem heeft tenminste) en zien hoe vol het glas nog i als je boven bent

Uitdaging! 

Hen74 schreef op 21-08-2021 om 00:40:

[..]

Uitdaging!

ik denk nog even door, ik weet niet hoe jouw trap is, maar ken je die waslijnen met katrol. In die oude films die in Italië spelen zie je ze wel eens. Waslijn die over straat gespannen is en de dochter des huizes hangt de was op door hem via een katrolletje naar de overkant te schuiven, intussen steelse blikken werpend op de overbuurjongen. Een glas melk zal niet lukken, maar een tasje met de thermoskan koffie of flesje cola zou misschien wel kunnen

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 00:58

nlies schreef op 21-08-2021 om 00:52:

[..]

ik denk nog even door, ik weet niet hoe jouw trap is, maar ken je die waslijnen met katrol. In die oude films die in Italië spelen zie je ze wel eens. Waslijn die over straat gespannen is en de dochter des huizes hangt de was op door hem via een katrolletje naar de overkant te schuiven, intussen steelse blikken werpend op de overbuurjongen. Een glas melk zal niet lukken, maar een tasje met de thermoskan koffie of flesje cola zou misschien wel kunnen

Ja, ken ik. Debbie van B&B Vol liefde heeft er zo een. Ik heb alleen geen leuke overbuurman. Dus daar heb ik niks aan. 

Maar iets in die trant komt in de buurt. Misschien glijdend langs de leuning. Bedenk nu: eigenlijk een traplift voor spulletjes.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 01:00

Ik heb zelf ook nog een lifehack. Of eigenlijk twee.

Als je zaadjes wilt bewaren van planten uit je tuin, zijn de vakjes in medicijnverdeeldoosjes handig. 
En voor het zaaien van zaadjes en het laten ontkiemen ervan, gebruik ik onderkanten van plastic flesjes. 

Hen74 schreef op 21-08-2021 om 00:58:

[..]

Ja, ken ik. Debbie van B&B Vol liefde heeft er zo een. Ik heb alleen geen leuke overbuurman. Dus daar heb ik niks aan.

Maar iets in die trant komt in de buurt. Misschien glijdend langs de leuning. Bedenk nu: eigenlijk een traplift voor spulletjes.

tja, die overbuurman heb ik geen oplossing voor

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

21-08-2021 om 01:06

nlies schreef op 21-08-2021 om 01:04:

[..]

tja, die overbuurman heb ik geen oplossing voor

Haha, dat zou anders voor zoekende singles dé lifehack zijn. Ik ben al voorzien trouwens.

nlies schreef op 21-08-2021 om 00:26:

[..]

ja je kunt misschien dat dienblad wel aan die katrol vastmaken

Of gewoon een fles water en een glas en dan boven vullen?

Misschien staat deze al ergens tussen, maar: 

een ronde sleutel kun je ook prima gebruiken als winkelmuntje. Heel fijn voor als je weer eens een muntje vergeet! 

vrouw92 schreef op 21-08-2021 om 07:18:

Misschien staat deze al ergens tussen, maar:

een ronde sleutel kun je ook prima gebruiken als winkelmuntje. Heel fijn voor als je weer eens een muntje vergeet!

Whuuttt! Nooit geweten!

leuk topic dit! Erg leerzaam 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.