Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ultieme lifehack - recente ontdekkingen

Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?

Deel je wijsheid met ons!

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 20:14

Jamaarhoe schreef op 02-08-2021 om 22:48:

banaan openmaken aan de onderkant, met het steeltje plet ik altijd het bovenste stuk stukje door te proberen m open te knakken.
Als je aan de onderkant zachtjes knijpt gaan de schillen los en kun je m zo openmaken!

Dat lees ik wel vaker, maar bij mij gaat het gewoon altijd goed als ik de schil aan de bovenkant openmaakt. Misschien is dat omdat ik alleen bananen eet die al een beetje bruin zijn aan de buitenkant? Dus echt rijpe, niet waar nog groen op zit.

Nera schreef op 20-08-2021 om 19:59:

[..]

Ik heb als kind al van mijn moeder geleerd dat je met je rug tegen de muur moet gaan staan, achterhoofd ook tegen de muur. Dan met je adem ingehouden 7 slokken water en de hik is weg. Doe ik nu nog bij een hardnekkige hik en het helpt nog steeds.

Maar ik denk dat het vooral komt doordat ik erin geloof en dat dat met jouw trucje ook zo werkt

De volgende keer ga ik jouw tip proberen!

Nera schreef op 20-08-2021 om 19:59:

[..]

Ik heb als kind al van mijn moeder geleerd dat je met je rug tegen de muur moet gaan staan, achterhoofd ook tegen de muur. Dan met je adem ingehouden 7 slokken water en de hik is weg. Doe ik nu nog bij een hardnekkige hik en het helpt nog steeds.

Maar ik denk dat het vooral komt doordat ik erin geloof en dat dat met jouw trucje ook zo werkt

Bij dat soort dingen gaat het volgens mij er om dat je je concentreert en je daardoor je ademhaling onder controle brengt.

_Anoniem_ schreef op 20-08-2021 om 10:13:

Ik heb een hele goedkope vaatwasser, echt de goedkoopste die ik kon vinden online bij de Wehkamp (merk beko) maar zelden zeiknatte vaat. Ik gebruik de blokjes van de Lidl (waar je zelf de plastic verpakking af moet halen) en vul wel altijd tijdig het glansspoel middel aan, je merkt dat wel meteen als dat niet aangevuld is. Verder alles goed schuin zetten, kopjes en bakjes met diepe onderkanten zijn echt niet handig (daarom zitten er in de meeste kopjes aan de onderkant een kleine inkeping, zodat het water weg kan lopen) en de bakjes van de chinees, die ik voor kliekjes bewaar die moet ik een beetje tegenhouden, die anders 'waaien' door het water om (en dan vult ie zich met water) , dus daar zet ik altijd iets zwaarders half bovenop. En dan is alles eigenlijk prima droog. Ik draai de vaat altijd 's avonds laat dus het heeft ook wel de tijd om te drogen, in de ochtend ruim ik hem uit en hoef ik niet met een theedoek aan de slag. Ja soms wat druppels op een plastic dekseltje, maar daar wapper ik dan een paar keer flink mee en dan is het er af.

Tegenwoordig hoef je de folietjes er niet meer af te halen bij de blokjes van de lidl. Minilifehackje: als je twijfelt of het een oplosbaar folietje is of niet, maak je vinger een beetje nat en voel aan de verpakking. Plakt ie, dan is het oplosbaar.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 20:55

Hen74 schreef op 13-07-2021 om 21:53:

[..]

Nee! Daar is een ander antwoord op! Heb het toevallig afgelopen weekend nog geschreven in een ander topic hier. Ik zag dat velen het zich afvroegen op het andere forum. Maar ik ben daar geen lid, dus kon niet antwoorden.

Ik lees dit topic vandaag pas en heb dus net echt tig pagina's terug gezocht in jouw berichten om dat antwoord te lezen.

En jij post veeeeel  

wij hadden thuis vroeger ook 2 vaatwassers. We hadden een groot gezin. Maar wij als kinderen moesten de schone vaat er gewoon uit halen.

Bij mij werkt het om plastic te verspreiden over de vaatwasser. Dus geen plastic bakjes naast elkaar. Misschien helpt het door de warmte. Ik heb gewoon een simpele IKEA vaatwasser. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-08-2021 om 21:04

Nera schreef op 20-08-2021 om 20:55:

[..]

Ik lees dit topic vandaag pas en heb dus net echt tig pagina's terug gezocht in jouw berichten om dat antwoord te lezen.

En jij post veeeeel

Ja, ik schrok er zelf ook van laatst. 

M.b.t. dat ene onderwerp. Daar zeg ik maar niks meer over. Voor je het weet komt er een 'zonnig' type voorbij die op de man gaat maar niet afgestraft wordt.  

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

20-08-2021 om 21:07

Hen74 schreef op 20-08-2021 om 21:04:

[..]

Ja, ik schrok er zelf ook van laatst.

M.b.t. dat ene onderwerp. Daar zeg ik maar niks meer over. Voor je het weet komt er een 'zonnig' type voorbij die op de man gaat maar niet afgestraft wordt.

Geeft niet, ik heb het gevonden

Calliope schreef op 20-08-2021 om 20:53:

[..]

Tegenwoordig hoef je de folietjes er niet meer af te halen bij de blokjes van de lidl. Minilifehackje: als je twijfelt of het een oplosbaar folietje is of niet, maak je vinger een beetje nat en voel aan de verpakking. Plakt ie, dan is het oplosbaar.

Ligt aan welke blokjes. Tenminste geloof dat wij nu ook lidl hebben waar ze wel af moeten. Maar niet erg want las laatst tip op instagram dat half blokje vaak ook genoeg is. Werkt prima tot nu toe.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-08-2021 om 21:27

Heeft er iemand heel toevallig een lifehack om iets kleins de trap op te krijgen zonder twee handen nodig te hebben (maar wat met één hand ook niet lukt). Ik bedoel iets in de hoek van zorghulpje aan de trapleuning of zo. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

20-08-2021 om 22:12

Is er ruimte voor een katrol (met touw) boven aan het plafond op de overloop zodat er een mandje met de (kleine) goederen op en neer kan?

Ik weet écht niet waar ik nu aan moet denken Hen, Maar biedt een rugzak of boodschappentas op wieltjes soelaas?

Oops, verkeerd gelezen

Ik weet niet of de tip al voorbij is gekomen want er zijn zoveel posts over de vaatwasser 
Je kan het beste je plastic naast ander materiaal in de vaatwasser plaatsen.
Plastic houdt de warmte niet vast, vandaar dat het slechter droogt.
Als je het naast bv een pan of kom hebt staan, pakt het plastic daarvan nog wat warmte mee om te drogen.
Overigens lees ik dat veel van jullie je vaatwasser eerst even op een kier zetten.
Mijn vaatwasser gooit aan het einde van het programma de deur automatisch open op een kier 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-08-2021 om 23:20

ShaunTheSheep schreef op 20-08-2021 om 22:12:

Is er ruimte voor een katrol (met touw) boven aan het plafond op de overloop zodat er een mandje met de (kleine) goederen op en neer kan?

Namensgebruikersnaam schreef op 20-08-2021 om 22:16:

Ik weet écht niet waar ik nu aan moet denken Hen, Maar biedt een rugzak of boodschappentas op wieltjes soelaas?

@Shaun, denk dat die ruimte er wel is. Zit een zoldertrap boven. Da's misschien wel een idee. 

@Namens, ik weet het zelf ook niet goed. Maar rugzak of iets met wieltjes gaat niet volstaan. Ik had zelf een vaag beeld voor me van een soort dienblad aan de trapleuning. Geen idee hoe dat er verder uit moest zien. 

Dankjewel beiden voor het meedenken! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.