Huiskamer
Regendrup.
08-07-2021 om 21:06
Ultieme lifehack - recente ontdekkingen
Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?
Deel je wijsheid met ons!
Maree
13-08-2021 om 17:33
Geen recente ontdekking, wel een goede lifehack: bakpapier gebruiken op de grill. Scheelt me een hoop schoonmaken bij sappige gekruide burgers
Namensgebruikersnaam
13-08-2021 om 18:32
Hobbelster schreef op 06-08-2021 om 22:19:
Ik heb de verduister-de-ramen-met-zwarte-afvalzakken succesvol toegepast!
mijn eigen toevoeging aan die tip; dunne zwarte afvalzakken van de action met van die hengsels, als je hem afscheurt van de rol, nog niet open wapperen, maar de bovenkantjes van de hengsels afknippen en de bodem Dragonborn. Dan pas openwapperen. En dan plakt ie zo *ta-daaaaaa* op de raam Zonder tape of ander hulpmiddel. Mike, it’s f*cking amazing!
Niet dat mijn peuter inmiddels slaapt trouwens. Die was zo van streek door het lange wakkerliggen en veel te licht en vreemd bed dat we haar maar weer naar beneden hebben laten gaan en nu gezellig mee op de bank zitdoei romantische vakantie avond met m’n man
Evolutie van de vuilniszak tip :
Gebruik aluminiumfolie! (Ipv vuilniszak) Deze weerkaatst (zon)licht én dus ook veel van de warmte die normaal binnenkomt of opgenomen wordt door de vuilniszakken. Twee vliegen in 1 klap!
Namensgebruikersnaam
13-08-2021 om 18:34
Nog een lifehack:
Ik gebruik schuursponsjes voor ál mijn soap-bars om te drogen. Ik snijd met een aardappelschilmesje het schuurgedeelte los van de spons. Werkt super. Zeep droogt goed na gebruik. Sponsje hoef je maar even uit te knijpen als je onder de douche vandaan komt, en droogt snel
poekiepoek
13-08-2021 om 21:27
Ik las ooit over iemand die twee vaatwassers naast elkaar had geïnstalleerd. Dan hoefde hij nooit de schone afwas op te ruimen, maar pakte gewoon schoon servies en bestek uit de ene vaatwasser en zette de vuile vaat in de andere. Vond ik geniaal, maar ik weet niet of het serieus was.
Heidi-Forumbeheer
13-08-2021 om 21:28
poekiepoek schreef op 13-08-2021 om 21:27:
Ik las ooit over iemand die twee vaatwassers naast elkaar had geïnstalleerd. Dan hoefde hij nooit de schone afwas op te ruimen, maar pakte gewoon schoon servies en bestek uit de ene vaatwasser en zette de vuile vaat in de andere. Vond ik geniaal, maar ik weet niet of het serieus was.
Heb ik gehad. Die keukenzaakmeneer keek nog raar maar ik wilde dat perse. We waren toen met 6 mensen in huis en 2 vaatwassers bleek ideaal.
alhambra
13-08-2021 om 21:36
Heidi-Forumbeheer schreef op 13-08-2021 om 21:28:
[..]
Heb ik gehad. Die keukenzaakmeneer keek nog raar maar ik wilde dat perse. We waren toen met 6 mensen in huis en 2 vaatwassers bleek ideaal.
Leuk om te weten. Bij een gezin met 4 is een vaatwasser dagelijks vol. Dus ik dacht wellicht hebben grotere gezinnen 2 vaatwassers? Jij bent de eerste van wie ik lees.
Iemand anders met twee vaatwassers of dat je iemand kent met twee?
Auditor
13-08-2021 om 21:49
Hen74 schreef op 05-08-2021 om 12:50:
Was het dit topic wat over die tankdop ging? Ik lees net dit (onzinnige) artikel. Wij hier op Via hadden dat natuurlijk zelf al lang getackeld..
https://www.ad.nl/auto/waarom-de-tankdop-bij-de-ene-auto-rechts-zit-en-bij-de-andere-links~ade71dec/
Ik heb 2 Engelse auto’s. Bij de ene zit de dop links en bij de ander rechts. De ontwerpen van de auto’s zijn uit 1995 (links) en 1999 (rechts).
Naar mijn mening is het willekeur. In het artikel wordt gerefereerd aan Peugeot, dat bij het ene model een tankopening links en bij een ander model rechts heeft.
Wat ik fijn zou vinden is zowel links als rechts een tankdop, sta je altijd goed.
Overigens had het zeer exclusieve merk Bristol dat, om precies die reden.
In oudere Jaguars (tot ca 1986) had je wel een dop links en rechts, maar heb je ook twee aparte tanks, een links en een rechts waar je met een knopje in de auto tussen kunt schakelen.
Heel fijn als je even van je lege naar je volle tank wil schakelen, en er dan achter komt dat die ook leeg is….
Gelukkig haalden we net het tankstation. Waar je dan precies in het midden tussen de pompen kan staan en dan met 2 man tegelijk uit 2 pompen de 2 tanks kan vullen.
Ginevra
13-08-2021 om 21:53
alhambra schreef op 13-08-2021 om 21:36:
[..]
Leuk om te weten. Bij een gezin met 4 is een vaatwasser dagelijks vol. Dus ik dacht wellicht hebben grotere gezinnen 2 vaatwassers? Jij bent de eerste van wie ik lees.
Iemand anders met twee vaatwassers of dat je iemand kent met twee?
Ik ken wel iemand met een vaatwasser die uit twee delen bestaat, een bovenla en een benedenla die dus apart wassen. Schijnt nogal eens gebruikt te worden door joden die kosher eten en dus twee aparte serviezen hebben en apart afwassen. Maar zij gebruikte het zoals hierboven omschreven: om niet op te hoeven bergen.
febag
13-08-2021 om 21:56
poekiepoek schreef op 13-08-2021 om 21:27:
Dat werkt toch alleen als je altijd dezelfde spullen gebruikt? Qua servies en bestek is dat nog wel haalbaar, maar toch niet bij pannen en ander keukengerei?
Rosings
13-08-2021 om 22:04
ik wil ook 2 vaatwassers!!!! Ooit...
Ik kwam een tip delen en vragen of het toeval was of niet.
Bromvlieg in huis, op het raam vlak bij de deur. Het eerste dat ik bij de hand had was een rol aluminiumfolie. Ik wil de vlieg ermee naar buiten motiveren/wapperen, kom voorzichtig aan met de rol, de vlieg gaat er op zitten en Ik schud hem er buiten zo af!
Is al drie keer gelukt, kennen anderen dit? Of willen jullie eens proberen?
Auditor
13-08-2021 om 22:05
Sorry, nog even terug naar het tanken en het symbooltje dat aangeeft waar de tankdop zit.
Bij mijn ene auto zit een pijltje, dus dat is duidelijk. Bij de ander niet, dus daar zou de positie van het slangetje in het symbooltje in de benzinemeter aan moeten geven waar de dop zit. Slangetje links: dop links, slangetje rechts, dop rechts.
Nou, mooi niet. Slangetje staat rechts, dop zit links.
Denk dat de Britten het memo niet gehad hebben.
🇬🇧👍
Beerlover
13-08-2021 om 22:11
Maree schreef op 13-08-2021 om 17:33:
Geen recente ontdekking, wel een goede lifehack: bakpapier gebruiken op de grill. Scheelt me een hoop schoonmaken bij sappige gekruide burgers
Maar dan krijg je niet die lekkere griilstrepen!
Maree
13-08-2021 om 22:17
Beerlover schreef op 13-08-2021 om 22:11:
[..]
Maar dan krijg je niet die lekkere griilstrepen!
Jawel!
Auditor
13-08-2021 om 22:34
Weet niet of dit ook in deze categorie valt:
Ik heb in de supermarkt altijd een plastic tasje van de concurrent bij me. Voorkomt vragen of je dat tasje net hebt gepakt (en niet af wilt rekenen).
Heidi-Forumbeheer
13-08-2021 om 22:37
febag schreef op 13-08-2021 om 21:56:
[..]
Dat werkt toch alleen als je altijd dezelfde spullen gebruikt? Qua servies en bestek is dat nog wel haalbaar, maar toch niet bij pannen en ander keukengerei?
Ik had ontzettend veel serviesgoed, bestek, kommen en pannen. Zoveel dat toen de ex en ik uit elkaar gingen we allebei goed voorzien waren én toen de kinderen uit huis gingen hebben ze ook nog het nodige mee gekregen. Ik heb nu toch niet meer zoveel nodig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.