Huiskamer
Regendrup.
08-07-2021 om 21:06
Ultieme lifehack - recente ontdekkingen
Wat is jouw ultieme lifehack? Wat heb jij recent ontdekt waarvan je de mond openviel en kon je niet geloven dat je dat niet eerder wist?
Deel je wijsheid met ons!
Puddingbroodje
07-08-2021 om 23:11
Lifehack tegen maden in de groene afvalcontainer (vooral met warm weer): een takje klimop erin en je hebt geen maden meer.
En bij het inschenken uit een pak sap: houd de tuut/dop aan de bovenkant tijdens het schenken i.p.v. hem aan de onderkant te houden, dan spatten er minder druppels alle kanten op. Hopelijk is dit niet te vaag
Als je koud drinken wil maar het staat niet in de koelkast, doe dan een vochtig keukenpapiertje om de fles en leg 'm een kwartier in de vriezer. Je drinken is dan heel snel koud.
Als je de hik hebt, drink dan een glas water met een simpel smeermes uit de bestekla erin (dus niet zo'n scherp snijmes), dat je voorzichtig op je voorhoofd laat rusten. Het klinkt heel gek, maar het werkt echt door de houding die je aanneemt. Bij mij is de hik altijd gelijk weg.
Bij plakrestjes van vervelende stickers op bijvoorbeeld potjes smeer ik er een beetje pindakaas op. Een paar minuten laten intrekken en daarna met heet water spoelen en het plakt niet meer.
Ginevra
07-08-2021 om 23:16
Puddingbroodje schreef op 07-08-2021 om 23:11:
Als je de hik hebt, drink dan een glas water met een simpel smeermes uit de bestekla erin (dus niet zo'n scherp snijmes), dat je voorzichtig op je voorhoofd laat rusten.
Whut? Dan moet je dus je hoofd achterover kantelen?
Puddingbroodje
07-08-2021 om 23:37
Ginevra schreef op 07-08-2021 om 23:16:
[..]
Whut? Dan moet je dus je hoofd achterover kantelen?
Nee, je houdt je hoofd gewoon rechtop. Je drinkt het glas water, maar ondertussen kan je je hoofd niet teveel naar achteren doen omdat je het mes dan zou verliezen. Die 'leunt' als het ware op je voorhoofd, dus je moet niet naar achteren kantelen. Misschien werkt het ook met een vork of lepel, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik had de tip van een vriendin gekregen en volgens haar moet het echt met een mes. Maar door de houding die je daardoor aanneemt, gaat je hik weg!
Maki
07-08-2021 om 23:39
Ninoea schreef op 07-08-2021 om 07:52:
Als je een gat in de muur boort eerst even een koffiefilterzakje onder de plek plakken met (schilders)tape. Moet je het natuurlijk wel in huis hebben. Maar dan valt dus al het stof keurig in het filterzakje.
Nog makkelijker is iemand anders de stofzuigerslang erbij te laten houden. Stof is licht en valt niet direct naar beneden, door de zuigkracht van de stofzuiger komt wel het meeste in de stofzuiger terecht.
Edit: mosterd zie ik
BlauweVeer
08-08-2021 om 00:15
Ik heb ooit op YouTube een life hack gezien voor het dragen van een Maxi Cosi. De meeste mensen hangen de beugel van dat ding een soort van in hun elleboog, maar dit doet al best snel pijn, zeker als je kind al ouder en zwaarder is. Maar zo is het blijkbaar dus niet bedoeld. Je steekt wel je arm onder de beugel door, maar in plaats van je arm te buigen en de Maxi Cosi ‘op te scheppen’, houdt je je arm gestrekt naar beneden en pak je het draaischarnier van de beugel vast en til je hem zo op. Dit is natuurlijk compleet onhandig uitgelegd, maar werkt bij mij als een tierelier.
Mlah!
08-08-2021 om 00:25
Puddingbroodje schreef op 07-08-2021 om 23:11:
Lifehack tegen maden in de groene afvalcontainer (vooral met warm weer): een takje klimop erin en je hebt geen maden meer.
Doe ik ook altijd. Bizar hoe snel het werkt.
Verder: vaseline op deur / raam rubber als ze net geverfd zijn, dan blijven ze niet plakken mocht de verf toch nog niet helemaal droog zijn.
Als je eieren kookt, zout in het water doen. Als een schil barst, dan stolt het eiwit meteen.
Glas met beetje azijn, aanvullen met water en paar druppels afwasmiddel tegen fruitvliegjes.
In de winter waxinelichtjes en een aansteker mee in de auto voor het geval je hartstikke vast komt te zitten in een file. Blijft de binnentemperatuur goed als je de motor uitzet.
Als je een sticker van je auto af moet halen, deze verwarmen met een föhn.
Niet alles even goed teruggelezen, dus mogelijk zijn mijn hacks al eerder voorbij gekomen.
Ginevra
08-08-2021 om 00:31
dat van die klimop wist ik niet. Maar ik heb sowieso altijd klimop in de kliko en idd nooit maden.
Mlah!
08-08-2021 om 00:36
BlauweVeer schreef op 08-08-2021 om 00:15:
Ik heb ooit op YouTube een life hack gezien voor het dragen van een Maxi Cosi. De meeste mensen hangen de beugel van dat ding een soort van in hun elleboog, maar dit doet al best snel pijn, zeker als je kind al ouder en zwaarder is. Maar zo is het blijkbaar dus niet bedoeld. Je steekt wel je arm onder de beugel door, maar in plaats van je arm te buigen en de Maxi Cosi ‘op te scheppen’, houdt je je arm gestrekt naar beneden en pak je het draaischarnier van de beugel vast en til je hem zo op. Dit is natuurlijk compleet onhandig uitgelegd, maar werkt bij mij als een tierelier.
Snapte geen bal van wat je zei, maar vond het filmpje:
https://youtu.be/p9csBlSU5tQZiet er handig uit
Rose85
08-08-2021 om 00:37
En bij het inschenken uit een pak sap: houd de tuut/dop aan de bovenkant tijdens het schenken i.p.v. hem aan de onderkant te houden, dan spatten er minder druppels alle kanten op. Hopelijk is dit niet te vaag
Dat heb ik ook pas ontdekt, werkt geweldig!
BlauweVeer
08-08-2021 om 05:36
Messen kun je eenvoudig slijpen door ze een paar keer langs het ongeglazuurde randje aan de onderkant van een keramisch bord/kopje/schotel te halen.
Schuifspeldjes voor in je haar hebben een rechte en een gegolfde kant. De gegolfde kant is niet voor de sier, maar moet juist naar beneden, in je haar. Zo heeft het speldje meer grip en blijft beter zitten.
Bananen kun je het beste open maken door in het puntje aan de onderkant te knijpen, in plaats van aan het steeltje te trekken. Zo doen apen het ook en die zullen wel weten wat ze doen.
BlauweVeer
08-08-2021 om 05:38
Mlah! schreef op 08-08-2021 om 00:36:
[..]
Snapte geen bal van wat je zei, maar vond het filmpje:
https://youtu.be/p9csBlSU5tQZiet er handig uit
Daar was ik al bang voor. Kan nog geen plaatjes plakken, maar de foto’s in dit verhaaltje maken het goed duidelijk: https://www.minime.nl/artikelen/1907/maxi-cosi-dragen-beste-manier
Ninoea
08-08-2021 om 10:45
Maki schreef op 07-08-2021 om 23:39:
[..]
Nog makkelijker is iemand anders de stofzuigerslang erbij te laten houden. Stof is licht en valt niet direct naar beneden, door de zuigkracht van de stofzuiger komt wel het meeste in de stofzuiger terecht.
Edit: mosterd zie ik
Moet je dus wel met iemand anders zijn die die slang vasthoudt. En soms werk je op hoogte, in ons huis althans, en dan is een stofzuiger met slang tillen ook zwaar en onhandig.
Afijn het kan echt gewoon handig zijn. Mijn ervaring is dat het meeste stof er echt gewoon invalt doordat je hem er vlak onder plakt.
Heb je het al eens geprobeerd of is het vooral een theorie van je dat het niet werkt?
safari
08-08-2021 om 16:56
BlauweVeer schreef op 08-08-2021 om 05:38:
[..]
Daar was ik al bang voor. Kan nog geen plaatjes plakken, maar de foto’s in dit verhaaltje maken het goed duidelijk:
Apiejapie
08-08-2021 om 23:03
safari schreef op 08-08-2021 om 16:56:
[..]
Vandaag geprobeerd. Ziet er logisch uit. Maar deed zeer boven mijn pols!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.