Huiskamer
MidasWolf
11-09-2024 om 13:27
Supermarkt, wie koopt het ?
Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje.
Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic.
Rogue
18-09-2024 om 20:30
Broadway schreef op 18-09-2024 om 08:34:
pickwick smaakjes thee. wie koopt dat?
ik drink altijd biologische theetjes en dan bedoel ik niet de achterlijk dure clipper enzo, maar gewoon van jumbo of AH eigen merk bijvoorbeeld of de Duitse Aldi. dus niks decadents
soms trap ik dan weer in de leuke naam van een pickwick thee-smaak en koop hem, maar het is altijd net alsof ik een chemiefabriek drink. gewoon niet lekker.
vroeger dronk ik alleen pickwick bosbessen, pepermunt, framboos waren favoriet.
ik ben dol op clipper pukka vind ik ook wel nice
Ginevra
18-09-2024 om 20:57
Broadway schreef op 18-09-2024 om 08:34:
pickwick smaakjes thee. wie koopt dat?
Toen dat helemaal hip en nieuw was, 40 jaar geleden of zo, vond ik de bosvruchten thee lekker. Maar toen had je nog niks anders dan citroen en earl grey. Ik was er snel van genezen, ik vind het al heel lang niet lekker meer. Maar bij al die smaakjes zoals meloen en aardbei vraag ik me wel af wie dat in vredesnaam lekker vindt. Ja genoeg mensen dus, anders stond het niet meer in de winkel.
Grindelwald
18-09-2024 om 21:30
Ik vind dat lekker, lust niet alle smaakjesthee maar de meeste wel. Vind gewone thee lang niet zo lekker.
Friezinnetje
18-09-2024 om 21:36
Grindelwald schreef op 18-09-2024 om 21:30:
Ik vind dat lekker, lust niet alle smaakjesthee maar de meeste wel. Vind gewone thee lang niet zo lekker.
Als ik thee drink, en dat doe ik eigenlijk steeds minder, dan idd een smaakje. Bosvruchten, citroen, sinaasappel zijn dan wel favoriet
Peaches
18-09-2024 om 21:39
Ik drink ook gerust Pickwick. Beetje jeugdsentiment ook. Goede thee is het niet nee, maar prima drinkbaar wat mij betreft. Net als met koffie: slechte koffie vind ik beter dan geen koffie.
lientje69
18-09-2024 om 21:45
Friezinnetje schreef op 18-09-2024 om 21:36:
[..]
Als ik thee drink, en dat doe ik eigenlijk steeds minder, dan idd een smaakje. Bosvruchten, citroen, sinaasappel zijn dan wel favoriet
Ik ook
Poezenmeisje
18-09-2024 om 21:50
Voor kaneelthee steek ik een kaneelstokje in mijn English Breakfast thee.
Bakblik
19-09-2024 om 13:57
DeOnbekende schreef op 18-09-2024 om 18:19:
[..]
Ik moet zeggen dat ik dit soort gemierenneuk persoonlijk slechter vind voor het imago van scheikunde dan hetgeen je over valt. Booooring
Hoezo is dat gemierenneuk slecht voor het imago van de scheikunde? Door allerlei onzinfluencers worden grote groepen bang gemaakt voor chemische stoffen en dat gaat dan ook over stoffen waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn.
De angst moet weggenomen worden en dat doen de huidige scheikundigen. Het verhaal dat rondging over zonnebrandcreme is daar een voorbeeld van. Hele hordes die nu niet meer smeren, wat eigenlijk wel zou moeten, met alle nare gevolgen vandien.
Broadway
19-09-2024 om 14:00
Rogue schreef op 18-09-2024 om 20:30:
[..]
vroeger dronk ik alleen pickwick bosbessen, pepermunt, framboos waren favoriet.
ik ben dol op clipper pukka vind ik ook wel nice
ik ben ook dol op clipper, ik vind ze alleen te duur. toevallig vorige week 2 voor 4 euro bij AH dus toen wat gehaald!
DeOnbekende
19-09-2024 om 17:13
Bakblik schreef op 19-09-2024 om 13:57:
[..]
Hoezo is dat gemierenneuk slecht voor het imago van de scheikunde? Door allerlei onzinfluencers worden grote groepen bang gemaakt voor chemische stoffen en dat gaat dan ook over stoffen waar je helemaal niet bang voor hoeft te zijn.
De angst moet weggenomen worden en dat doen de huidige scheikundigen. Het verhaal dat rondging over zonnebrandcreme is daar een voorbeeld van. Hele hordes die nu niet meer smeren, wat eigenlijk wel zou moeten, met alle nare gevolgen vandien.
Met "een chemisch smaakje" weet echt iedereen wat er wordt bedoeld, daarover vallen in verband met het imago van scheikunde vind ik gemierenneuk.
Verder hou ik het graag weer on topic.
Rogue
19-09-2024 om 20:30
Broadway schreef op 19-09-2024 om 14:00:
[..]
ik ben ook dol op clipper, ik vind ze alleen te duur. toevallig vorige week 2 voor 4 euro bij AH dus toen wat gehaald!
ja ik ook hoor, maar ik heb er zoveel dus zit voorlopig wel goed scheelt dat ik alleen in de winter/herfst thee drink
Bakblik
19-09-2024 om 20:39
DeOnbekende schreef op 19-09-2024 om 17:13:
[..]
Met "een chemisch smaakje" weet echt iedereen wat er wordt bedoeld, daarover vallen in verband met het imago van scheikunde vind ik gemierenneuk.
Verder hou ik het graag weer on topic.
Ongetwijfeld weet iedereen wat er wordt bedoeld.
Waar ik en ik denk ook Ysenda tegen ageren is dat het woord chemisch vaak een negatieve bijklank heeft waardoor mensen angstig kunnen worden doordat er producten een, vaak onterecht, negatief etiket krijgen opgeplakt door het gebruik van dit soort woorden? Mensen worden angstig voor alles wat niet natuurlijk is en dat is gewoon onterecht. Chemische stoffen zijn niet altijd eng en gevaarlijk.
Gebruikersnaaminvullen
19-09-2024 om 20:50
Bakblik schreef op 19-09-2024 om 20:39:
[..]
Ongetwijfeld weet iedereen wat er wordt bedoeld.
Waar ik en ik denk ook Ysenda tegen ageren is dat het woord chemisch vaak een negatieve bijklank heeft waardoor mensen angstig kunnen worden doordat er producten een, vaak onterecht, negatief etiket krijgen opgeplakt door het gebruik van dit soort woorden? Mensen worden angstig voor alles wat niet natuurlijk is en dat is gewoon onterecht. Chemische stoffen zijn niet altijd eng en gevaarlijk.
Hoe moet het dan genoemd worden? Ik associeer een chemisch smaakje met schoonmaakmiddelen oid.
Loulou39
19-09-2024 om 20:58
Ah toe! Zullen we ophouden over de hele chemische discussie?
Tuurlijk is alles chemisch en tuurlijk weet ook iedereen wat er bedoelt wordt met een chemische smaak (dat net niet echt gevangen bv framboossmaakje), maar nu wordt een van de leukste topics op dit moment hierdoor verpest.
Mag het nu klaar zijn en dat we “on topic” weer verder gaan?
MidasWolf
19-09-2024 om 21:10
Loulou39 schreef op 19-09-2024 om 20:58:
Ah toe! Zullen we ophouden over de hele chemische discussie?
Tuurlijk is alles chemisch en tuurlijk weet ook iedereen wat er bedoelt wordt met een chemische smaak (dat net niet echt gevangen bv framboossmaakje), maar nu wordt een van de leukste topics op dit moment hierdoor verpest.
Mag het nu klaar zijn en dat we “on topic” weer verder gaan?
Mee eens, het aanstippen prima. Ik denk dat er wel genoeg over is gezegd.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.