Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Miekje6 schreef op 15-09-2024 om 11:27:

[..]

Maar ons kraanwater is toch niet geschikt om dagen te bewaren?

Ik heb wel eens wat flessen op voorraad gehad met spa, voor evt. Noodsituaties, maar die gaan dan over de datum en nadat dat vaker gebeurde ben ik er mee gestopt. Misschien toch maar weer eens inslaan.

Water gaat niet over de datum. De datum wat er op een flesje water staat is voor het flesje

MidasWolf

MidasWolf

15-09-2024 om 11:34 Topicstarter

[..]

Ik heb wel eens wat flessen op voorraad gehad met spa, voor evt. Noodsituaties, maar die gaan dan over de datum en nadat dat vaker gebeurde ben ik er mee gestopt. Misschien toch maar weer eens inslaan.

Afhankelijk van hoeveel personen en ruimte wat water hebben staan is niet verkeerd. Met een gezin(4 personen) zou ik zelf bijvoorbeeld 2 colli (12 flessen in totaal in verpakking kun je dat vaak prima kwijt. En dan een gele memo met de datum erop.

MidasWolf

MidasWolf

15-09-2024 om 11:36 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 15-09-2024 om 11:33:

[..]

Water gaat niet over de datum. De datum wat er op een flesje water staat is voor het flesje

Het water een keer vervangen is ook niet verkeerd, 2 of 3 keer vervangen en je bent al jaren verder. Vaak na 1,5 jaar. 

MidasWolf schreef op 15-09-2024 om 11:36:

[..]

Het water een keer vervangen is ook niet verkeerd, 2 of 3 keer vervangen en je bent al jaren verder. Vaak na 1,5 jaar.

Oh oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd 

[..]

Dat dacht ik ook. Je moet bijv ook je koffie-apparaat doorspoelen als je het een paar dagen niet hebt gebruikt, zodat je geen oud water in je kopje krijgt. Aangebroken flesjes spa die langer dan een paar dagen staan, gooi ik ook bij de planten.

MidasWolf

MidasWolf

15-09-2024 om 11:46 Topicstarter

Naminokurashi schreef op 15-09-2024 om 11:38:

[..]

Oh oke, dat wist ik niet. Weer wat geleerd

De kosten vallen ook mee, het is eerder iets waar je aan moet denken vandaar de memo erop plakken. Het is deels ook voor mijn gemoed, het vervangen zelf is ook prima te doen. 

Ook op de fiets kun je prima voor een keer een 6 pack water meenemen. Ik woon ook niet heel groot, in bijna alle huizen zou ergens wel z’n verpakking met flessen kunnen staan.

MidasWolf schreef op 12-09-2024 om 08:42:

AHI_43545239373034343838?revLabel=1&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Nog zoiets, in spuitbus, uit een pakje/busje om zelf te kloppen. In poedervorm lijkt mij een stuk minder lekker.

Yum, lekker. Dit is voor mij jeugdsentiment. Klopklop op de aardbeien.

Ik las net dat bij Jumbo de A-merken weer terugkomen. Daar ben ik blij mee want veel artikelen van het huismerk vinden wij beduidend minder qua smaak. Ik heb nu dus twee pakken hagelslag in de kast staan (hoe moeilijk kan dat zijn, zou je denken), die we waarschijnlijk nooit meer gaan eten. Ook de huismerk blikgroenten, geen idee wat je daar mis mee kunt doen, maar die waren echt niet lekker. Aan de pasta en de limonadesiroop ben ik al helemaal niet meer begonnen dus daarvoor ga ik naar AH. 
Ik snap wel waarom mensen voor huismerken kiezen, dat scheelt een hoop geld, maar neem je dan de mindere smaak op de koop toe of vind je de verschillen minimaal en zijn jullie makkelijke(r) eters?

Ik doe altijd huismerk proberen en als het goed bevalt dan blijft het maar als we het niet lekker vinden gaan we weer voor Amerk. Zelfrijzend bakmeel proef ik het verschil niet met een Amerk dat doe ik van huismerk.  Koffie en thee niet. Pasta en lasagne niet dat is niet te eten. 

Bakblik schreef op 15-09-2024 om 12:57:

Ik doe altijd huismerk proberen en als het goed bevalt dan blijft het maar als we het niet lekker vinden gaan we weer voor Amerk. Zelfrijzend bakmeel proef ik het verschil niet met een Amerk dat doe ik van huismerk. Koffie en thee niet. Pasta en lasagne niet dat is niet te eten.

Dat doe ik ook hoor. Ik heb de allergoedkoopste kilozak bloem en ook koffiecreamer. We eten tegenwoordig graag burrata. Die van het Jumbomerk zijn 1,90 en van Galbani 3,90. Dan nemen we het A-merk en delen die dan. Het huismerk van AH is 2 euro maar die is veel beter dan die van Jumbo.

Veel van het AH huismerk vind ik prima. Onlangs bij de Jan Linders zelfde producten in huismerk variant en dat smaakte echt niet. Jumbo vind ik ook minder dan AH mbt huismerk. Bij andere winkels dan AH kies ik dan ook meestal voor a-merk. Dan weet ik tenminste zeker dat het goed is. Als het me echt niet smaakt eet ik het namelijk niet op en dan is huismerk alsnog 'duur'.

ik vind de kwaliteit van fruit en groente enorm verschillen bij de verschillende supermarkten. Dirk en Dekamarkt zijn wel de slechtsten. Ah en lidl heel goed.

Picnic valt ook erg tegen qua vers en is in vers super duur. Dus als we een picnicweek hebben (als de fris en bubbelwater op is) gaan we naar de Lidl voor groente en fruit 

Meesje schreef op 11-09-2024 om 15:26:

Die bessola ken ik niet. Het is een soort fruitsaus met gerst? Zitten er stukjes fruit in? Of is het helemaal glad? En lepel je dan echt gewoon een bakje saus leeg? Of vooral ergens overheen? Van de beschrijving van de Jumbo wordt ik niet veel wijzer.

Bessola = Krentjebrij

Het is niet glad.

http://www.bessolakrentjebrij.nl/bessola/

Het originele Noord-Nederlandse recept bestaat uit sap van rode bessen, gort, krenten, rozijnen en kaneel.

Zelf vind ik het eigenlijk te zoet. Maar gezinsleden zijn er dol op.

Citroengraag schreef op 15-09-2024 om 17:00:

Picnic valt ook erg tegen qua vers en is in vers super duur. Dus als we een picnicweek hebben (als de fris en bubbelwater op is) gaan we naar de Lidl voor groente en fruit

Ik bestel echt alles bij picnic en ben juist heel tevreden. Altijd goed vers, zonder butsen of bruine plekjes en nog lang houdbaar ook. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.