Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Supermarkt, wie koopt het ?

Bij sommige supermarktproducten vraag ik mij af, wie koopt het en waarvoor gebruik je het. Als het enigszins kan graag met plaatje. 

Mocht je het bij een supermarktproduct afvragen, plaats het gerust in dit topic. 

Ik vind die eiwitrijke toetjes wel lekker. Sommige zijn ook heel laag in suiker, dus ook een gezond tussendoortje. Ik neem ze regelmatig mee naar werk. 

Bepaalde gemak zakjes groenten begrijp ik echt niet. Wie koopt er pan klare broccoli roosjes.

Bakblik schreef op 11-09-2024 om 18:17:

Wie koopt er al die eiwitverrijkte producten in de supermarkt? Toetjes met extra eiwit, mueslirepen met extra eiwit, kant en klaar maaltijden met extra eiwit sportshakes met extra eiwit. De supermarkt staat er vol mee.
De meeste mensen hebben dat helemaal niet nodig. Alleen topsporters zouden er baat bij kunnen hebben. Het is nog relatief duur ook.
Wie koopt het een kan mij uitleggen waarom, met welk doel.

Ik Ik wil per dag 100 gram eiwitten binnenkrijgen en die toetjes bevatten geen vet, weinig suiker en vaak al 20 gram eiwitten per bakje. Ideaal als aanvulling op mijn hoofdmaaltijden. 

Ted68 schreef op 11-09-2024 om 18:08:

Ik koop altijd vloeibaar wasmiddel....

Maar wie koopt er kant en klare pannekoeken? Als we in NL zijn kijken we onze ogen uit aan kant en klaar maaltijden....

Ik, aangezien ik door chronische vermoeidheid niet in de keuken staan om 10/15 pannenkoeken te bakken.

De eiwitrijke toetjes. Ik vermoed veganisten om aan hun dagelijkse portie proteïne te komen.

Ow ja en een zak ijsklontjes kocht ik om mee te verven, het smeltwater geeft mooie patronen.

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2024 om 21:12 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 11-09-2024 om 20:50:

Bepaalde gemak zakjes groenten begrijp ik echt niet. Wie koopt er pan klare broccoli roosjes.

Ik, soms wanneer ik bijvoorbeeld bij de visboer kerrievis, of knoflookvis haal. Er zit wel wat groente door die mix, soms mix ik daar voor het gemak wat broccoli roosjes bij. Die kook ik dan niet. 

MidasWolf

MidasWolf

11-09-2024 om 21:14 Topicstarter

Peaches schreef op 11-09-2024 om 20:14:

[..]

Voor in/op gebak zijn deze wel heel makkelijk, alle velletjes zijn er al af gebeitst (in gootsteenontstopper ja, ik weet het).

Met die velletjes heb ik niet z’n moeite, hetzelfde geldt voor sinaasappels. 

Die eiwitrijke producten koop ik regelmatig als sporter (ik sport iets meer dan gemiddeld). Al mix ik meestal whey door de melk van mijn cappuccino. Ik kom niet altijd aan voldoende eiwitten met reguliere producten. Het is wel een trend, want producten die niet van samenstelling zijn veranderd, hebben ineens het predikaat ‘eiwitrijk’ maar dat waren ze altijd al. 

Open maken en hop in de pan. Zonder stronken en snippers broccoli op je aanrecht.

MMcGonagall schreef op 11-09-2024 om 21:17:

[..]

Open maken en hop in de pan. Zonder stronken en snippers broccoli op je aanrecht.

Precies, dat. Vandaag nog gegeten. 

Ik. Meestal neem ik de bevroren variant, heb van alles gesneden in dozen in de vriezer. Boontjes, broccoli, bloemkool, spinazie in van die blokjes. Ik koop bijna alleen maar voorgesneden groente. Kost me veel te veel tijd om het zelf te snijden. Ik ben van het gemak. Waarom zou ik zelf snijden als het ook gesneden te koop is?

Heb ik wel.eens gekocht hoor. Het scheelt gewoon moeite en tijd. Niet heel veel, dat klopt. Maar soms is alles meegenomen.

Kant-en-klare pannenkoeken koop ik. De pubers vinden het heerlijk om die te eten als ze uit school komen. Dan haken ze er 1 of 2 of 3 uit zo'n pak. 

Peaches schreef op 11-09-2024 om 22:47:

[..]

Heb ik wel.eens gekocht hoor. Het scheelt gewoon moeite en tijd. Niet heel veel, dat klopt. Maar soms is alles meegenomen.

Nou dit dus.  Meestal koop ik gewoon een hele broccoli of bloemkool, maar ik heb dus ook wel eens de voorgesneden variant gekocht.

Heb ik er nog eentje...

km-appeltaart~-~media--0fdf4321--query@2x.88683d1e.webp

Ik snap gewoon echt niet wat dit nou oplevert. Op de schaal van het bakken van een appeltaart is de moeite van het afwegen van bloem en suiker toch verwaarloosbaar.

O ik begrijp nog minder van dat voorgesneden fruit. Voor hetzelfde geld als die halve in partjes gesneden appel met een paar besjes of druiven erbij koop je een kilo appels

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.