Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt

Oh ik hou echt niet van spraakberichten.
ten eerste komt het me vaak niet goed uit om zo’n verhaal te gaan afluisteren en ten tweede kan ik berichten dus niet terugvinden.
(wilde ze nou komende zondag of de week daarop afspreken? kut kan ik weer dat hele verhaal opnieuw gaan luisteren. Grrr) 

Precies dat ja

Ik krijg de kriebels van sommige woorden. 'Smikkelen' vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk. 

Ohja, fijn woord vind ik dat.. vooral om te gebruiken ergens halverwege mijn spraakgebricht van 12 minuten.

"He Marjolein, zullen wij samen eens gaan smikkelen op het terras bij tante sjaan aankomende zondag om 13.00" 

Grapje hoor: afspraken wel graag appen. En liever geen spraakberichten van meer dan 2-3 minuten. Maar er is niks mis met spraakberichten en woorden als 'smikkelen'.. vind ik althans ... 

Spraakberichten: nee! Dat duurt veel te lang. Lezen is altijd sneller. Enige uitzondering die ik wel waardeer, is als mijn vriendlief iets extra liefs wil vertellen als hij weet dat ik iets ga doen wat ik spannend vind. Dan kan ik dat heel vaak afspelen 

oh spraakberichten zijn hier ook een grote ergernis. Ik vind dat echt vervelend om af te luisteren. 

spraakberichten zijn alleen leuk om iemand met het hele gezin toe te zingen op een verjaardag. Voor de rest: NEEEEE!

wist je dat je een spraakbericht ook kunt laten omzetten in tekst. Weet even niet hoe, maar het kan! 

ik stuur graag spraakberichten van zoon naar familie om zijn schattige halfbakken praatjes te laten horen, dat zou me een tekst worden

Laatst een nieuwsuitzending, SBS6, met net iets te harde achtergrondmuziek waardoor ik de nieuwslezer amper kon verstaan.

Of een praatprogramma met een onderwerp dat ik wel wil volgen maar dan zit iedereen door elkaar te praten waardoor ik het dus niet meer kan volgen... stóm 

(en nee, ik mankeer niets aan mijn oren, pas nog laten testen)

oudmaarnognietkoud schreef op 14-06-2024 om 10:23:

Laatst een nieuwsuitzending, SBS6, met net iets te harde achtergrondmuziek waardoor ik de nieuwslezer amper kon verstaan.

Of een praatprogramma met een onderwerp dat ik wel wil volgen maar dan zit iedereen door elkaar te praten waardoor ik het dus niet meer kan volgen... stóm

(en nee, ik mankeer niets aan mijn oren, pas nog laten testen)

Ik erger me vreselijk aan het feit dat reclame op tv altijd veel harder is dan de uitzending zelf. Scheelt echt 2 streepjes in de volume...

En de mopjes van Radio 10 kon ik niet eens verstaan omdat de achtergrond muziek te hard was...

Widajo schreef op 14-06-2024 om 21:15:

[..]

Ik erger me vreselijk aan het feit dat reclame op tv altijd veel harder is dan de uitzending zelf. Scheelt echt 2 streepjes in de volume...

Ik schrik me echt rot dan 

Ginevra schreef op 13-06-2024 om 21:19:

Oh ik hou echt niet van spraakberichten.
ten eerste komt het me vaak niet goed uit om zo’n verhaal te gaan afluisteren en ten tweede kan ik berichten dus niet terugvinden.
(wilde ze nou komende zondag of de week daarop afspreken? kut kan ik weer dat hele verhaal opnieuw gaan luisteren. Grrr)

Zo herkenbaar. Een collega communiceert zo op WhatsApp. Ik vind dat echt zo irritant, zeker omdat het soms om gevoelige zaken gaan die niet door mijn hele gezin gehoord hoeven te worden. Soms app ik maar terug dat ik het bericht op dit moment niet kan beluisteren. Dan appt hij soms wel, zodat ik het kan lezen.

Bananenbrood schreef op 13-06-2024 om 22:01:

Ik krijg de kriebels van sommige woorden. 'Smikkelen' vind ik bijvoorbeeld echt verschrikkelijk.

Ook zo herkenbaar. Ik krijg daar bijna fysieke klachten van, wat een afgrijselijk woord is dat. 

Mijn eigen ergernis: passief agressieve mensen. Ik had iets gepland op het werk en de planning last minute iets aangepast. Dat was voor sommige mensen onhandig. Mailt de collega me, iets in de traint van 'het maakt mij niet uit, maar dit is wel onhandig, want ....'. Als het je niet uitmaakt, had je niet gemaild, lijkt me.

Stom van mij, erger mij bijvoorbeeld in Lang leve de liefde dat wanneer een stel niet samen slaapt de ander op de bank moet. Zet dan gewoon twee bedden neer nu wordt het een soort ding.

Wat waarschijnlijk ook de bedoeling is van de makers. Het slaat natuurlijk nergens op maar toch iets voor dit topic dacht ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.