Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
Zeefietser
23-10-2022 om 02:55
MMcGonagall schreef op 22-10-2022 om 10:31:
Wij waren laatst bij een stand up comedy waar een man het had over zijn vriendin en een trekkertje in de douche. Dat was echt heel grappig want ik heb een vriend met een trekkertje in de douche. Voordat ik hem leerde kennen, wist ik überhaupt niet dat dat fenomeen bestond, en later bleken dus veel mensen dwangmatig om te gaan met dat trekkertje. Ik denk dat als hij ook nog een droogmaakdoekje bij de gootsteen had gehad, ik wel was afgehaakt. Hoewel ik hem soms wel betrap op het droogmaken van de wastafel in de badkamer, als ik daar bezig ben geweest.
Nou zo'n trekkertje heb ik ook, al jaren lang. Met juist gebruik, geen kalk op de verticale vlakken en de horizontale. Hoekjes enzo wel maar na de trekker met de handdoek door de douchecel heen.
Auwereel
23-10-2022 om 09:44
Zeefietser schreef op 23-10-2022 om 02:55:
[..]
Nou zo'n trekkertje heb ik ook, al jaren lang. Met juist gebruik, geen kalk op de verticale vlakken en de horizontale. Hoekjes enzo wel maar na de trekker met de handdoek door de douchecel heen.
Scheelt bij mij echt in de groei van schimmels in de badkamer, bij braaf droogmaken blijft mijn badkamer schimmelvrij.
Mama-Inge
23-10-2022 om 10:19
Trekkertje heb ik.
Maar een man die dan de spiegel een stukje schoon maakt met zijn hand 🤨
Lege verpakkingen, die blijven liggen in plaats van in de prullenbak
AggressiveReindeer87
23-10-2022 om 11:39
Heel raar om kriebels van te krijgen i know maar ik ben best wel schoon en netjes en ik heb een hekel aan uitstellen en vooral aan rommel. Vriend daarentegen is vrij druk of heeft geen zin en bijvoorbeeld nu lag er al dagen schone was op een prop. (We wonen niet samen, zo lang zijn we nog niet samen) Ik ben het vanmorgen maar op gaan vouwen en ruimen want ik kan daar dus echt niet tegen, en dit is niet eens mijn huis…
Apiejapie
23-10-2022 om 14:14
Mama-Inge schreef op 23-10-2022 om 10:19:
Trekkertje heb ik.
Maar een man die dan de spiegel een stukje schoon maakt met zijn hand 🤨
Lege verpakkingen, die blijven liggen in plaats van in de prullenbak
Of mensen die de binnenkant van de autoramen met hun hand schoonvegen. Wil dat bij mijn auto echt niet hebben. Weten de kinderen ook heel goed en ze spreken vriendjes er ook op aan wanneer die meerijden en dat wel doen. Blijf gewoon van die ramen af.
Sowieso valt het me op hoeveel mensen, kinderen en volwassenen, het normaal vinden om een deur bij het glas open te duwen. Gebruik de klink! Zit er niet voor niks. Of kinderen die niet aangesproken worden door hun ouders als ze bijvoorbeeld bij de bakker met hun handen aan de vitrine komen.
Herfstappeltaart
23-10-2022 om 15:18
Apiejapie schreef op 23-10-2022 om 14:14:
[..]
Of mensen die de binnenkant van de autoramen met hun hand schoonvegen. Wil dat bij mijn auto echt niet hebben. Weten de kinderen ook heel goed en ze spreken vriendjes er ook op aan wanneer die meerijden en dat wel doen. Blijf gewoon van die ramen af.
Sowieso valt het me op hoeveel mensen, kinderen en volwassenen, het normaal vinden om een deur bij het glas open te duwen. Gebruik de klink! Zit er niet voor niks. Of kinderen die niet aangesproken worden door hun ouders als ze bijvoorbeeld bij de bakker met hun handen aan de vitrine komen.
Mijn wederhelft doet de voordeur open met zijn sleutel.....en zijn voet . Altijd zwarte strepen van zijn schoen op de deur aan de onderkant.
Peaches
24-10-2022 om 12:30
Wanneer mensen zeggen dat een baby 'komt'. Komt ie zelf naar je toe gekropen ja, met 3 weken?
watertoren
24-10-2022 om 13:30
Peaches schreef op 24-10-2022 om 12:30:
Wanneer mensen zeggen dat een baby 'komt'. Komt ie zelf naar je toe gekropen ja, met 3 weken?
Ik vind het altijd zo raar als ik vraag hoe het met de baby gaat en ze antwoorden met hij doet het goed. Alsof je het over 1 of ander apparaat hebt.
KillerQueen
24-10-2022 om 13:41
"Ons wondertje is 29 maanden en 2 en een halve week".
Ik heb geen zin om te rekenen, zeg gewoon 2 jaar.
Tot 1 jaar mag je de maanden nog noemen, daarna is het klaar.
Apiejapie
24-10-2022 om 14:18
Ook zo'n vreemde uitspraak die hier in de regio wel gebruikt wordt: "die is dood gebleven", wanneer iemand gestorven is. Alsof het heel gangbaar is dat mensen opstaan uit de dood en het meer bijzonder is als dat níet gebeurt.
Zeesterretje
24-10-2022 om 22:26
Hier ontgaat mij de logica ook volledig. Net zoals mensen zeggen dat ze iets gehad hebben in plaats van gekregen. Ook al weet ik dat het streekgebonden is.
Peaches
24-10-2022 om 22:44
Zeesterretje schreef op 24-10-2022 om 22:26:
[..]
Hier ontgaat mij de logica ook volledig. Net zoals mensen zeggen dat ze iets gehad hebben in plaats van gekregen. Ook al weet ik dat het streekgebonden is.
Of dat ze iets wel eens op hebben. Oftewel gegeten.
Of dat ze iets gehaald hebben. Maar dan bedoelen ze gekocht.
Oh, taal is zo'n rijke bron van ergernis.
Peaches
24-10-2022 om 22:46
KillerQueen schreef op 24-10-2022 om 13:41:
Zo eens! En als je die nuance dan zo belangrijk vindt, dan is je kind gewoon net 1, ruim 1 of bijna 2. Dat is echt precies genoeg.
BeneficialJay65
24-10-2022 om 23:45
KillerQueen schreef op 24-10-2022 om 13:41:
Ook tot een jaar vind ik dat raar en onnodig. 3/7/10 maanden; zeg gewoon een paar maanden/ half jaar of een jaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.