Huiskamer
Poekewiki
18-10-2022 om 09:57
Stomme dingen waar je echt de kriebels van krijgt
Ik heb het erg bij het ontbijt : iemand die zijn mes in de boter steekt in plaats van te smeren (en ik eet zelf niet eens boter) of het randje van het beschermlaagje van de nutella wat er nog half aan hangt. Ik word er echt super kriebelig van en dan moet ik het ook weer rechtsmeren in het geval van de boter of er af halen in het geval van die randjes.
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dan zo kan fixeren op een nutteloos detail, maar het stoort me op zo'n moment dan mateloos. Zal ook wel beetje te maken hebben met het feit dat ik nog moe ben of zo, want de rest van de dag heb ik eigenlijk niet zo'n onbenullige ergernisjes. Ik val er ook niemand mee lastig, want er is uiteraard geen wet die zegt dat je boter niet mag insteken of dat je etiketjes volledig moet aftrekken.
Herkennen jullie het wel ? En heb je ook zoiets ?
Apiejapie
18-10-2022 om 21:41
Atalanta schreef op 18-10-2022 om 18:13:
Mijn jongste wordt helemaal kriebelig als ik iets onhandig doe (bijvoorbeeld een verpakking open maken) en rukt het zo uit mijn handen waar ik dan weer gek van word. Nooit echte ruzie hoor, maar irritant.
Mijn oudste kan het niet begrijpen als een zak chips (of iets anders in een zak) aan de onderkant wordt geopend, terwijl dat helemaal niks uitmaakt.
De wc deksel gaat hier nooit dicht, want als je doortrekt worden de bacteriën juist nog verder gelanceerd omdat er dan een kleine kier is en meer kracht op de boel komt. Goor is het sowieso. Ik snap die hele deksel eigenlijk niet. Ik ben wel blij dat wij geen wc in de badkamer hebben.
Wat ik erg vind; een kennis van me die slechtziend is, wordt soms gewoon opzij geduwd bij de poortjes van de trein terwijl ze met stok loopt (juist om te zorgen dat mensen weten dat je slecht ziet).
Het gaat net allemaal iets trager bij haar (logisch) en ze is afhankelijk van het OV. Een iemand zei haar zelfs dat ze niet in de spits moest gaan rijden, terwijl ze gewoon op tijd op haar werk moet zijn.
Ik snap best dat langzame mensen ergernis kunnen opwekken, maar het zou zomaar een reden kunnen hebben dat iemand niet snel is.
Beetje van dezelfde orde: ik heb de handvatten van mijn rolstoel laten verwijderen omdat ik het ongelooflijk irritant en ook onbeschoft vond als mensen mij ongevraagd 'aan de kant' gaan zetten als ik ergens stond of me ongevraagd gingen duwen. Dat is wel één van mijn grootste irritaties.
Peaches
18-10-2022 om 21:51
Apiejapie schreef op 18-10-2022 om 21:41:
[..]
Beetje van dezelfde orde: ik heb de handvatten van mijn rolstoel laten verwijderen omdat ik het ongelooflijk irritant en ook onbeschoft vond als mensen mij ongevraagd 'aan de kant' gaan zetten als ik ergens stond of me ongevraagd gingen duwen. Dat is wel één van mijn grootste irritaties.
Oh wow, doen mensen dat echt?
Dat vind ik geen 'stom ding' hoor. Echt bizar onbeschoft.
Tikki
18-10-2022 om 21:56
wat ik al zei ook in een andere topic als een huis twee deurbellen heeft dan weet ik niet op welke ik moet drukken dus dan druk ik op beide maar dan denk ik dat ze me onbeleefd zullen vinden dus dat vind ik dan ook weer niet zo leuk
Tikki
18-10-2022 om 21:58
Peaches schreef op 18-10-2022 om 21:51:
[..]
Oh wow, doen mensen dat echt?
Dat vind ik geen 'stom ding' hoor. Echt bizar onbeschoft.
wow ja dat is echt wel verschrikkelijk onbeschoft
Mevrouw75
18-10-2022 om 22:00
yette schreef op 18-10-2022 om 15:56:
[..]
Dit heb ik ook. Geen idee waarom. Ik geloof al 45 jaar niet meer in monsters en zo
Verder krijg ik acuut een pesthumeur van kerstmuziek èn krijg ik jeuk van slijmerig hulpverleners-jargon:
'Waar erger jij je buitenproportioneel aan, Yette?'
'Nou, kerstmuziek bijvoorbeeld. Ik raak al geïrriteerd nu ik eraan moet denken.'
'Dankjewel dat je dit wilde delen, Yette!'
Hahaha!
Ik hoor je!
Tikki
18-10-2022 om 22:10
Mug schreef op 18-10-2022 om 17:27:
wat ik stom vind: voetgangers die oversteken bij het zebrapad en dan zwaaien (als bedankje) naar je omdat je gestopt bent. Ja eh... je hebt toch gewoon voorrang, loop nou maar door wil je.
nou dat doe ik ook wel niet echt zwaaien maar vriendelijk knikken en glimlachen ik vind dat gewoon beleefd
Madamecannibale
18-10-2022 om 22:33
Ik doe best veel dingen uit dit topic 😅 Behalve de echt onbeschofte dingen zoals iemand in een rolstoel ongevraagd duwen, of iemand die slechtziend is aan de kant duwen.
Maar een chipszak of andere verpakking aan de onderkant open maken, wat is dat voor barbaars! Daar krijg ik wel kortsluiting van.
Iets anders waar ik niet tegen kan is mensen die een KitKat verkeerd eten. Dus alle reepjes tegelijkertijd schappen.
fianne
18-10-2022 om 22:40
...mensen die altijd een restje laten staan in hun glas of beker.
Maar tjonge wat een lachbuien heeft deze draad hier al opgeleverd. Ergernissen, heerlijk.
MMcGonagall
18-10-2022 om 22:44
fianne schreef op 18-10-2022 om 22:40:
Maar tjonge wat een lachbuien heeft deze draad hier al opgeleverd. Ergernissen, heerlijk.
Nou, dat is irritant hè! Dan zet je een glas omgekeerd in de vaatwasser (ik ruim hem altijd in), wordt het gelijk een kledderboel.
Madamecannibale
18-10-2022 om 22:45
MMcGonagall schreef op 18-10-2022 om 22:44:
[..]
Nou, dat is irritant hè! Dan zet je een glas omgekeerd in de vaatwasser (ik ruim hem altijd in), wordt het gelijk een kledderboel.
Dat is inderdaad super irritant.
Jynta1981
18-10-2022 om 22:53
Als iemand hier thuis de wc rol opmaakt, het lege rolletje laat hangen en de nieuwe wc rol dan ergens lukraak neerzet: op de grond, badrand, wasbak, verzin het, maar NIET aan de houder
Dolfje
18-10-2022 om 22:54
Ja dat doet mijn schoonvader altijd met koffie. Ik zet pas nieuwe als hij leeg is, dan drinkt hij het maar koud
Fiorah
18-10-2022 om 23:06
fianne schreef op 18-10-2022 om 22:40:
Oh dit doet mij denken aan dat mijn vriend als het zo uitkomt die restjes bij elkaar schenkt voor het weggooien. Dus er staat bv. nog een bodempje koude thee (we gebruiken losse thee met een filter dus je houdt vaak gruis over) en hij wil een tweede kop koffie, maar in zijn koffiekop zit nog een bodempje van het eerste kopje (met, jawel, gruis, want cafetière). En dan gooit hij dus het koude bodempje koffie bij de koude thee. Echt ik krijg er de rillingen van als ik het zie, ik kan er niet naar kijken.
SpiritedMagpie74
18-10-2022 om 23:14
Daddy_gijs schreef op 18-10-2022 om 10:45:
Ik kan er niet tegen als er geld of een portemonnee op tafel ligt of op een kastje. Muntjes is al erg, maar op één of andere manier is briefgeld nóg erger.
Kan iemand dat even opbergen?! 🙃
TjunyS schreef op 18-10-2022 om 15:12:
Alles wat hier los ligt gaat in een spaarpot. Dan koop ik er af en toe een bosje bloemen of iets lekkers van
Het gaat ook om geld wat ik geleend heb en teruggeef. Waarbij de uitlener het dan 15 minuten "even" op tafel legt. Brrr. Ook winkelwagenmuntjes, of wisselgeld van iets (ik geef iemand 20,- om iets te kopen en ze leggen het wisselgeld op een kastje ofzo met "ik leg hier het wisselgeld neer hoor". Bah.
Een portemonnee vind ik gewoon een vies ding, op één of andere manier.
Slaat allemaal nergens op, maar ik vind het gewoon niet fijn.
Verder doe ik heel veel dingen die anderen kennelijk verafschuwen... tot en met het vieze kopje op het aanrecht ipv in de vaatwasser. Maar ja, dat is het voordeel als je alleen woont...
SpiritedMagpie74
18-10-2022 om 23:15
Ben ik overigens de enige die filenamen (op een computer) met een spatie er in afgrijselijk storend vind? Of filenamen met een datum als dag-maand-jaar ipv jaar-maand-dag (sorteert zo lekker). Ondoenlijk om dat allemaal aan te passen, maar ik kan het vaak echt niet laten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.