Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Stofzuiger problemen, wordt er gek van!

Wie heeft de perfecte steelstofzuiger die betaalbaar is? Ik heb er al 5 geprobeerd (elk jaar 1) en allemaal sneuvelen ze of werken niet goed. De nieuwste die ik heb, lijkt helemaal niet te werken. 
Zuigkracht is niet oké, ik voel die zuigkracht uit de zijkanten komen. Volgens mij hoort dat niet. Dit was bij alle stofzuigers zo. 
Als ik de stofzuiger optil komen er altijd kruimels uit: er is niets verstopt. 
Ik maak het altijd regelmatig schoon, maar dat ik al 5 stofzuigers in 5 jaar heb moeten kopen is wel heel erg overdreven. Ik heb geen plek voor iets anders dan een steelstofzuiger.. 

Tips zijn welkom! 

Ik denk dat kwaliteit en betaalbaar meestal niet hand in hand gaan. Wij hebben na eerst een goedkope AEG gehad te hebben uiteindelijk voor Samsung Jet 85 Pro gekozen. Is duur, maar elk jaar een nieuwe kopen is ook duur...
Het grootste voordeel van deze vind ik dat de kleden die we hebben liggen ook goed schoon worden door de jet modus. Maakt beter schoon dan de normale stofzuiger die we ook nog hebben staan.

AEG Ultimate! Volgens mij hebben wij de 7000. Echt een fijn ding, ik had eerst een goedkopere maar die zoog slecht en na een jaar was de accu wel op. Deze zuigt echt goed (ook kattenbrokjes enzo) en de accu gaat voor zover ik merk nog niet achteruit. We hebben m ruim een jaar. 

Ik heb na een eerdere Dyson nu de V12 slim. Gebruik hem nooit op de turbostand, dan is hij snel leeg, maar op Med gaat 'ie 35 min mee en op de Eco 60. Zit een groen licht op waardoor je echt iedere kruimel ziet liggen, wat ik enorm fijn vindt, en een soort sensor waardoor de zuigkracht sterker wordt als er "veel" voor de zuigmond ligt. Betaalbaar, mwah, misschien is met de blackfriday sale te doen. Moet zeggen dat ik de betere steelstofzuigers nooit goedkoop vind. Oh, en hij is licht van gewicht vergeleken met m'n vorige Dyson. Nog een plus; je kunt er een extra of nieuwe batterij voor kopen die je er zo in klikt.
https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadloos/v12/detect-slim-absolute-geel-nikkel

Ik heb nu 10 jaar een Dyson (zakloos) en wil nooit een andere meer. Was wel duur maar het geld meer dan waard.

Wij hebben sinds een paar jaar een Bosch. Bevalt goed. 

wij hebben een miele. 

Ligt eraan wat voor werk ervan verlangd wordt. Met veel tapijt heb je toch andere eigenschappen nodig dan met laminaat of parket.

Met laminaat heb je al genoeg aan een vloerwisser aan een steel. Je wist alles op een bergje en tenslotte veeg je dat op.

Als de wat zwaardere of bredere rommeltjes niet genoeg naar boven kunnen worden gezogen (omdat ze te zwaar zijn vergeleken bij de motorkracht) blijven ze halverwege de weg naar boven alle andere stof tegenhouden waarna de boel verstopt.

Ik heb nog steeds mijn eerste. Na korte tijd dacht ik dat hij kapot was maar er bleek een heel dun doorzichtig draadje rond de as van de borstel gewikkeld te zitten die het vrij draaien van de borstel tegenhield. Omdat ik dat niet goed kon zien duurde het erg lang voordat ik gevonden had waar het om ging.

Ik heb toen een andere gekocht maar na de eerste keren al verloor die zijn zuigkracht. Bij deze heb ik nooit gevonden waarom. Hij was ook geen goede kruimelzuiger terwijl hij toch veel lawaai maakte. Het zal een reden gehad hebben maar die vond ik niet. Een repaircafé zou misschien geholpen hebben. Dus toen kwam de eerste weer terug op die plek. Die bleef het tenminste nog een beetje doen.

Als ik het echt goed schoon wil hebben pak ik mijn twintig, dertig jaar oude sledestofzuiger van Miele.

rionyriony schreef op 17-11-2024 om 08:45:

Ligt eraan wat voor werk ervan verlangd wordt. Met veel tapijt heb je toch andere eigenschappen nodig dan met laminaat of parket.

Met laminaat heb je al genoeg aan een vloerwisser aan een steel. Je wist alles op een bergje en tenslotte veeg je dat op.

Als de wat zwaardere of bredere rommeltjes niet genoeg naar boven kunnen worden gezogen (omdat ze te zwaar zijn vergeleken bij de motorkracht) blijven ze halverwege de weg naar boven alle andere stof tegenhouden waarna de boel verstopt.

Ik heb nog steeds mijn eerste. Na korte tijd dacht ik dat hij kapot was maar er bleek een heel dun doorzichtig draadje rond de as van de borstel gewikkeld te zitten die het vrij draaien van de borstel tegenhield. Omdat ik dat niet goed kon zien duurde het erg lang voordat ik gevonden had waar het om ging.

Ik heb toen een andere gekocht maar na de eerste keren al verloor die zijn zuigkracht. Bij deze heb ik nooit gevonden waarom. Hij was ook geen goede kruimelzuiger terwijl hij toch veel lawaai maakte. Het zal een reden gehad hebben maar die vond ik niet. Een repaircafé zou misschien geholpen hebben. Dus toen kwam de eerste weer terug op die plek. Die bleef het tenminste nog een beetje doen.

Als ik het echt goed schoon wil hebben pak ik mijn twintig, dertig jaar oude sledestofzuiger van Miele.

Nope. Ik heb huisdieren, dus ik wil niet dat een deel gaan dwarrelen tijdens het vegen. Hetzelfde voor stof. Ik wil dat de stof echt verdwijnt in de stofzuiger en niet dat je een uurtje later het dwarrelende stof of haren weer ziet liggen eens neergekomen.

Ik snap die steelstofzuigers sowieso niet. Wat een gedoe, en zwaar… Maar ik goed. Ik zuig nog maar zelden 😬

SuzyQFive schreef op 17-11-2024 om 10:04:

Ik snap die steelstofzuigers sowieso niet. Wat een gedoe, en zwaar… Maar ik goed. Ik zuig nog maar zelden 😬

Mijn steelstofzuiger is echt niet zwaar hoor. 

ik heb een Bosch en echt koop die niet. Staat in de keukenhoek niets te doen. Als ik het huis zuig moet dat echt met de gewone stofzuiger. 

Ik heb een gewone Miele C2 of zo. Die zet je op de achterkant en met de steel erlangs neemt hij echt niet veel ruimte in.

Ik had ooit een dyson, en die mis ik nog steeds....Heb nu een Miele en die vind ik o.k...

Laatst was ik bij klanten met een steel stofzuiger. Luxe! Dacht ik eerst. Maar wat een drama. Ik vind het zwaar om die moter met je "handen" te tillen. Daarnaast amper zuigkracht.
Nee hoor, ik gebruik gewoon die oude stofzuiger die nog boven stond.

ik heb er veel gebruikt toen ik als schoonmaakster werkte bij mensen thuis en die hadden dan die "luxe" dingen. Ellende en je kan niet overal komen en smerig om te legen. Rotdingen. Er gaat niet boven een normale stofzuiger. Zelfs toen ik op kamers woonde, was echt een kleine kamer, had ik er een, dus er is altijd plek. Kwestie van prioriteiten stellen. Ik vind het zo vies, je wil die inhoud toch niet zien laat staan legen. Over spinnen opzuigen nog maar te zwijgen.... ik zie dat ze nog 100den euro kunnen kosten ook. Meid koop een normale stofzuiger van 80 euro bij de blokker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.