Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

Succes Lientje!

23/0

Eerste groen was 301 bij poging 7. Via 249, 381, 295 en 49 naar bingo.

Sassenach schreef op 31-10-2024 om 07:56:

[..]

Weet je nog wel wat je score was?

51/1

Ik bakte er vandaag niks van, te ingewikkeld werd dit in mijn hoofd 

Ik eindigde met 82 pogingen en 4 hints, toen had ik het pas gevonden. Morgen beter hopelijk. 

92/4

Overdetop schreef op 31-10-2024 om 14:58:

[..]

51/1

👍️ Ik neem hem mee in de weekscore.

Ik kan helaas niet meespelen vandaag. Mijn oudste heeft hem 'afgemaakt' toen ik even lag te dutten (=10x hint gepakt en toen op opgeven geklikt 🤣) en je kan hem natuurlijk maar 1x doen.

MissDalhousie schreef op 31-10-2024 om 19:33:

Ik kan helaas niet meespelen vandaag. Mijn oudste heeft hem 'afgemaakt' toen ik even lag te dutten (=10x hint gepakt en toen op opgeven geklikt 🤣) en je kan hem natuurlijk maar 1x doen.

Kun je hem niet op een andere tablet of laptop oid doen? Of heb je het woord al gezien?

Sassenach schreef op 31-10-2024 om 19:50:

[..]

Kun je hem niet op een andere tablet of laptop oid doen? Of heb je het woord al gezien?

Ik zag het woord direct toen ik mijn telefoon terugpakte - jammer!

ik probeer (ook naar aanleiding van een topic waar ik op zoek was naar leuke online spelletjes) weer eens mee te spelen. Ik haak elke keer vrij snel af omdat ik eigenlijk gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Ik vul lukraak wat woorden in, maar vaak haal ik daar geen enkele richting uit. Als er dan eentje wat hoger is en ik associeer verder zijn die meestal veel lagerm Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een vast rijtje woorden (en wil je evt. Delen waar ik aan kan denken om mee te starten?) Of doen jullie ook lukraak maar wat? 

Miekje6 schreef op 31-10-2024 om 20:56:

ik probeer (ook naar aanleiding van een topic waar ik op zoek was naar leuke online spelletjes) weer eens mee te spelen. Ik haak elke keer vrij snel af omdat ik eigenlijk gewoon niet weet waar ik moet beginnen. Ik vul lukraak wat woorden in, maar vaak haal ik daar geen enkele richting uit. Als er dan eentje wat hoger is en ik associeer verder zijn die meestal veel lagerm Hoe doen jullie dat? Hebben jullie een vast rijtje woorden (en wil je evt. Delen waar ik aan kan denken om mee te starten?) Of doen jullie ook lukraak maar wat?

Ja ik heb meestal wel dezelfde vaste beginwoorden, niet in dezelfde volgorde, zoals mens, dier, groen, water stad  huis straat. En als je dan niet verder komt al heb je een stel groene woorden, probeer dan eens het tegenovergestelde. heb je bv wat groene woorden als je "droog" hebt ingevuld en je komt niet verder, probeer dan eens water, 

Lukt mij ook niet altijd, soms een paar dagen achter een gaat t vlot, en dan weer een tijd kom ik nergens

Miekje6 schreef op 31-10-2024 om 20:56:

Ik heb het volgende lijstje ongeveer:

Politiek, mens, natuur, tijd, geld, techniek, gebouw, verkeer, ontwikkeling. Als zelfstandige naamwoorden weinig tot niets opleveren: nooit, hebben, klein.

En het hangt er dus vanaf hoe hoog bepaalde woorden scoren. Is politiek al groen of een hoge net niet groene score dan associeer ik daar op verder met regering, minister, wetgever etc.

Dier is bij mij vaak een vervolg op mens en of natuur.

Ik maak ook gebruik van synoniemen.net of wat ik ook wel doe als ik al hoge groene woorden heb, maar geen inspiratie meer, is googelen met mijn 3 hoogste woorden in de zoekbalk. En dan kijk ik in de zoekresultaten naar woorden die ik nog niet heb, maar waarvan ik denk dat die me verder kunnen helpen.

Succes! Je wordt er vanzelf wat handiger in, en dan nog heb ik dagen dat ik er niet of met veel oeite uit kom.

Vandaag opgegeven, ik kwam er niet uit.

mijn standaardwoorden bv sport, geld, beroep, gebouw, religie, natuur, dossier )is vaak groen met woorden die te maken hebben met recht), overheid, eten, drinken enz. Dus je neemt zeg maar hoofdcategorieën en afhankelijk van de score van die woorden ga je daar gerichter op zoeken. 

60/2 
Voordat ik begon zat ik hier te lezen wat iedereen voor begin woorden gebruikt veel daarvan gebruik ik ook maar een paar zijn nieuw.
Toen ik begon tikte ik als eerste een van die woorden en gelijk zat ik op 884 toch had ik nog heel lang nodig voor ik het woord had. En omdat ik ongeduldig was ook nog 2 hints gebruikt 

122/3 
was lastig deze

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.