Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

Schemerlampje schreef op 18-12-2024 om 15:45:

Mijn eerste groene woord in poging 8 was 966. Hoger dan dat ben ik nog niet gekomen. Zoveel logische woorden die niet groen zijn, dus geen idee welke kant ze op willen.
594 heb ik ook, net als 699 en 707. Misschien moet ik nog wat langer wachten op net zo’n geniale inval….

Ik had 982 er nog tussen zitten hè 😆

En toen 998. Via Googlevond ik eerst nog 989 en daarna bingo.

lientje69 schreef op 18-12-2024 om 15:51:

[..]

Ik had 982 er nog tussen zitten hè 😆

En toen 998. Via Googlevond ik eerst nog 989 en daarna bingo.

Ik heb na een ingeving nu 990, 991, 992, 993, 994 en 999. Maar nog niet het antwoord.

982,  998 en 989 heb ik dan weer niet. 😀

Schemerlampje schreef op 18-12-2024 om 16:09:

[..]

Ik heb na een ingeving nu 990, 991, 992, 993, 994 en 999. Maar nog niet het antwoord.

982, 998 en 989 heb ik dan weer niet. 😀

Zoals ik al zei, ik vind het geen makkelijk woord. Gebruik het echt nooit.

Ik heb toch maar een hint gevraagd, dat was 998 en daarmee heb ik het met Google wel gevonden.
Wederom snap ik niet waarom sommige woorden niet groen zijn. Dan was ik eerder deze richting ingegaan.
115/1

Lientje, ik heb je een pb gestuurd. 

Schemerlampje schreef op 18-12-2024 om 16:25:

Lientje, ik heb je een pb gestuurd.

Gezien en gedaan 

Gisteren 73/0.
Vandaag opgegeven. Ik speel soms s ochtends voordat ik naar mn werk ga en dan wil ik snel scoren, als dat niet lukt dan vraag ik snel hints of gooi de handdoek in de ring.

opgegeven 

opgegeven 

90/6

Deze was echt moeilijk vond ik, woord 532 bracht me helemaal op het verkeerde been. En woord 993 snapte ik niet en moest ik googlen. 

60/0
Ik starte met 621 in poging 8. Bij poging 21 had ik 971 te pakken. Mijn hoogste was 987 op poging 26 , daarna was het nog behoorlijk  zoeken  met veel lagere groene woorden.

Gisteren opgegeven.

40/0

Eerste groen 376 bij poging 6. Omhoog via 896, 984 en 992.

Het is een lijst met bijzondere woorden…. 

inmiddels  ben ik erachter waarom er soms zo veel onlogische  woorden tussen staan. De makers van dit spel generen de hints bij een woord uit de Viatopics! Dus die screenen ze automatisch  ( gok ik) op het gekozen woord en wat daar dan vaak bij voorbijkomt , komt in de hints/ nummering.  Bijvoorbeeld: het woord is cadeau. Dan lees je in een topic ik heb een cadeau gekocht voor een feestje/ verjaardag/ trouwdag/ vriendin. Des te vaker dit woord dan voorkomt, des te hoger in de lijst. 

Nu denken jullie natuurlijk  hoe komt ze daarbij. Ik kwam de naam van een oud forummer  héél hoog in de lijst tegen vandaag. Die naam heeft werkelijk echt niks , helemaal  niks met het te raden woord te maken. Maar het te raden woord is wel héél  vaak gezegd in topics tegen deze forummer.
Afijn. 
Het verklaart een hoop onlogische woorden nu voor mij. 

Sassenach schreef op 19-12-2024 om 09:31:

Gisteren opgegeven.

40/0

Eerste groen 376 bij poging 6. Omhoog via 896, 984 en 992.

Het is een lijst met bijzondere woorden….

Daar heb ik dus nu de verklaring  voor gevonden Sassenach 

lientje69 schreef op 19-12-2024 om 09:37:

inmiddels ben ik erachter waarom er soms zo veel onlogische woorden tussen staan. De makers van dit spel generen de hints bij een woord uit de Viatopics! Dus die screenen ze automatisch ( gok ik) op het gekozen woord en wat daar dan vaak bij voorbijkomt , komt in de hints/ nummering. Bijvoorbeeld: het woord is cadeau. Dan lees je in een topic ik heb een cadeau gekocht voor een feestje/ verjaardag/ trouwdag/ vriendin. Des te vaker dit woord dan voorkomt, des te hoger in de lijst.

Nu denken jullie natuurlijk hoe komt ze daarbij. Ik kwam de naam van een oud forummer héél hoog in de lijst tegen vandaag. Die naam heeft werkelijk echt niks , helemaal niks met het te raden woord te maken. Maar het te raden woord is wel héél vaak gezegd in topics tegen deze forummer.
Afijn.
Het verklaart een hoop onlogische woorden nu voor mij.

Die forumnamen viel mij ook al op, vandaar mijn opmerking over een bijzondere lijst. Zoude het ook geen forumnamen van Viva en andere fora zijn, die hoog in Google omhoog komen als je googlet op een topiconderwerp?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.