Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle spoiler topic

Daar is het dan, het topic waarin we het woord van de dag kunnen bespreken.

Wat een rare lijst zeg! Daar heb ik vandaag gelukkig helemaal niets van gezien,  anders had ik hem vast niet geraden. Via licht (niet groen) ging ik naar foto (net niet groen), afbeelding (884), tekening (986), naar het juiste woord.

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

10-02-2023 om 10:24

Ik had film, alley, kleurenfoto, fantasia, wand, magische, omslagen en bar als groene woorden. Daar kon ik dus echt helemaal niks mee, dus ik had opgegeven. Gelukkig, want zelfs achteraf snap ik sommige woorden niet. Alley? En steeg was dan weer niet goed.

Door het niet groene woord ’licht’ (score 31.05) kwam ik op mijn eerste groene woord: ‘gewicht’. 

Van daar uit kwam ik op woorden als ‘lengte’, ‘inhoud’, ‘oppervlakte’, ‘omvang’, ‘zwaarte’, ‘meten’. 

Toen kreeg ik de ingeving om een woord te vinden waar al deze categorie woorden onder zouden kunnen vallen. En toen vond ik ‘hoeveelheid’ het meest logische.

Ik kwam via een heel ander spoor nl grondstoffen, olie, waarde, brandstof. De eerst hint was 938, doses. Dat bracht me wel iets verder maar alsnog veel hints nodig gehad. Achteraf denk ik dat ik het woord eerder had moeten raden.

Na 2 lage groene woorden ‘team’ en ‘werkgroep’ en veel niet groene woorden maar een hint genomen: dat was ‘biennale’. (Nooit van gehoord.) Daarna snel nog een hint: ‘aansprekend’. En toen nog 4 hints gevraagd: ‘wytse’, ‘worldskills’, ‘dirigent’ en ‘vertolking’. 

Ik kon er echt geen chocola van maken en heb dus maar opgegeven.

Schemerlampje

Schemerlampje

17-02-2023 om 22:39 Topicstarter

Ik begon met koor en dirigent, toen een hele tijd niets hogers. Wel een boel lagere groene muziekgerelateerde woorden. Daarna had ik podium, concours en winnaar. Maar daarna duurde het nog even voor ik bij het antwoord was. Het rare is dat een woord als wedstrijd niet groen was, maar wel het woord vakwedstrijd. En ik had ook paard geprobeerd i.v.m. het concours, maar dat was niet groen. Dressuurpaarden dan weer wel.

Schemerlampje

Schemerlampje

17-02-2023 om 22:40 Topicstarter

Sassenach schreef op 17-02-2023 om 22:22:

Na 2 lage groene woorden ‘team’ en ‘werkgroep’ en veel niet groene woorden maar een hint genomen: dat was ‘biennale’. (Nooit van gehoord.) Daarna snel nog een hint: ‘aansprekend’. En toen nog 4 hints gevraagd: ‘wytse’, ‘worldskills’, ‘dirigent’ en ‘vertolking’.

Ik kon er echt geen chocola van maken en heb dus maar opgegeven.

Is een biënnale geen tweejaarlijkse wedstrijd? Ik snap dat je met jouw hints nergens uitkomt.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

20-02-2023 om 10:49

😆 ik wist niet meer hoe ik verder moest en kreeg het liedje Bob de Bouwer in mijn hoofd. Ik wilde al Bob gaan proberen als bouwer niet goed was geweest. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

21-02-2023 om 08:32

Ik had vandaag als eerste woord water, en dat was omdat de woorden daarvoor bijna groen waren: wassen, zepen en vet. Daarna kreeg ik groen: shampoo, waspoeder, soda, tandpasta, afwasmiddel, wasmiddel, vloeibaar, azijn en poeder. Ik zat dus nogal op de schoonmaak-tour. De hint die ik kreeg was chocola, dus toen ging ik naar koekje, koek, cacao, boter, chcolademelk en uiteindelijk had ik daardoor pas melk te pakken. 

Schemerlampje

Schemerlampje

21-02-2023 om 08:41 Topicstarter

Wandelvrouwtje schreef op 21-02-2023 om 08:32:

Ik had vandaag als eerste woord water, en dat was omdat de woorden daarvoor bijna groen waren: wassen, zepen en vet. Daarna kreeg ik groen: shampoo, waspoeder, soda, tandpasta, afwasmiddel, wasmiddel, vloeibaar, azijn en poeder. Ik zat dus nogal op de schoonmaak-tour. De hint die ik kreeg was chocola, dus toen ging ik naar koekje, koek, cacao, boter, chcolademelk en uiteindelijk had ik daardoor pas melk te pakken.

Ik snap dat het daardoor heel onlogisch is, die woorden vind ik ook niet bij melk passen. Ik had voor mijn eerste groene woord, dier en zoogdier als hoogste woord, van daar kwam ik bij de koe. Toen was melk nog een kleine stap.

Ik kreeg niks in het groen dus vroeg een hint 1/1000, dat was cappucini.
Mijn volgende woorden waren groen, koffie en thee. Toen koos ik melk en dat was hem. Maar 2 groene woorden gehad dus vandaag

Ik had als eerste groene woord ‘eten’. Dus heb ik eerst heel veel in die categorie geprobeerd. Toen ik bij ‘yoghurt’ en ‘kwark’ uitkwam was het niet moeilijk meer. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-02-2023 om 13:37

ik zat hoog in het grijs/bijna groen met kind, baby en luier.  Dus toen probeerde ik flesje, die was groen en daarna was melk goed. 

Mug schreef op 21-02-2023 om 13:37:

ik zat hoog in het grijs/bijna groen met kind, baby en luier. Dus toen probeerde ik flesje, die was groen en daarna was melk goed.

Ik vroeg me al af hoe jij bij ‘flesje’ als eerste groene woord kwam..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

21-02-2023 om 14:29

Sassenach schreef op 21-02-2023 om 14:09:

[..]

Ik vroeg me al af hoe jij bij ‘flesje’ als eerste groene woord kwam..

😆 dat woord zou je inderdaad niet snel zomaar proberen. Mazzeltje vandaag dus. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.