Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle spoiler topic

Daar is het dan, het topic waarin we het woord van de dag kunnen bespreken.


Ik zat bij 7 al op 715.
Maar kwam niet verder
Toen een hint gevraagd, dat werd wortel.... vanaf daar was het nog behoorlijk zoeken hoor naar zaad. Want ik was via mens en lichaam gekomen,  dacht bij wortel aan dingen als aarden, hechting enz.

Schemerlampje

Schemerlampje

17-12-2022 om 14:23 Topicstarter

lientje69 schreef op 17-12-2022 om 13:57:

Ik zat bij 7 al op 715.
Maar kwam niet verder
Toen een hint gevraagd, dat werd wortel.... vanaf daar was het nog behoorlijk zoeken hoor naar zaad. Want ik was via mens en lichaam gekomen, dacht bij wortel aan dingen als aarden, hechting enz.

Ik zou dan aan tanden en kiezen gedacht hebben. 😁

ik ging als een speer vandaag met wormen rupsen. Hoog in het groen dus ik dacht in de goede richting te zitten.
Totaal iets anders dan het woord van vandaag.

Schemerlampje schreef op 17-12-2022 om 14:23:

[..]

Ik zou dan aan tanden en kiezen gedacht hebben. 😁

Had ook nog gekund ja

Ik begon met vlees en aardappel toen allerlei eten ingevoerd maar daar kwam ik niet ver mee.
toen kreeg ik als hint schoonlikken maar daar kwam ik helemaal niet verder mee. Toen nog maar een hint gevraagd ejaculatie die bracht me nog meer in de war wat had dat met de andere woorden te maken uiteindelijk met nog een hint via deze route op het woord gekomen. 

Schemerlampje

Schemerlampje

18-12-2022 om 08:35 Topicstarter

In poging 4 had ik hersenen en in poging 12 zenuwstelsel. Daarna nog maar een paar lagere groene woorden. En veel woorden net niet in het groen, zoals “gevoel”. Dus toen ik “gevoelig” intypte, verwachtte ik niet dat dat het antwoord was. Maar dat was het wel. 😁

Oorzaak/veroorzaken waren hoog maar eenmaal in die fuik kwam ik niet verder.
Onderhuids was de hint. Ook weer vast.
Uiteindelijk opgegeven.

Schemerlampje schreef op 18-12-2022 om 08:35:

In poging 4 had ik hersenen en in poging 12 zenuwstelsel. Daarna nog maar een paar lagere groene woorden. En veel woorden net niet in het groen, zoals “gevoel”. Dus toen ik “gevoelig” intypte, verwachtte ik niet dat dat het antwoord was. Maar dat was het wel. 😁

Ik had woorden zoals gevoel, gevoelens, emotie al lang geraden, maar voor de juiste had ik nog 3 hints nodig.. Pas na hint 3, 985 (sensitief), had ik hem direct.

Schemerlampje

Schemerlampje

18-12-2022 om 09:50 Topicstarter

masatu schreef op 18-12-2022 om 09:45:

[..]

Ik had woorden zoals gevoel, gevoelens, emotie al lang geraden, maar voor de juiste had ik nog 3 hints nodig.. Pas na hint 3, 985 (sensitief), had ik hem direct.

Ik denk dat het hem in de woordsoort zit, bijvoeglijk naamwoord tegenover zelfstandig naamwoord. 

Schemerlampje

Schemerlampje

18-12-2022 om 09:52 Topicstarter

alhambra schreef op 18-12-2022 om 08:49:

Oorzaak/veroorzaken waren hoog maar eenmaal in die fuik kwam ik niet verder.
Onderhuids was de hint. Ook weer vast.
Uiteindelijk opgegeven.

Het is soms maar net op welk spoor je je eerste groene woord hebt, of je (snel) bij het antwoord komt.

Schemerlampje

Schemerlampje

20-12-2022 om 08:21 Topicstarter

Vandaag al snel in het groen met “minister”. Ook “staatssecretaris” snel gevonden. Maar woorden als kabinet en regering waren dan weer niet groen. Toen dacht ik aan wat ze eigenlijk doen, en dat is onder andere wetten maken. Via wet kwam ik bij wetgever, maar daarna alleen lagere groene woorden. Met een zeer “expliciete” hint, vond ik het antwoord. Maar ik denk niet dat ik er zonder hint ooit gekomen was.

Schemerlampje schreef op 20-12-2022 om 08:21:

Vandaag al snel in het groen met “minister”. Ook “staatssecretaris” snel gevonden. Maar woorden als kabinet en regering waren dan weer niet groen. Toen dacht ik aan wat ze eigenlijk doen, en dat is onder andere wetten maken. Via wet kwam ik bij wetgever, maar daarna alleen lagere groene woorden. Met een zeer “expliciete” hint, vond ik het antwoord. Maar ik denk niet dat ik er zonder hint ooit gekomen was.

Ik zat ook op het politieke en daarna wettelijke spoor. Maar na 3 hints kon ik er geen chocola van maken en heb ik opgegeven. Dit is echt zo’n woord dat je werkelijk aan van alles kunt linken. 

Schemerlampje

Schemerlampje

23-12-2022 om 07:59 Topicstarter

Ik zat vandaag al redelijk snel in de “voortuin” en alles wat daarin staat. Met als hoogste de plantenbak. Maar op een gegeven moment was de inspiratie op. Met de hint “vuilstort” kwam ik bij de kliko en vuilcontainer uit. Duurde nog een aantal woorden tot ik bedacht dat alleen “container” ook een optie was.
Ik kwam dus niet op het woord doordat de kliko’s hier in de achtertuin staan. En achtertuin was geen groen woord.

Hier via woning terechtgekomen bij berging & garage. Vanuit daar bij dozen, verhuisdoos, kratten, magazijn, opslag. Min of meer bij toeval toen het woord ingetikt, zonder de link met afval te hebben.

Schemerlampje

Schemerlampje

24-12-2022 om 07:29 Topicstarter

Vandaag was mijn eerste groene woord soldaat. Daarna alle rangen langsgegaan en daarmee zo’n 10 woorden tussen 984 en 997 gevonden. Ik had de hint “veteranen” nodig om het antwoord te vinden.
Wat ik wel vreemd vind, is dat het woord oorlog niet in het groen staat. Zonder oorlog geen veteraan, toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.