Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Schoenmaat

Naar aanleiding van opmerkingen in een ander topic, waar iemand maat 38 qua schoenen een grote maat vindt. Wat is jouw schoenmaat? Eens kijken wat hier het gemiddelde is.

Peiling

Wat is jouw schoenmaat
176 stemmen
0%
1%
1%
5%
10%
19%
21%
17%
13%
11%
0%
1%
0%
0%
1%

Moederkareltje schreef op 15-05-2024 om 14:18:

[..]

Specifieker gezegd bedoel ik mijn schoonheidsideaal van een vrouw. Je hebt natuurlijk echte vrouwen in alle vormen en maten. Maar termen als groot of klein gebruik ik dan als dat buiten mijn kader valt van wat ik mooi vind bij een vrouw.

Maar de vraag van To is toch niet wat wel of niet mooi is?

De vraag is wat is je schoenmaat.

1.83 en maat 41. Schaam mij kapot 🥴

Campanula schreef op 15-05-2024 om 14:23:

1.83 en maat 41. Schaam mij kapot 🥴

Beter ga je je schamen 

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 14:22:

[..]

Oke ik dacht dat de vraag was is maat 38 groot, en toen kwam ik met waar ik het te groot vind en waarom, waar dat vandaan kwam. Is dan offtopic. Verkeerd gelezen. 

Maat 34 heel onhandig. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds leukere schoenen en zelfs laarzen in die maat. Mijn voeten zijn door mijn handicap niet goed ontwikkeld. 

Moederkareltje schreef op 15-05-2024 om 13:15:

ik heb maat 38 winter en sportschoenen, maat 37 pumps en zomerschoenen. Ik vind alles boven de maat 39 groot. Maar ik vind ook alle vrouwen boven de 174cm groot. Kan je zelf helaas niet veel aan veranderen als dat zo is. Heeft met een bepaald beeld bij vrouw te maken denk ik.

Heb je dan ook een bepaald beeld bij een man? Ik kom net terug van mijn werk waar ik een mannelijke collega heb die kleiner is dan ik en ik ben maar 1.66 meter lang. 

Is dat dan geen echte man? 

Ik heb hier en daar door mijn geringe lengte wat "verticale uitdagingen". Soms is mijn krukje genoeg om ergens bij te komen maar soms heb ik echt hulp nodig van een langer iemand.  Heel lief dat hij wil helpen als ik in het algemeen vraag: wie kan mij even helpen maar meestal moet ik dan toch zeggen dat ik liever wordt geholpen door collega Henk en niet door Joris.

Ik heb overigens schoenmaat 38.

Schemerlampje

Schemerlampje

15-05-2024 om 14:43 Topicstarter

Zilver_gray schreef op 15-05-2024 om 14:22:

[..]

Ik vind dit zijpaadje niet zo erg hoor, het verbaast me alleen dat lengte en/of schoenmaat mee kunnen spelen bij of je iemand mooi vindt of niet. En dat mag natuurlijk, iedereen heeft zijn eigen beeld van wat mooi is.

Ik vond alleen de opmerking dat je daar helaas niets aan kunt veranderen wat raar. Ik wil er persoonlijk niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet helaas. Tenzij moederkareltje zelf lang is en grote voeten heeft, snap ik deze opmerking niet.

Bakblik schreef op 15-05-2024 om 14:41:

[..]

Heb je dan ook een bepaald beeld bij een man? Ik kom net terug van mijn werk waar ik een mannelijke collega heb die kleiner is dan ik en ik ben maar 1.66 meter lang.

Is dat dan geen echte man?

Ik heb hier en daar door mijn geringe lengte wat "verticale uitdagingen". Soms is mijn krukje genoeg om ergens bij te komen maar soms heb ik echt hulp nodig van een langer iemand. Heel lief dat hij wil helpen als ik in het algemeen vraag: wie kan mij even helpen maar meestal moet ik dan toch zeggen dat ik liever wordt geholpen door collega Henk en niet door Joris.

Ik heb overigens schoenmaat 38.

Ik had het hierboven al gecorrigeerd ik bedoel niet beeld bij een vrouw maar beeld bij mijn schoonheidsideaal van een vrouw. Ik begrijp dat mannen en vrouwen er in alle maten zijn. 

Ja natuurlijk heb ik ook een schoonheidsbeeld bij een man. Die van mij is 1.96m omdat ik dat mooi vind. Kleiner dan 1.80m zou ik niet eens naar kijken in beginsel. Hij zou ook niet op mij zijn gevallen als ik groter was zegt die. Hij houdt van kleinere vrouwtjes. 

"k vond alleen de opmerking dat je daar helaas niets aan kunt veranderen wat raar. Ik wil er persoonlijk niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet helaas. Tenzij moederkareltje zelf lang is en grote voeten heeft, snap ik deze opmerking niet."

Gelukkig heeft iedereen een ander schoonheidsideaal of beeld. Ikzelf denk dat ik het best erg zou vinden als ik ineens maat 42 heb. Maar als je zo bent geboren heb je jezelf waarschijnlijk hoop ik geaccepteerd. Tis moeilijk te verkleinen bij de chirurg. 

161 cm en maat 39, soms zelf 40, hangt ervan af hoe de schoen valt. Ik heb meestal wel probleem dat schoenen in die maat vaak nogal wijd zijn, niet alleen in de breedte, maar ook in de hoogte, en dat schoenen dan "ploppen" bij het lopen. 

Schemerlampje

Schemerlampje

15-05-2024 om 15:11 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 15-05-2024 om 14:52:

"k vond alleen de opmerking dat je daar helaas niets aan kunt veranderen wat raar. Ik wil er persoonlijk niets aan veranderen, dus dat is helemaal niet helaas. Tenzij moederkareltje zelf lang is en grote voeten heeft, snap ik deze opmerking niet."

Gelukkig heeft iedereen een ander schoonheidsideaal of beeld. Ikzelf denk dat ik het best erg zou vinden als ik ineens maat 42 heb. Maar als je zo bent geboren heb je jezelf waarschijnlijk hoop ik geaccepteerd. Tis moeilijk te verkleinen bij de chirurg.

Gelukkig had ik geen maat 42 bij de geboorte, het ging nu al flink mis bij mijn moeder met mijn 9 pond. 😁

Wat er blijkbaar bij jou niet goed inkomt, is dat ik niets heb hoeven accepteren en dat verkleinen nog nooit in mijn hoofd is opgekomen. Ik heb en had nooit problemen met mijn maat 42. Wel problemen gehad met het vinden van schoenen vroeger, maar dat was gewoon stom van de schoenenwinkels niet van mijn voeten….

Schemerlampje

Schemerlampje

15-05-2024 om 15:14 Topicstarter

Mushu schreef op 15-05-2024 om 14:37:

Maat 34 heel onhandig. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds leukere schoenen en zelfs laarzen in die maat. Mijn voeten zijn door mijn handicap niet goed ontwikkeld.

Pas je dan wel in gewone schoenen of moet je dan ook een speciaal model hebben? Fijn dat er in die maten nu ook schoenen zijn te vinden.

Schemerlampje schreef op 15-05-2024 om 15:11:

[..]

Gelukkig had ik geen maat 42 bij de geboorte, het ging nu al flink mis bij mijn moeder met mijn 9 pond. 😁

Wat er blijkbaar bij jou niet goed inkomt, is dat ik niets heb hoeven accepteren en dat verkleinen nog nooit in mijn hoofd is opgekomen. Ik heb en had nooit problemen met mijn maat 42. Wel problemen gehad met het vinden van schoenen vroeger, maar dat was gewoon stom van de schoenenwinkels niet van mijn voeten….

Ja daarom zei ik gelukkig heeft iedereen een ander schoonheidsbeeld of hecht daar minder waarde aan dus niet denkt zoals ik. Anders zouden veel mensen ongelukkig zijn en iedereen op het dezelfde type vallen. 

maat 41 met 168cm
Ik leef op grote voet.
Gelukkig voldoende schoenen te vinden die mijn voeten niet al te groot laten lijken. 

Herfstappeltaart schreef op 15-05-2024 om 11:10:

Ik heb maat 38 en van sommige schoenen 37. Ik ben dan ook niet groot (1.66)

Grappig, ik ben ook 1.66 maar zal nooit zeggen dat ik niet groot ben want zo ervaar ik mijzelf helemaal niet. Ik ben niet klein, zo ervaar ik dat. Ik heb overigens maat 39

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.