Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Provisorische Oplossingen en Praktische Uitvindingen

Moet je alleen wel goeie kopen, want veel van dat soort tape laat vreselijke residuen achter op alles wat je het ooit op hebt geplakt. 
Op werk stop ik gewoon een dot poetspapier in de afvoer, werkt perfect. Maar wcpapier lost sneller op dus ik weet niet of dat zou werken.. 

Niet dat ik op werk in bad ga maar in de afvoer van de gootsteen bedoel ik

Koko67 schreef op 30-07-2024 om 14:13:

[..]

Ja, duct tape en een Zwitsers zakmes. Dan kun je alles maken, zeker op de camping.

Tiewraps zou ik nog willen toevoegen.  In mijn rugzak heb ik standaard zo'n zakmes en Tiewraps 

yette schreef op 30-07-2024 om 14:07:

[..]

Lijkt me het proberen waard!

Zeker weten dat t werkt. Idd wel de ECHTE duct tape kopen. En zorg dat t bad droog is. 

yette

yette

30-07-2024 om 14:58 Topicstarter

Paperclips zijn ook zo'n onmisbaar iets als je moet macGyveren. 

Van lichtsnoertjes ophangen, via een afgebroken ritssluiting bruikbaar maken tot de simkaart uit je telefoon halen. 

yette schreef op 30-07-2024 om 14:58:

Paperclips zijn ook zo'n onmisbaar iets als je moet macGyveren.

Van lichtsnoertjes ophangen, via een afgebroken ritssluiting bruikbaar maken tot de simkaart uit je telefoon halen.

Daar moest ik al aan denken, McGyver bouwde met ducttape, tiewraps en paperclips een helicopter om te ontsnappen ofzo. Alles wat je nog meer nodig zou kunnen hebben ligt toevallig in de omgeving.

watervogel schreef op 30-07-2024 om 13:15:

niet zozeer voor op de camping, maar wel heel handig. Onze fietsen komen op de drager soms net tegen elkaar. 2 grote sponzen gekocht, en daarin met schaar 2 gleuven geknipt. In die gleuf stoppen wij een flink stuk bindraad, die we vastmaken aan fiets. Fietsen beschadigen zo niet, en sponzen raken niet meer kwijt onder het rijden.

Iets soortgelijks hebben wij gedaan met isolatiebuis (van dat soort schuim). Die hebben op zolder rond de verwarmingsbuizen zitten. Werkt goed, de fietsen beschadigen niet meer.

Tiewraps en dan van die herbruikbare, ideaal. Voor werkelijk alles.

Ik had laatst een fles dure parfum waarvan de verstuiver kapot was. Van een goedkoop flesje toiletreiniger de verstuiver afgehaald en deze met gastape op maat gemaakt.  Hij was nl te smal. Flink gastape eromheen  en nu zit hij er stevig op en  kan ik weer sprayen.

De afvoerbuis van de vaatwasser is niet goed aangelegd en had dus elke keer een putlucht in de keuken, dus ballon om de afvoerbuis gedaan, het tuutje er afgeknipt en daar de afvoerslang in gepropt.

Dat noemen wij hier in huis een ‘African fix’  Een theedoek werkt ook als slacentrifuge, wel goed mikken met rondzwaaien anders worden je campingburen nat en/of boos. 

yette

yette

30-07-2024 om 17:18 Topicstarter

Da's een goeie, Lientje! 

Er schieten mij steeds meer oplossingen te binnen die wij op een gegeven moment zijn gaan gebruiken:

Als student had ik een tijdelijke kapstok voor tijdens feestjes bij mij thuis: mbv een touw hing ik een bezemsteel over een kast of aan de muur. Daar konden dan heel wat kleerhangers met jassen aan. 

Tegenwoordig doe ik nog steeds iets dergelijks als onze studeerkamer dienst doet als logeerkamer. Een bezemsteel tussen twee boekenkasten wordt dan hangruimte voor de kleding van logées. 

Nog eentje die ik nooit/zelden bij anderen zie: om rondslingerende post te voorkomen, heb ik een ladekastje onder de brievenbus gezet. De post komt er vanzelf op terecht. En ieder heeft zijn eigen laatje. 

De meeste huizen die ik ken hebben de brievenbus in de voordeur, daar zou een ladenkastje erg in de weg staan.

Daglichtlamp schreef op 30-07-2024 om 17:39:

De meeste huizen die ik ken hebben de brievenbus in de voordeur, daar zou een ladenkastje erg in de weg staan.

Ja dit dus.  Bovendien zit de brievenbus op 15 cm vanaf de vloer. Dus geen idee hoe. 

Pas kort geleden ontdekt (of beter: bedacht), dat je niet met het afgieten van rijst hoeft te hannesen met ovenwanten en de deksels op de pan en dan een heel klein spleetje om af te gieten. Altijd gedoe enz. Totdat ik onlangs bedacht (ben al 40 jaar uit huis 😂😅), waarom niet gewoon door de zeef gooien? Werkt ideaal maar ik begrijp werkelijk niet waarom ik ál die jaren zo moeilijk heb gedaan 😅. Wrs zo geleerd?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.