Huiskamer
Kataravrouw
04-09-2024 om 13:47
Papieren deksel voor een potje.
Ik ben op zoek naar zo"n mooi papieren dekseltje die je wel eens ziet bij een jampotje. Alleen ik kan het nergens vinden, het gaat alleen om het dekseltje, niet het potje. Ik krijg het maar niet gegoogled, mss dat ik niet het goede woord er voor gebruik?
Wellicht dat iemand van jullie mij op weg kan helpen?
Schemerlampje
04-09-2024 om 13:49
Weet je zeker dat je een papieren zoekt? Van stof zijn er heel veel te vinden.
Even verder gegooled, bedoel je zoiets?
letterkoekje
04-09-2024 om 14:03
Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt. Als het er slechts 1 (of enkele) zijn: met een passer een cirkel maken op een papier naar jouw keuze. Of van een ronde pot de omtrek trekken (ook weer op het papier van jouw keuze). Uitknippen en op de pot leggen, rond de randen van het deksel drukken. Koordje of elastiekje onder de rand van het deksel.
Voilà! Alles gebeurd.
Succes!
alhambra
04-09-2024 om 14:27
Zijn dat aparte papiertjes of worden ze ook gebruikt als onderlegger voor een vruchtengebakje?
Kataravrouw
04-09-2024 om 15:22
Ze gaan gebruikt worden voor potjes olijven, in grotere getalen. Dus zelf maken is geen optie eigenlijk. Stof kan idd ook, denk dan meer aan linnen of jute.
Tara82
04-09-2024 om 15:45
Als ik zoekt op "jampot overlapjes" vind ik vooral die van stof. Maar als je ze niet rond wil hebben en 4 langer punten niet erg vind, dan zou ik ze zelf van papier maken. Heb je wel een papiersnijder nodig, maar dan heb je zo een hele stapel vierkantjes.
Poekewiki
04-09-2024 om 15:50
paper jar covers - als je een grote oplage nodig hebt, kan je eens rondstruinen bij een horeca groothandel of sligro ... daar hebben ze er vast. Wat misschien ook kan werken (afhankelijk van de grootte van het potje) is zo'n onderlegger rondje voor glazen ?
Poezenmeisje
04-09-2024 om 18:02
Gewoon een leuk stofje kopen en daar cirkels uit knippen. Elastiekje en klaar.
letterkoekje
04-09-2024 om 19:10
Mag ik vragen waarom je juist papieren overtrekjes wil? Zijn stoffen te duur? Te gewoon? In grote oplage schrijf je. Gaat dit over een vereniging die op deze manier geld in het laatje wil krijgen? Ik ben nieuwsgierig.
rionyriony
04-09-2024 om 19:21
Ik zie weleens van die jute mutsjes met een draad jute vastgebonden. Vermoedelijk bedoeld om de potjes een rustiek huiselijk uiterlijk te geven.
Jute is heel voordelig bij de juiste shop. Verzendkosten zijn nog het duurste. De rest kan je gebruiken voor sinterklaas- of kerstdeco. Of om op te borduren. Is best een geschikt stramien voor borduurwerk.
Loezzie
04-09-2024 om 20:01
Kataravrouw schreef op 04-09-2024 om 15:22:
Ze gaan gebruikt worden voor potjes olijven, in grotere getalen. Dus zelf maken is geen optie eigenlijk. Stof kan idd ook, denk dan meer aan linnen of jute.
Misschien kunnen ze gemaakt worden door een sociale werkplaats of iets dergelijks
Poezenmeisje
04-09-2024 om 21:45
Bij de kringloop wat overhemden met een leuk patroontje halen en daar cirkels uit knippen.
Oude overhemden zijn supersoepel, daardoor vormt de stof mooi om het dekseltje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.