Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Nationale Tuinvogeltelling 2024


Het resultaat tot nu toe, mus op één, maar dat is niet door mijn tuin! Ik heb er net één kunnen tellen die ongeveer 2 seconden in mijn tuin zat, voor ze weer op de vleugels ging naar de tuin van de buren.

Volgens mij heb ik ook een keer de tip gelezen om een foto te maken als er veel vogels tegelijk zijn. Het is hier druk met mussen, die kan ik niet op tijd allemaal tellen omdat ze zo lekker door elkaar heen hippen of af en aan vliegen

Tuinfluiter

Tuinfluiter

28-01-2024 om 21:31 Topicstarter

Auwereel schreef op 28-01-2024 om 21:13:

Het resultaat tot nu toe, mus op één, maar dat is niet door mijn tuin! Ik heb er net één kunnen tellen die ongeveer 2 seconden in mijn tuin zat, voor ze weer op de vleugels ging naar de tuin van de buren.

In mijn vorige tuin zag ik nooit mussen, maar waar ik nu woon zitten er erg veel. Mussen komen eigenlijk nooit alleen. Zie je er maar één is het hoogstwaarschijnlijk een heggenmus.

Ik heb vanochtend al meer vogels in de tuin gezien dan dit hele weekend bij elkaar… 🤦🏻‍♀️ De vogels hier wilden gewoon niet geteld worden!

Azalea747 schreef op 29-01-2024 om 11:12:

Ik heb vanochtend al meer vogels in de tuin gezien dan dit hele weekend bij elkaar… 🤦🏻‍♀️ De vogels hier wilden gewoon niet geteld worden!

Herkenbaar

in de ochtend ( na zonsopgang)schijnen vogels het meest actief te zijn.

Tuinfluiter

Tuinfluiter

29-01-2024 om 12:01 Topicstarter

Azalea747 schreef op 29-01-2024 om 11:12:

Ik heb vanochtend al meer vogels in de tuin gezien dan dit hele weekend bij elkaar… 🤦🏻‍♀️ De vogels hier wilden gewoon niet geteld worden!

Misschien tellen je buren ook en hebben die speciaal voor deze gelegenheid extra voer neergelegd.

Bij mij in de wijk is best veel geteld sommige vogels die ik normaal zie zijn de afgelopen dagen ook niet langs gekomen. En vanochtend zag ik ze wel weer.

GroenTuintje schreef op 29-01-2024 om 11:51:

in de ochtend ( na zonsopgang)schijnen vogels het meest actief te zijn.

Ja, dat had ik ook gelezen, maar gisterochtend was het ook ernstig stil, dus bleef ik het maar uitstellen… alleen de middag was nog stiller 😅. Maar fijn dat het herkenbaar is!

Tuinfluiter schreef op 29-01-2024 om 12:01:

[..]

Misschien tellen je buren ook en hebben die speciaal voor deze gelegenheid extra voer neergelegd.

Bij mij in de wijk is best veel geteld sommige vogels die ik normaal zie zijn de afgelopen dagen ook niet langs gekomen. En vanochtend zag ik ze wel weer.

Hmm, dat zou kunnen! Ik heb juist zelf sinds een paar weken extra voerplekjes (niet speciaal voor de telling 😉) dus afgelopen weken wilden ze wel. Maar misschien was er inderdaad de afgelopen dagen even iets nog nieuwers en interessanters te snoepen!

Tuinfluiter schreef op 28-01-2024 om 21:31:

[..]

In mijn vorige tuin zag ik nooit mussen, maar waar ik nu woon zitten er erg veel. Mussen komen eigenlijk nooit alleen. Zie je er maar één is het hoogstwaarschijnlijk een heggenmus.

De rest van de mussen zat bij de buren. Deze zat in mijn tuin de route naar de andere mussen te bekijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.