Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

‘Must have’ - waar val je voor?


Ik heb er eigenlijk ook geen last van. Ik koop vrij bewust. Het enige wat ik wel heb: àls ik dan eens een leuke broek/shirt heb gevonden die leuk staat, mooie kleur/goed model heeft, heb ik de neiging er twee van te kopen. Anders durf ik het niet te dragen uit angst dat het slijt en ik wéér niks leuks heb. Altijd een reserve in de kast dus. Ook een tic hoor, ik weet het   

Ik heb dat met kleding, schoenen en sieraden, daar kan ik maar niet genoeg van hebben. Ik ben er ook altijd echt blij mee.

Speelgoed.
Als je 4 jarige dochter tegen je zegt: “ik heb nu wel genoeg speelgoed, mama, ik wil niets meer kopen” dan weet je dat je echt te ver bent gegaan 😂

Heb er lang omheen gedraaid maar vandaag ben ik gevallen voor zo'n hysterisch gekleurde broek met druk patroon waar de winkels mee vol hangen.  Ik kijk er al een aantal weken naar maar vandaag was DE dag. 
En ik heb er twee tops op gekocht.  Een met en een zonder mouwen. 

lippen stiften en oorhangers .heb er veel te veel .

watertoren schreef op 09-06-2023 om 19:10:

Ik heb dat met kleding, schoenen en sieraden, daar kan ik maar niet genoeg van hebben. Ik ben er ook altijd echt blij mee.

 Ik heb ook stapels kleren en er kan altijd wat nieuws bij   

Nagellak. Ik heb elke kleur minstens in 3 tinten.

Geurkaarsen is echt mijn must have. Hield ik het eerst nog bij 1 of 2 merken, inmiddels heb ik meer merken ontdekt en schaf ik die ook allemaal aan. Ik heb nu echt een stop bij mezelf opgelegd. Er staan nog zeker 40 geurkaarsen in de kast die nog lang niet op zijn. Maar dan zie ik weer nieuwe collectie met heerlijke geuren en ja hoor…overstag!

van die prachtige notitieboekjes, pennen, ander schrijfmaterialen, mooi papier. Zo jammer dat de V&D er niet meer is en de stationary bedoeling van Bijenkorf niks meer voorstelt. 
Laatst in zo'n oud kantoorboekhandeltje die ermee ophield: alles 50% korting. Het voelde alsof ik de loterij won dat ik erbij uitkwam (winkel was aan de andere kant van het land waar ik woon). Zo zonde dat al dat soort winkels sluiten

ik heb veel oorbellen en armbanden. Verder voor in huis kaarsen maar dat vind ik niet erg want die gaan op. 

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

09-06-2023 om 22:36

Apiejapie schreef op 09-06-2023 om 21:22:

van die prachtige notitieboekjes, pennen, ander schrijfmaterialen, mooi papier. Zo jammer dat de V&D er niet meer is en de stationary bedoeling van Bijenkorf niks meer voorstelt.
Laatst in zo'n oud kantoorboekhandeltje die ermee ophield: alles 50% korting. Het voelde alsof ik de loterij won dat ik erbij uitkwam (winkel was aan de andere kant van het land waar ik woon). Zo zonde dat al dat soort winkels sluiten

Oh ja, notitie blokjes, schriften, pennen 

Ik heb heel wat bomen laten omhakken. Nu heb ik een correctbook, een uitwisbaar notitieboek. Ook heel leuk. En heel verantwoord en duurzaam. Daar ben ik helemaal voor.

En toch een beetje jammer .

Sinds mijn voortuin opnieuw aangelegd is kan ik moeilijk weerstand bieden aan nieuwe plantjes. Er is ook nog zat plek in de tuin en als ik dan een leuk plantje zie bij de supermarkt is het lastig om die te weerstaan. Naar het tuincentrum ga ik maar niet te vaak, want voor ik het weet is mijn kar vol en probeer ik er ergens nog wat bij te proppen. Vorig jaar kreeg ik van mijn kleuter te horen dat ik nu echt wel genoeg planten had. 

knutselspullen en kleertjes/speelgoed voor mijn dochtertje dat vliegt altijd zo mijn (online) mandje in, daar kan ik niks aan doen haha.
Mooie notitieboekjes heb ik een zwak voor maar die belanden meestal met 1 beschreven bladzijde in de kast dus daar ben ik mee gestopt. Dat gaat eigenlijk altijd goed.

Ik heb geen must haves die ik niet kan weerstaan. Als ik iets nodig heb koop ik gericht. Wat ik wel lastig vind om te weerstaan is gezellig terrasjes pakken met een cappuccino en gebak, dus meer een must do.

Ik vind het vooral moeilijk om dingen te laten liggen bij de kringloop die ‘misschien’ handig, mooi, leuk of interessant zijn: ‘het kost maar een (paar) euro!’ Zo heb ik eigenlijk teveel overbodige spullen in huis gesleept, wel wat minder dan een aantal jaar geleden maar helemaal weerstaan kan ik het niet. Kringloopwinkelen is een leuke hobby. Op de een of andere manier word ik er zen van. Het is alleen jammer dat je met al die spullen blijft zitten. Terugbrengen is een stuk moeilijker! Zo ben ik bijvoorbeeld bijna volledig over op de luisterboeken en kan ik toch geregeld papieren exemplaren niet weerstaan. Daar moet ik eigenlijk echt mee stoppen want wat moet je met stapels boeken die je toch niet leest?
Ik heb overigens ook altijd veel noodzakelijke, mooie, goede en ooit dure spullen voor een habbekrats bij de kringloop gevonden dus het levert ook echt wel wat zinnigs op, dat gescharrel. Ik denk dat 80% van mijn inboedel en klerenkast bestaat uit tweedehands spullen.
Ik denk dan maar zo dat ik in ieder geval een circulaire shopper ben 😂. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.