Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Mannen in vrouwen kleding

Ik vind hier weinig van. Lekker Aantrekken wat je leuk en fijn vind!  Vooral in deze huidige tijd is het zelf positief gangbaar dat jongeren experimenteren met alle gender stereotype. Ik ben wel altijd heel nieuwsgierig hoe deze voorkeur is ontwikkeld vooral bij de oudere generatie. Is het alleen een duidelijke voorkeur voor de soort kleding/stoffen of gaat het dieper? een gevoel van binnen wat niet genegeerd kan worden? 

Gerritjan1982 schreef op 06-11-2023 om 13:26:

[..]

Ja dat vind ik dus ook vrouwen lopen nu ook in broeken en mannelijke kleding nu word het tijd dat een man in vrouwenkleding ook geaccepteerd gaat worden zodat misschien alle kleding gender neutraal word

Ik.moet ook zeggen ik krijg ook meer positieve reacties als negatieve dus ik merk wel dat het vooruit gaat en ik vind het gewoon lekkerder zitten als altijd maar een spijkerbroek vooral zomers lekker een mooie lange jurk aan je kunt de dag aan

Ik vind dat je lekker moet dragen waar je je fijn in voelt. Of alles genderneutraal moet 'worden' weet niet niet.Ik heb dusdanig vrouwelijke vormen dat ik echt niet iets uit een mannenrek kan trekken en voel me oneindig veel fijner in kleding die specifiek op het vrouwenlijf is gesneden. Tevens voel ik me qua identiteit verbonden met kleding die in onze cultuur als vrouwelijk wordt gezien.  Dat was vast totaal anders geweest in een cuktuur met andere normen, maar dan nog. We leven we nu eenmaal niet in een vaccuum en is aan de acceptatie van broeken voor vrouwen ook een behoorlijke geschiedenis voorafgegaan. Wat mij in algemene zin een goede ontwikkeling lijkt is als iedereen gewoon kan dragen wat hij of zij wil, zonder dat andere mensen zich daar ongevraagd negatief over uitlaten, onafhankelijk of dit genderconformerend is. Natuurlijk blijf je altijd opvallen als je iets doet wat de meerderheid niet doet,  ik draag ook kleding die in mijn omgeving niet standaard is, en dat merk je.

ik vind het nogal onaantrekkelijk maar als jij het leuk vindt ga je gang. 

Maar volgens mij heb je dit onderwerp al vaker aangezwengeld en dat komt nogal aandachttrekkerig over. Waarom moeten wij daar steeds op reageren als jij een jurk aan wil? 

Overigens is het zo dat wij vrouwen 'mannenkleding' kunnen dragen maar dat de normen voor vrouwen en mannen wat betreft 'verzorgd' natuurlijk nog steeds erg verschillen. 

Verschillende keren Highland Games bezocht en de mannen die daar in kilt rondliepen en meededen zagen er goed gekleed uit. Nu wordt een kilt vaak op maat gemaakt en is daardoor perfect aangepast op de drager. Het is dan gewoon een mooie combinatie en een lust voor het oog.

Prima als een man een rok of jurk draagt maar bij voorkeur toch wel één die voor een mannen lichaam ontworpen is. Nu zul je in vrouwen collecties soms echt wel iets vinden wat kan maar een jurk met coupenaden op verkeerde plaatsen vind ik voor een man niet echt mooi. Een mannen broek voegt voor vrouw ook zelden iets goeds toe aan haar uiterlijk.

Maar iedereen zoekt het maar lekker zelf uit ik heb geen last van wat een ander draagt.

Gender neutrale kleding zie ik niet echt zitten ik houd van een goede pasvorm.

Er lopen hier vooral op vrijdag zoveel mannen rond met een jurk aan. Zo bijzonder is het niet. 

Gerritjan1982

Gerritjan1982

06-11-2023 om 14:44 Topicstarter

Roodkapjeendewolf schreef op 06-11-2023 om 14:09:

Ik vind hier weinig van. Lekker Aantrekken wat je leuk en fijn vind! Vooral in deze huidige tijd is het zelf positief gangbaar dat jongeren experimenteren met alle gender stereotype. Ik ben wel altijd heel nieuwsgierig hoe deze voorkeur is ontwikkeld vooral bij de oudere generatie. Is het alleen een duidelijke voorkeur voor de soort kleding/stoffen of gaat het dieper? een gevoel van binnen wat niet genegeerd kan worden?

Het is voor mij de fijnere stoffen en in de zomer dat het lekker luchtig is niet zo warm als een broek het gaat bij mij niet dieper ik ben gewoon blij als man maar ik draag dus ook af en toe in de winter herfst en in de zomer en lente vaak een jurk 

Moederkareltje schreef op 06-11-2023 om 14:37:

Er lopen hier vooral op vrijdag zoveel mannen rond met een jurk aan. Zo bijzonder is het niet.

Ik kijk graag Queer Eye en ik vind het er heel erg aan liggen hoe de (vrouwen)kleding past. Bij Jonathan vind ik het vaak echt niet mooi staan (maar hij is superblij mee dus boeien), maar bij Tan vind ik zijn wijde palazzo vrouwenbroeken en korset-achtige dingen echt vet sexy.  

Je mag dat helemaal zelf weten. Waarom daar zo de nadruk op leggen. Doe waar je zin in hebt zou ik zeggen. 

Trek aan waar jij je prettig in voelt!
Jammer dat een vrouw in een mannenkostuum met overhemd en stropdas eerder geaccepteerd wordt dan een man in vrouwenkleding.  Dat proces gaat nog jaren duren.
Een paar jaar geleden was er een gast in ons hotel in Griekenland die diverse sarongs en overslagrokken droeg met bijpassende tops.  Het stond hem goed en maakte hem zeker niet minder aantrekkelijk.

Gerritjan1982 schreef op 06-11-2023 om 13:26:

[..]

Ja dat vind ik dus ook vrouwen lopen nu ook in broeken en mannelijke kleding nu word het tijd dat een man in vrouwenkleding ook geaccepteerd gaat worden zodat misschien alle kleding gender neutraal word

Ik.moet ook zeggen ik krijg ook meer positieve reacties als negatieve dus ik merk wel dat het vooruit gaat en ik vind het gewoon lekkerder zitten als altijd maar een spijkerbroek vooral zomers lekker een mooie lange jurk aan je kunt de dag aan

Ik vind het eerder leuk dan niet leuk, omdat ik "mannen" kleding vaak maar saai en voorspelbaar vind. Wel heb ik een mening over kleding/uiterlijk in het algemeen. Los van dat ieder moet dragen wat hij/zij wil, hou ik persoonlijk niet van dellerige kleding. Bij geen enkele sekse of leeftijd. Ik hou zelf van (beetje) artistiek, sportief of klassiek. Als een man "vrouwen"kleding draagt en dan ook meteen naar de hoerige varianten grijpt, krijg ik eerder travestie associaties ipv goed gekleed. Er zijn mannen die de kunst verstaan van goed gekleed in rokken, sieraden en make up. Het is de kunst van doseren of ik je outfit een toevoeging aan het straatbeeld vind. Maar daarmee kijk ik imo weinig anders naar jou dan naar een vrouw. Ik hou gewoon niet van dellerige, schreeuwerig en kijk mij kleding.

In veel landen dragen mannen rokken/jurken, zoals India en een paar arabische landen. En nog een paar die ik vergeten ben. Ik zou het vooral fijn vinden als je geen commentaar krijgt als je als man een jurk of rok draagt. Ik zou zelf ook wel even opkijken als ik een man in rok/jurk zou zien, gewoon omdat je het niet vaak ziet. 

Voor mij draag je wat je wilt, dat je vraagt wat ik er wat vind, geeft mij het gevoel dat je het meer doet om reactie uit te lokken. 
Wat ik ervan vind: zowel een man in een jurk als een vrouw in maatpak met stropdas, vind ik nogal idioot. 

Moirmel schreef op 06-11-2023 om 16:32:

Voor mij draag je wat je wilt, dat je vraagt wat ik er wat vind, geeft mij het gevoel dat je het meer doet om reactie uit te lokken.
Wat ik ervan vind: zowel een man in een jurk als een vrouw in maatpak met stropdas, vind ik nogal idioot.

Nou precies dit!

Hzo zou het je uitmaken wat een stel wild vreemden op internet ervan vinden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.