Huiskamer
Citroengraag
17-11-2024 om 21:57
Lichte zondagavondvraag over katten
Een heerlijk lichte zondagdiscussie in ons gezin. We gingen de deur uit (uit eten) terwijl het al donker was. We doen dan het licht uit, ondanks dat de drie katten wakker zijn.
Peiling
Wil je kat het licht aan of uit als hij 's avonds thuis is in het donker?
Maximaal 3 antwoorden.
Dolfje
17-11-2024 om 22:01
Ik zou zeggen lampen uit maar genoeg mensen volgens mij die lampen en radio aan laten voor katten en honden.
Vroeger thuis moest in elk geval altijd alles uit van mijn ouders.
Joszy
17-11-2024 om 22:02
ik doe de lampen uit, katten kunnen prima zien in het donker. Maar ik doe wel de radio aan
Citroengraag
17-11-2024 om 22:03
Wij hebben de indruk dat het onze katten niet uitmaakt, maar het kan ook best dier-afhankelijk zijn.
Magnoliatakje
17-11-2024 om 22:05
leuke vraag, ik heb in mijn volwassen leven geen kat maar de voor de kat die we haden toen ik nog kind was werd het licht aangelaten voor haar.
Peaches
17-11-2024 om 22:08
Katten zien prima in het donker, dus daar laten we geen lampen voor aan.
Heda
17-11-2024 om 22:33
Ik denk dat het onze kat niet uitmaakt maar hij gaat wel liever in de nacht naar buiten. Wij doen altijd alles uit.
CharlieB
17-11-2024 om 22:35
Ik weet niet wat de katten willen, maar ik laat het licht aan voor ze. Als ik wegga in het licht en in het donker thuiskom, doe in ook wel eens alvast de lamp aan voor ze.
Een beetje vanuit het rare idee dat ze anders al denken dat het nacht is en al hun slaap al "opmaken" en dan de boel op stelten gaan zetten als ík wil slapen.
Poezie
17-11-2024 om 22:43
Katten kunnen goed zien in het donker, daarnaast voelen ze zich ook veiliger als het donker is.
Moosey
17-11-2024 om 22:45
Haha, nog nooit over nagedacht. Wij doen/laten de lichten uit. Poes ziet prima in het donker en ik denk niet dat het haar uitmaakt of er licht aan is of niet
Rainbow91
17-11-2024 om 23:06
Ik maak wel de lamp in de gang aan, want dan kan ik zien of ze achter de voordeur zitten. Maar dat is dus in mijn belang haha. Andere lampen gaan gewoon uit.
Zilver_gray
17-11-2024 om 23:12
Onze lampen gaan vanaf een bepaalde tijd aan dmv een timer, en rond een uur of 23:00 ook weer uit.
Gaan we tussentijds even weg, laten we de lichten altijd aan.
Poes gaat wel de woonkamer uit als we weg zijn of naar bed gaan.
ToetieToover
18-11-2024 om 00:49
Nooit over nagedacht, dat komt omdat ik het licht nooit helemaal uitzet. Er staat altijd wel ergens een plantenlampje aan. De katten volgen mij meestal door het huis, en liggen ook graag in de slaapkamer - en die is pikkedonker. Niet zo handig, ik wapper nog wel eens per ongeluk een kat van het dekbed of ik struikel over ze. Dus ik denk dat de katten liever een lampje voor mij zouden willen
Wieder
18-11-2024 om 06:47
CharlieB schreef op 17-11-2024 om 22:35:
Ik weet niet wat de katten willen, maar ik laat het licht aan voor ze. Als ik wegga in het licht en in het donker thuiskom, doe in ook wel eens alvast de lamp aan voor ze.
Een beetje vanuit het rare idee dat ze anders al denken dat het nacht is en al hun slaap al "opmaken" en dan de boel op stelten gaan zetten als ík wil slapen.
Zes katten hier en hun slaap is helemaal nooit op 🤭. Daarom lijkt het me heerlijk om kat te zijn! Maar het licht gaat gewoon uit, dat interesseert ze echt helemaal niks.