Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Lage bank met diepe zit?

Ik zag vandaag een mooie hoekbank. De zitting was een stuk lager dan ik nu heb en de zitting was veel dieper waardoor je veel verder onderuit gezakt zit. Heeft iemand zo’n soort bank of ooit gehad? Ik vroeg me af of je daar nou hinder van zou hebben als je daar een avondje op zit. Of dat het eigenlijk wel comfortabel is?

ik heb een lage bank met lekkere diepe zit.  Al 20 jr.  Ik begrijp juist niet hoe mensen het een hele avond volhouden op zo’n harde hoge bank

Ik heb recent juist een hoge bank gekocht met een zit die past bij mijn lengte. Nu zit ik tenminste op mijn bank.

Ik kom na een avondje niet meer lekker van de bank af bij zo’n lage bank. Onze bank heeft wel een diepe zit en we hebben wel altijd onze benen op de bank. Maar echt zo’n onderuitzakbank vind ik niet prettig. Krijg ik ook last van mijn rug. Heb wel een beetje stevigheid nodig.

Voor iemand van een veelvoorkomende lengte (1.68m) is een heel luie zithoogte 40 cm en een normale hoogte 44 cm.

Uiteraard kan je meestal zelf de poten verhogen door er een blokje onder te zetten. Verlagen doe je door er andere pootjes onder te draaien.

Ik zit graag hard en ik zit dan ook vaak op de grond. Wat mij betreft kan die bank weg, maar soms lig ik er samen met mijn lief iets op een scherm te kijken, dus daarvoor moet-ie geschikt zijn bij mij. Verder heb ik geen eisen. Een zachte bank lijkt me vreselijk. Ik zit als ik ergens op bezoek ben, en ik moet lang zitten, ook vaak op de grond. Dan pak ik mijn schapenvacht uit de auto, vouw ‘m dubbel als het een hele koude vloer is, en ga zitten. Kortom aan mij heb je niks eigenlijk. Ik houd niet van banken!

Ik krijg van alle banken en fauteuils last. Vooral veel afwisselen en vaak opstaan.

rionyriony schreef op 04-11-2023 om 18:06:

Ik krijg van alle banken en fauteuils last. Vooral veel afwisselen en vaak opstaan.

Dit klinkt bekend. Man heeft dit ook. Om gek van te worden: hij vervloekt ieder meubelstuk dat we hebben.

Hoop dat we binnenkort wel iets vinden dat enigszins oké is. Hij kan nooit een hele avond beneden zijn, gaat het liefst naar bed. 

Ik zou in elk geval uitgebreid gaan proefzitten (en eventueel liggen als je dat ook doet op je bank), wat fijn is, is zo persoonlijk.

Regendrup. schreef op 04-11-2023 om 18:10:

[..]

Dit klinkt bekend. Man heeft dit ook. Om gek van te worden: hij vervloekt ieder meubelstuk dat we hebben.

Hoop dat we binnenkort wel iets vinden dat enigszins oké is. Hij kan nooit een hele avond beneden zijn, gaat het liefst naar bed.

Misschien zo'n prijzige bank waarbij je alles individueel kan instellen, rughelling naar achteren, hoofdsteun of niet, voetenbank.

Wat lekker zit hangt ook van je lengte af wij zijn allemaal lang en vinden een lage rugleuning niet lekker. Het is ook belangrijk dat de zitting past bij je been lengte. Als die te lang is voor benen kan je er niet normaal op zitten zonder rugklachten te krijgen. Het is dus heel persoonlijk wat je fijn vind. Voor mij zou de bank die jij beschrijft niet geschikt zijn.

Je koopt een bank om er lekker op te relaxen; niet omdat je een geraffineerd martelwerktuig nodig hebt.

Ik zit vaak 's avonds echt de uren te tellen, nog zo lang zitten, nog een uur, nog een half uur. Alles doet dan zeer. En er zijn maar twee plekken die echt verschillend zijn van elkaar; bank en fauteuil.

Vorig jaar kerst heb ik zelfs een plastic tuinstoel in de kamer gezet.

Prachtwacht

Prachtwacht

04-11-2023 om 18:39 Topicstarter

Wat fijn zoveel reacties. Ik ben zelf 180cm en mijn grootste kind is 195. Ik vond het wel echt een mooie bank. Was van Montel en niet te zacht. Want dat is inderdaad ook niet heel fijn een te zachte bank. Ik heb nu al steeds een doorgezakte plek op bank op de plek waar ik altijd zit. 

rionyriony schreef op 04-11-2023 om 18:39:

Je koopt een bank om er lekker op te relaxen; niet omdat je een geraffineerd martelwerktuig nodig hebt.

Ik zit vaak 's avonds echt de uren te tellen, nog zo lang zitten, nog een uur, nog een half uur. Alles doet dan zeer. En er zijn maar twee plekken die echt verschillend zijn van elkaar; bank en fauteuil.

Wat vervelend om te lezen. Snap ook echt dat dat heel frustrerend is. Ergste is, dat ik man soms wel echt verwijt om een zeiker te zijn. Heb jij enig idee hoe het bij jou komt? Altijd al gehad? 

Vorig jaar een nieuwe bank gekocht, staat echt supermooi en ik ben weg van de kleur. In de winkel werd hij aangeprezen vanwege de goede zit en je zou er ook nog lekker op kunnen liggen. In de winkel zat hij ook lekker maar hij is hard, erop liggen dat lukt niet eens het lijkt wel een plank. Hij was te duur om nu al afscheid van te nemen, maar de volgende keer kies ik voor Westwing, 30 dagen op zicht en kosteloos retour. Natuurlijk moet je wel voorzichtig zijn, maar plaid erover en tijdje testen zodat ik weet of hij echt lekker zit/ligt. 

Regendrup. schreef op 04-11-2023 om 18:41:

[..]

Wat vervelend om te lezen. Snap ook echt dat dat heel frustrerend is. Ergste is, dat ik man soms wel echt verwijt om een zeiker te zijn. Heb jij enig idee hoe het bij jou komt? Altijd al gehad?

Ja, met alle banken had ik mot. Van de vorige, tien jaar geleden, kreeg ik een houten gat (pijnlijke zitbotjes). Toen heb ik eerst een luxe fauteuil gekocht, met nosag vering erin en die zat in het begin heerlijk, toen begon die ook ongemakkelijk te zitten, dus ik in de weer met kussens, daarna een nieuwe bank gekocht; een harde bank. Omdat die te hoog was (raakte de vloer niet met mijn voeten) heb ik de zittingen uit de hoezen gehaald en met een elektrisch broodmes een laag schuimrubber aan de onderkant van 4 cm weggesneden, waardoor ik wel weer mijn voeten op de grond kon zetten, dus het was een verbetering, en je zag het gelukkig niet, maar echt lekker zitten, nee.

In de laatste bank zit je rechtop, ergonomisch correct, maar toch niet lekker ontspannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.