Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

✔ Klusje geklaard

Maanlicht schreef op 28-01-2023 om 18:22:

het vogelvoer aanvullen is best een klusje 😄 ik heb zeven netjes weer gevuld met pinda’s, de mezenbollen aangevuld, en twee van die lange houders met zaadjes gevuld.
In plaats van gaan lezen heb ik vervolgens zes planken met serviesgoed en glazen opgeruimd ( ik ben bezig met het opruimsysteem ‘ een kastje per dag’)

Dat is een goeie. Een kastje per dag. Daar ga ik ook maar eens mee beginnen 👍

Bed verschoond en de strijkwas weg.
Drukke werkweek  gehad en een slechte nacht dus rustig aan verder

Elmie schreef op 28-01-2023 om 19:52:

[..]

Dat is een goeie. Een kastje per dag. Daar ga ik ook maar eens mee beginnen 👍

Ik zie nu pas dat dat eigenlijk ook is waar dit topic voor bedoeld was 😄

Ik ben op 2 januari met mijn ‘ een kastje per dag’ challenge begonnen ( waarbij een kastje ook een plank of zo kan zijn en tot dusver heb ik dit opgeruimd:

- keukenla met bestek

- keukenla met ‘utensils’ ( hoe noem je dat, blikopener en dergelijke)

- plank in keukenkast met tafellakens : die lagen eerst in een kastje in de eethoek, maar daarin heb ik nu de foto- albums gezet (die stonden in de kleerkast van 1 van de zoons  …) Tussen de tafelkleden vond ik twee dekbedden 🤪

- grote boekenkast (36 vakjes met in elk vakje gemiddeld 20 boeken): alle boeken netjes opgeruimd en een deel naar de kringwinkel

- drie voetenbankjes met opbergruimte ( zaten vol oude tijdschriften): heb er de collectie kinderboeken van mijn jongvolwassen kinderen in gestopt. De bedoeling is om die bankjes pas weer open te doen als ik ooit kleinkinderen heb want opendoen is heel onhandig 

- zes planken in de servieskast ( heb een gigantische servieskast)

- heb de bordspellen uit de servieskast gehaald ( zag er niet mooi uit door de glazen deuren ) en in een kast in de zithoek gelegd 

- ben bezig aan een wand met ingekaderde tekeningen en schilderijen die onze kinderen hebben gemaakt vroeger ( echt heel mooi, al zeg ik het zelf 😊)

- heb in de kringloop een vintage secretaire en boekenkast op de kop getikt en ben daarmee eindelijk een bureautje voor mezelf aan het inrichten. Daar staan nu werkgerelateerde boeken. (Ik werk hoofdzakelijk thuis.

- kookboeken verhuisd naar plank in keuken 

Heb al best wat weggegooid, maar vooral ben ik bezig met voor elke categorie voorwerpen 1 logische plek te zoeken.

Maanlicht schreef op 28-01-2023 om 20:45:

[..]

Hahahaha ik ook!

ja dat was een leuk topic
ik heb nog een badkamerlade netjes gemaakt

[..]

Ik ben op 2 januari met mijn ‘ een kastje per dag’ challenge begonnen ( waarbij een kastje ook een plank of zo kan zijn en tot dusver heb ik dit opgeruimd:

- keukenla met bestek

- keukenla met ‘utensils’ ( hoe noem je dat, blikopener en dergelijke)

- plank in keukenkast met tafellakens : die lagen eerst in een kastje in de eethoek, maar daarin heb ik nu de foto- albums gezet (die stonden in de kleerkast van 1 van de zoons …) Tussen de tafelkleden vond ik twee dekbedden 🤪

- grote boekenkast (36 vakjes met in elk vakje gemiddeld 20 boeken): alle boeken netjes opgeruimd en een deel naar de kringwinkel

- drie voetenbankjes met opbergruimte ( zaten vol oude tijdschriften): heb er de collectie kinderboeken van mijn jongvolwassen kinderen in gestopt. De bedoeling is om die bankjes pas weer open te doen als ik ooit kleinkinderen heb want opendoen is heel onhandig

- zes planken in de servieskast ( heb een gigantische servieskast)

- heb de bordspellen uit de servieskast gehaald ( zag er niet mooi uit door de glazen deuren ) en in een kast in de zithoek gelegd

- ben bezig aan een wand met ingekaderde tekeningen en schilderijen die onze kinderen hebben gemaakt vroeger ( echt heel mooi, al zeg ik het zelf 😊)

- heb in de kringloop een vintage secretaire en boekenkast op de kop getikt en ben daarmee eindelijk een bureautje voor mezelf aan het inrichten. Daar staan nu werkgerelateerde boeken. (Ik werk hoofdzakelijk thuis.

- kookboeken verhuisd naar plank in keuken

Heb al best wat weggegooid, maar vooral ben ik bezig met voor elke categorie voorwerpen 1 logische plek te zoeken.

Wow, goed bezig hoor! Dat zal een voldaan gevoel geven 🤗

LostJellyfish83

LostJellyfish83

28-01-2023 om 22:15

Mij lukt een kastje per dag niet hoor. Dan haal ik spullen uit een kastje, wat dan in een ander kastje thuishoort dus ga ik dat kastje dan ook leeghalen etc etc. Tot mijn hele woonkamer ontploft is van alle spullen en ik door de bomen het bos niet meer zie 🤣

Vandaag weer zes planken uit de servieskast opgeruimd, deze keer die met glazen en flessen drank. Drie flessen bleken leeg en twee over datum dus dat ruimde lekker op. Alle glazen staan nu soort bij soort.

Weer een vrije zondag goed besteed.
Huis gezogen en gedweild 
Bed verschoont
Was weggebracht en was thuis opgeruimd
Eten gehaald vanavond 
Lasagne gemaakt, staat nu in de oven
Kattenbak schoongemaakt 
Lunch gemaakt
Vis voor de poezen
Boekhouding alvast gedaan.
Afwasmachine gevuld en net weer leeggehaald 
Na het eten rust en 📕 boek

Mug schreef op 28-01-2023 om 22:15:

Mij lukt een kastje per dag niet hoor. Dan haal ik spullen uit een kastje, wat dan in een ander kastje thuishoort dus ga ik dat kastje dan ook leeghalen etc etc. Tot mijn hele woonkamer ontploft is van alle spullen en ik door de bomen het bos niet meer zie 🤣

ja, het is wel zo dat er ondertussen her en der hoopjes liggen van dingen die uit de opgeschoonde kasten zijn gehaald en nog geen nieuwe plek hebben … ik trek me op aan de kasten die nu supernetjes zijn en aan de gedachte dat een aantal categorieën toch al op orde zijn.

En ik heb nog een heel jaar 😀( hoewel ik liefst 1 juli klaar wil zijn)

Ik heb mijn laptop wat opgehoogd door hem op een andere te zetten maar weet nog niet zeker wat de meest comfortabele hoogte is.

Een laptop is eigenlijk een onhandig compromis tussen twee functies: kijken en tikken. Het scherm is te laag om prettig te kijken en het keyboard te ver weg om lekker te tikken. Alleen het scherm hoger zetten werkt ook niet want hoe hoger het scherm, hoe lager en schuiner het toetsenbord.

Zonet genoeg koemestkorrels op het gras gegooid dat mijn vader, die melkveehouder was, trots op me zou zijn geweest. Kom maar op met die regen!

Bed verschoond.
Vaatwasser uitgeruimd.
Was gedraaid en in droger en kan er zo weer een aanzetten en was vouwen.
Gesport.
Huis gestofzuigd, woonkamer gestoft en 2 bijzettafels in de olie gezet.
Ereader aan de pc gehangen en boeken erop gezet want het verrekte ding was zaterdag weer vastgelopen.
Beetje opruimen dadelijk, zal eens naar mijn laatjes in mijn nachtkastje kijken dat is een zooitje.
Straks nog koken  en na het eten wandelen douchen en bankhangen.

Ik ben begonnen aan het opruimen van de eerste plank. Wat heerlijk zeg! Het is het speelgoedkastje van zoon en er zat nog heel veel spul in waar hij te oud voor is of waar hij op dit moment niet mee speelt. En zo was er opeens ruimte voor het speelgoed dat hij deze week voor zijn verjaardag heeft gekregen.
Het zal misschien niet zo snel gaan als ik zou willen (ik heb verminderd energie na een burn-out) maar elke keer wat doet ook al een hoop goed!
Bedankt voor de inspiratie Maanlicht 🙏

[..]

Daar ben ik vorige week mee begonnen. Niet ver gekomen door extra werk en onverwachte loge.          1e project is keukenkast. Voor mijn verjaardag kleine potjes en een labelprinter gekregen, de kruidenla is het eerst aan de beurt.                      Ook nieuwe ovenschalen gekregen. Ga alles uitzoeken want nu kinderen de deur uit zijn heb ik iets te veel grote schalen. Die gaan naar schoondochter. Daarna de bakspullen, gelijk een lijstje maken om aan te vullen. Dan alle bakblikken. Is alleen op te ruimen/sorteren want alles wordt gebruikt.                              Dat wil ik eind volgende week af hebben. Moet ook 6 dagen werken, logeerkamer weer op orde maken dus alles gaat in kleine stapjes.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.