Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Kerstpakketten topic


Ik krijg al jaren een bol.com bon van €35. Alhoewel dat bedrag jaren geleden nog €50 was.

Poezenmeisje schreef op 10-12-2023 om 15:31:

Nog niets gezien. Vorig jaar een bon die ik heb omgezet naar een goede boek- en cadeauwinkelbon in de buurt.

Het ergste ooit was een Frieslandpromotiepakket van de Rijksuniversiteit Groningen. Een boerenzakdoek aan een stok met daarin een minikaasje, een minipotje mosterd en een miniflesje beerenburg.

Het leukste was ook van de Rijksuniversiteit Groningen. Een vogelhuisje waar we jaren plezier van hebben gehad.

Ik ben benieuwd.  Kind is per 1 december in dienst gekomen bij de RUG......

vrijdag een kerstmarkt, waar we keuze hebben uit zo'n 25 bedrijven om muntjes in te leveren. Verder krijg je ook wat muntjes voor drinken en wat eten. Altijd leuk, er is voor ieder wat wils. Dit is denk ik de 10e keer dat dit zo gaat. 

Wij krijgen altijd iets van chips/thee/chocola en een voorwerp met een klein logootje (niet eens het echte logo, maar een heel leuk tekeningetje wat we op veel van onze media-uitingen gebruiken) van het bedrijf erop. Afgelopen jaren waren dat een heerlijke trui en een muts, dit jaar (heb ik meegespiekt omdat degene die het regelde input over de kleur wilde) een thermobeker. Ben ik heel blij mee want ik ren vaak met koffie in m’n handen naar de auto ‘s ochtends, maar mijn meeneembeker is net stuk (en dat was ook geen thermo) Dus nu al blij

Uk verwacht ern doos te krijgen met met name etenswaren. 
Het flopkerstpakket was het kerstpakket van mijn man in 2015. Hij kan altijd uit een speciale webshop wat uitkiezen met daarbij ook weer cadeubonnen van andere winkels. In 2015 koos hij voor een bon van de V&D. Op dag die dat we die wilden besteden had de V&D net uitstel van betaling aangevraagd en konden we niet meer met de bon betalen.

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 18:17:

vrijdag een kerstmarkt, waar we keuze hebben uit zo'n 25 bedrijven om muntjes in te leveren. Verder krijg je ook wat muntjes voor drinken en wat eten. Altijd leuk, er is voor ieder wat wils. Dit is denk ik de 10e keer dat dit zo gaat.

Wat krijgen degenen die niet naar die kerstmarkt kunnen komen?

Ysenda schreef op 10-12-2023 om 18:43:

[..]

Wat krijgen degenen die niet naar die kerstmarkt kunnen komen?

niets. Je kunt iemand anders machtigen om voor jou wat op te halen. De markt is er van 11-19 uur en je kunt evt aan goed doel schenken. Ik haal ook voor iemand anders wat op

Wij hebben ook een soort kerstmarkt volgens mij. Mijn man krijgt altijd een eetpakket, vind ik leuk om uit te pakken. 

MidasWolf

MidasWolf

10-12-2023 om 19:10 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 18:17:

vrijdag een kerstmarkt, waar we keuze hebben uit zo'n 25 bedrijven om muntjes in te leveren. Verder krijg je ook wat muntjes voor drinken en wat eten. Altijd leuk, er is voor ieder wat wils. Dit is denk ik de 10e keer dat dit zo gaat.

Dat vind ik een leuk initiatief, ook dat je nog wat te eten en drinken kan halen. Dan zou je zelfs een kleine borrel/samen een drankje  kunnen doen met collega’s voor de geïnteresseerden. 

Ik ben net gestart bij een nieuwe werkgever en daar doen ze dit jaar voor het eerst ook zo’n kerstmarkt, daar ga ik donderdag naar toe. Het budget is 35 euro voor iedereen. Allemaal met lokale standjes (ik zag onder andere de boekhandel, spelletjeswinkel, kaasboer en slijterij voorbijkomen), heel leuk! Inderdaad ook met bonnetjes om ter plekke wat te drinken, dus heb met wat collega’s het tijdstip afgestemd (moet je aangeven vooraf). Ik ben benieuwd!

Friezinnetje schreef op 10-12-2023 om 18:44:

[..]

niets. Je kunt iemand anders machtigen om voor jou wat op te halen. De markt is er van 11-19 uur en je kunt evt aan goed doel schenken. Ik haal ook voor iemand anders wat op

Dat is dan wel vreemd want het is onderdeel van het beloningspakket net als je salaris en andere beloningen in natura, er moet ook belasting over afgedragen worden en zo.

Ik weer niet of we een kerstpakket krijgen, er is nog onlangs een mail uitgegaan of we de uitgaven wat willen temperen...
We krijgen alvast wel een kerst-samenzijn. Geen diner, maar met hapjes.

Ik weer niet of we een kerstpakket krijgen, er is nog onlangs een mail uitgegaan of we de uitgaven wat willen temperen...
We krijgen alvast wel een kerst-samenzijn. Geen diner, maar met hapjes.

Edit: het raarste kerstpakket was een kerstboompje die je kon opbouwen uit een soort kapla-plankjes. Vond ik zonde van het geld.

Ysenda schreef op 10-12-2023 om 18:43:

[..]

Wat krijgen degenen die niet naar die kerstmarkt kunnen komen?

Bij ons word er o.a door mij en een paar collega's een bericht geplaatst waarin staat dat als je niet kan je de volgende collega's kan benaderen om iets mee te nemen. 

Ysenda schreef op 10-12-2023 om 19:18:

[..]

Dat is dan wel vreemd want het is onderdeel van het beloningspakket net als je salaris en andere beloningen in natura, er moet ook belasting over afgedragen worden en zo.

Is aan jou of je komt. Zijn ook genoeg die niet komen omdat ze geen zin hebben.  De mogelijkheid is er voor iedereen,  ook rekening houdend met wisselende diensten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.