Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

kerstkaarten ja/nee

Sturen jullie nog papieren kerstkaarten? En nog net zoveel als vroeger? En wat zijn dan de overwegingen?

Peiling

Papieren kerstkaarten
124 stemmen
31%
38%
31%

absor schreef op 14-12-2022 om 16:31:

alleen naar de 80+ familieleden

Mijn eerste gedachte: Kolere wat een berg kaarten en wat een enorme familie

Oooh wacht..

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

14-12-2022 om 18:58 Topicstarter

stokstaart schreef op 14-12-2022 om 18:57:

[..]

Oooh wacht..

[..]

Oooh wacht..

Verhip, dank je,  ik dacht hetzelfde 

😂😂😂

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

14-12-2022 om 19:28 Topicstarter

nlies schreef op 14-12-2022 om 17:29:

[..]

Ik heb meer het idee dat men gewoon de adreslijst even overschrijft. Ik heb niets met kerstkaarten, en zeker niet met die je al begin december van de buren krijgt, zo een die ze als het donker is in de bus doen, want het moet wel ongezien. Ik zeg altijd bel gewoon aan, dan kun je nog een bak koffie borrel of wat dan ook krijgen. Doen ze niet

Hier gebeurt het allebei. We krijgen en doen een kerstkaart in de bus én we komen af en toe bij elkaar voor koffie met lekkers. Niet vaak, zo 1x in de paar maanden.

Alleen naar directe familie en sommige vrienden. Plus een plichtmatig stapeltje bij onze straat.

[..]

Oooh wacht..

Wahahahahaha

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

14-12-2022 om 20:14

Ik word een beetje opstandig van de dwingende slogan van PostNL: 
Boom versieren, kaarten versturen.
Dan denk ik, mag ik dat even zelf bepalen?

Ik dacht naar aanleiding van dit topic, zou ik mijn tante nog een kaart sturen, maar ze is slechtziend, dus nu heb ik een bloemetje gestuurd.

Voor de rest verstuur ik geen kaarten meer, nadat ik jaaaaaren geleden een hele stapel fotokaarten had besteld en nooit verstuurd heb.

Dorestad schreef op 14-12-2022 om 18:23:

ja hoor. Kerstkaarten in de buurt brengen we rond met een kerststol erbij. En een aantal per post. We zoeken zelf vaak een foto uit en hebben een gedrukte tekst maar daarnaast schrijven we nog een persoonlijk bericht. Lang niet iedereen heeft een smartphone en/of social media. Het schrijven hier aan tafel is ook een moment waarop we vaak even praten over de geadresseerden. Toen ik nog als wijkverpleegkundige werkte waren de ouderen echt blij met de Kerstkaarten die ze ontvingen, stonden vaak op het dressoir

O ik heb het niet goed zeggen ze hier. Klopt,  ik zorg voor koffie en thee en heb suggesties voor de tekst. Het daadwerkelijke schrijven doen de anderen hier aan tafel. Mijn handen zijn inmiddels zo vergroeid en verstijfd dat een pen vasthouden,  laat staan er nog leesbaar mee te schrijven zonder de archeologische dienst in te huren om mijn hiërogliefen te ontcijferen, niet goed wil. 

Ben met het sturen van kerstkaarten jaren geleden al gestopt. Het liep zo omdat ik 2 weken voor kerst flinke griep kreeg en het er niet van kwam en het jaar daarna mijn vader ernstig ziek was in dec en toen merkte ik al snel dat als je zelf geen kerstkaarten stuurt je zelf ook bijna geen kaarten krijgt en toen maar helemaal gestopt. Blijf het principe "als je mij een kaartje stuurt dan stuur ik er jou ook een terug" zo raar.
Stuur liever gewoon tussendoor eens een leuk kaartje dan de verplichting met kerst omdat het zo hoort.
Wel maak ik voor 2 goede vriendinnen die niet in de buurt wonen een kerstpakket met lekkers en leuke dingen en dat stuur ik op.
Buren in ons rijtje en het rijtje tegenover ons krijgen wel elk jaar een kerstkaartje met zelfgebakken stukjes taart/koek erbij. Alles feestelijk verpakt als klein cadeautje. Dat vind ik dan wel weer leuk om te doen met kerst.

Ik wil er dit jaar ook mee stoppen.
Omdat ik gemerkt heb dat als ik vrienden een kaartje stuur, ik pas eentje terug krijg.
Het is meer een gewoonte geworden.
Bovendien vind ik de kerstfilms, en het nepperige wat de media ervan maken niks aan.
Ik heb alleen mijn tante van 80 plus eentje gestuurd.

FancyDuck29

FancyDuck29

14-12-2022 om 22:08

ja, wij zijn er vorig jaar mee begonnen. Mijn ouders deden het niet en wij hebben het ook nooit gedaan. Maar na de kaarten stortregen bij de geboorte van ons kind zijn we ermee begonnen. Hartstikke leuk om een papieren kaartje te krijgen, incl persoonlijke boodschap. Wij hadden er dit jaar 30-35 denk ik.

Het worden er elk jaar minder, de vrienden die ver weg wonen en een ouder familielid, de meeste vrienden sturen tegenwoordig een appje. 
Twijfel of ik nog iets terug stuur, aan kennissen waarvan ik alleen met de kerst of oud en nieuw een appje krijg. Dan krijg ik zo'n standaard tekst die je aan jan en alleman kan sturen 

Herfstappeltaart

Herfstappeltaart

14-12-2022 om 22:23 Topicstarter

Pringels schreef op 14-12-2022 om 21:23:

Ben met het sturen van kerstkaarten jaren geleden al gestopt. Het liep zo omdat ik 2 weken voor kerst flinke griep kreeg en het er niet van kwam en het jaar daarna mijn vader ernstig ziek was in dec en toen merkte ik al snel dat als je zelf geen kerstkaarten stuurt je zelf ook bijna geen kaarten krijgt en toen maar helemaal gestopt. Blijf het principe "als je mij een kaartje stuurt dan stuur ik er jou ook een terug" zo raar.
Stuur liever gewoon tussendoor eens een leuk kaartje dan de verplichting met kerst omdat het zo hoort.
Wel maak ik voor 2 goede vriendinnen die niet in de buurt wonen een kerstpakket met lekkers en leuke dingen en dat stuur ik op.
Buren in ons rijtje en het rijtje tegenover ons krijgen wel elk jaar een kerstkaartje met zelfgebakken stukjes taart/koek erbij. Alles feestelijk verpakt als klein cadeautje. Dat vind ik dan wel weer leuk om te doen met kerst.

Dat is ook leuk zeg 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.