Huiskamer
Moirmel
26-10-2023 om 18:07
Kans en spijt
Welke kans heb je ooit in je leven gekregen en heb je achteraf spijt van dat je hem niet gegrepen hebt?
Moirmel
26-10-2023 om 18:14
To trapt af.
Als zeventienjarige ooit op stap met vrienden. Na het dansen met twee vrienden en een vriendin naar een kameraad zijn huis om daar te overnachten, want ouders niet thuis.
Bij de indeling van de slaapruimtes zei het meisje dat ze bij mij wou slapen.
Alleen ik moest toen dringend poepen en kende daar een enorme schaamte voor. Dus ipv te vragen dat ik de badkamer mocht gebruiken om mij te ontlasten en te douchen, ben ik toen in het midden van de nacht naar huis vertrokken; een wandeling van 20 km waarbij ik onderweg mijn kont kon vegen met bladeren.
Nu zou het mij niet meer overkomen, maar pubers met al hun onzekerheden.
bieb1963
26-10-2023 om 19:00
Haha, grappig. Al zie het niet zozeer als een gemiste 'kans'. Of ik mis iets....
Zelf: Wilde ooit technisch tekenaar worden, maar ja niks mee gedaan. Daar heb ik wel spijt van. W.b.t. de 'kans' in deze: had gewoon, naast m'n kantoorbaan, die opleiding moeten gaan doen en dan sollicitieren.
Treurniet
26-10-2023 om 19:12
Ik heb spijt dat ik 30 jaar geleden geluisterd heb naar een kwakzalver die me vertelde dat als ik maar wat dikker zou worden door anders te eten, ik ook meer energie zou krijgen. Nu, 30 jaar later, heb ik zwaar overgewicht
MidasWolf
26-10-2023 om 19:18
Als puber zijnde een paar (potentiële) goede vriendschappen laten lopen toen onze wegen scheiden op dat moment. Dat hadden nog leuke contacten kunnen zijn.
Nu wonen ze over het land verspreid en vind ik het goed zo. Af en toe denk ik daar nog eens aan terug.
Madamecannibale
26-10-2023 om 19:50
Ik kocht ooit iets te eten voor 2 bitcoin. Later verloor ik ook nog eens toegang tot mijn Wallet maar zo erg vond ik het toen niet want een bitcoin was toch maar een paar euro waard. Ik probeer te vergeten hoeveel er in zat
Aviendha
26-10-2023 om 20:46
bieb1963 schreef op 26-10-2023 om 19:00:
Haha, grappig. Al zie het niet zozeer als een gemiste 'kans'. Of ik mis iets....
De kans was denk ik met het meisje vrijen en wie weet wat daaruit zou volgen.
Wel extreem dat je nog liever 5 uur ging lopen dan daar naar de wc! Alhoewel ik ken een verhaal over een meisje dat een navelbreuk opliep omdat ze haar ontlasting 2 weken heeft opgehouden op vakantie met een vriendje. Maar misschien is het een broodje aap.
SuzyQFive
26-10-2023 om 20:46
Dat ik toch niet doorgezet heb om medicijnen te gaan studeren. Ben ingeloot maar met een klein kind en destijds avondcollege’s uiteindelijk toch niet gedaan.
Twee jaar terug (twintig jaar later) wel een plek via de zij-instroom aangeboden gekregen maar ik ben afgekeurd dus geen optie.
Maar daar echt een soort van spijt van gehad.
Renmuis
26-10-2023 om 20:59
True story: Ik heb als kind na een auditie een solo-rol aangeboden gekregen in een nationale musical. Maar ik voelde me zo overdonderd en verlegen dat ik toen toch nee heb gezegd. Een paar dagen later had ik al spijt.
Daarna alleen nog maar amateur theater gedaan.
Moirmel
26-10-2023 om 21:41
Aviendha schreef op 26-10-2023 om 20:46:
[..]
De kans was denk ik met het meisje vrijen en wie weet wat daaruit zou volgen.
Wel extreem dat je nog liever 5 uur ging lopen dan daar naar de wc! Alhoewel ik ken een verhaal over een meisje dat een navelbreuk opliep omdat ze haar ontlasting 2 weken heeft opgehouden op vakantie met een vriendje. Maar misschien is het een broodje aap.
Vijf uur is wat overdreven, denk dat ik er een goede vier uur heb overgedaan, maar je hebt gelijk. En ja, er hing toen wel wat meer in de nacht.
Spijtig genoeg is die schaamte wat blijven kleven. Bijna zeven jaar samen met partner en terwijl ik rustig binnenga terwijl zij op de pot zit, moet bij mij op dat moment iedereen buiten blijven (behalve stiefzoon, want die weet niet beter).
Moirmel
26-10-2023 om 21:42
Renmuis schreef op 26-10-2023 om 20:59:
True story: Ik heb als kind na een auditie een solo-rol aangeboden gekregen in een nationale musical. Maar ik voelde me zo overdonderd en verlegen dat ik toen toch nee heb gezegd. Een paar dagen later had ik al spijt.
Daarna alleen nog maar amateur theater gedaan.
Kan me de spijt inbeelden.
SpiritedMagpie74
26-10-2023 om 23:45
Ach, ik heb ook wel gerend om de laatste bus te halen... in plaats van rustig aan te lopen, daarna de bus te missen en mijn vader bellen om te zeggen dat ik nu wel bij mijn kers-verse vriendin moest blijven slapen... enorme spijt achteraf. Daarna wel genoeg keren blijven slapen, overigens...
Ook in dezelfde categorie: een mooie dame belt me op om te vragen of ik met haar naar een concert van Robbie Williams wilde gaan. Ik heb haar uitgelachen (over my dead body). Waarop ze daarna nog vroeg naar welk concert ik eventueel wel zou willen gaan. "Metallica" heb ik ge-antwoord... en die bleken toevallig nog on-tour te zijn in Europa. Ze heeft kaartjes geregeld en we zijn samen er naar toe gegaan.
Pas maanden later viel het kwartje: "Goh, ze zou wel eens verliefd geweest kunnen zijn"
🙄🤪
(Als ze toevallig op dit forum zit: Oprecht sorry 😌)
SpiritedMagpie74
26-10-2023 om 23:57
Nog eentje. Een flink aantal jaren terug; ik had nét een maand mijn motorrijbewijs gehaald. Dus samen met een vriend op zoek naar een motor (via marktplaats).
Prachtige Honda CBR600 ergens in het midden van het land. Goede prijs ook. De verkoper: Ja, ik verkoop hem omdat mijn vriendin niet achterop de motor wil... ze rijdt er dan met de auto achteraan. Maar daar is weinig aan. We gaan nu twee waterscooters kopen. Aan het huis te zien, had de verkoper geld als water.
Proefrondje gereden... en de motor zag er super mooi uit, geen enkel krasje, weinig kilometers. En wat een machtige machine was dat zeg... maar eigenlijk net ietsjes te fel voor een beginner. Twijfel, twijfel. "Ja, je moet je rechterhand in bedwang houden" zei hij nog. Okey, nog 500,- eraf van de al lage prijs, maar dan moest ik hem direct maandag komen ophalen en afrekenen (proefrit was op een zondag en dan kun je het niet overschrijven).
Ik heb nee gezegd... Erg dom, want het had de deal van de eeuw geweest.
Uiteindelijk een andere motor gekocht, voor meer geld en minder qua kwaliteit (maar okey, die wel iets minder agressief reed dan die Honda)
RaggedGull77
27-10-2023 om 00:24
Daddy_gijs schreef op 26-10-2023 om 23:57:
De verkoper: Ja, ik verkoop hem omdat mijn vriendin niet achterop de motor wil... ze rijdt er dan met de auto achteraan. Maar daar is weinig aan. We gaan nu twee waterscooters kopen.
Waarom ging hij twee waterscooters kopen? Wilde zijn vriendin ook niet achterop de waterscooter?
SuzyQFive
27-10-2023 om 08:09
KipFritesAppelmoes schreef op 27-10-2023 om 00:24:
[..]
Waarom ging hij twee waterscooters kopen? Wilde zijn vriendin ook niet achterop de waterscooter?
Ik heb een toe-toe-toeter op mijn waterscooter en daarmee toeter ik naar jou! 🎶
stormkapje
27-10-2023 om 09:04
Was (lang geleden) op vakantie in Canada. Daar werden mensen gezocht in mijn vakgebied. Kon daar gelijk aan de slag als ik wilde.
Heb dat toen niet gedaan, achteraf had ik dat gewoon moeten, doen natuurlijk.
Moet wel zeggen dat dit ruim voor het internet tijdperk was, dus contact met Nederland zou echt echt minimaal geweest zijn
Meisje waar ik als begin twintiger verliefd op was en destijds geen actie durfde ondernemen. Had ik wel moeten doen natuurlijk.
Heb meer spijt van dingen die ik niet gedaan heb, dan dingen die ik wel gedaan heb en achteraf niet zo slim bleken te zijn!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.