Huiskamer
MidasWolf
10-09-2024 om 14:09
Ja/Nee kriebelen.
Even een ja/nee als tussendoortje, ik bedoel natuurlijk niet het kriebelen van insecten
Ook geen masseren, echt kriebelen, onder de voeten, op de rug bijvoorbeeld.
Het gaat erom dat een bekend iemand jou kriebelt. Bijvoorbeeld Partner, kind, ouder of misschien vriend(in).
Ja invullen kan ook als je het op slechts een enkele plek fijn vindt.
Nee invullen, als je het echt nergens fijn vindt.
Bij de nee invullers ben ik wel benieuwd wat men er niet fijn aan vind.
Peiling
Kriebelen ?
MidasWolf
10-09-2024 om 16:43
Niet heel veel stemmen nog, ik had de poll eerder 50/50 verwacht. Toch interessant dat het anders ligt.
Omdat ik al van een paar mensen om mij heen hoorde dat die het niets vinden.
Bailey26
10-09-2024 om 16:52
MidasWolf schreef op 10-09-2024 om 16:26:
[..]
Misschien dat partner je wel iets langer wil kriebelen.
Haha dat gebeurt niet vaak. Maar ik kriebel hem wel regelmatig en dan masseert hij mijn voeten. En daar ben ik ook heel blij mee 😉
rionyriony
10-09-2024 om 17:43
Nee nooit. Om dezelfde reden waarom ik meteen stop met wat ik aan het doen ben als ik een haar op mijn rug voel.
Strijkstok
10-09-2024 om 19:05
Jakkes nee, niemand mag aan mijn lijf gaan kriebelen.
Bij de gedachte alleen krijg ik al de kriebels
Bakblik
10-09-2024 om 19:10
Nee echt niet. Niemand die mij zomaar mag kriebelen en zeker niet mijn voeten. Daar wordt ik erg agressief van.
Loulou39
10-09-2024 om 19:34
Ik heb ja gezegd, maar het moet uiteraard wel iemand zijn die close is. Van mijn voeten en mijn “zij” (zijdes?) moeten ze afblijven: dan wordt het kietelen voor mij want die plekken zijn extreem gevoelig, en kietelen haat ik.
Dorestad
10-09-2024 om 19:45
graag. Zalig. Bij voorkeur dagelijks en het liefst urenlang. Door mijn eega. Hele lichaam.
Ik heb weleens gezegd dat ik het liefst, net als bijvoorbeeld een hulp in de huishouding, iemand wilde inhuren voor kriebelen.
Moederkareltje
10-09-2024 om 20:04
Man mag mij kriebelen, heerlijk. Doet hij helaas zelden. Ik kriebel wel man savond als we op de bank liggen over zijn been of voet. Voor we een tweede kind hadden kriebelden we ook in bed over elkaars rug. Nu liggen we niet meer naast elkaar in bed. Ik geef hem soms mijn open hand als we op de bank hangen. Dan kan hij over mijn pols en hand kriebelen. Heel gevoelig, op randje van lekker en te gevoelig.
Nick90
10-09-2024 om 20:08
Moederkareltje schreef op 10-09-2024 om 20:04:
Man mag mij kriebelen, heerlijk. Doet hij helaas zelden. Ik kriebel wel man savond als we op de bank liggen over zijn been of voet. Voor we een tweede kind hadden kriebelden we ook in bed over elkaars rug. Nu liggen we niet meer naast elkaar in bed. Ik geef hem soms mijn open hand als we op de bank hangen. Dan kan hij over mijn pols en hand kriebelen. Heel gevoelig, op randje van lekker en te gevoelig.
Als de baby er tussen ligt kan er toch nog steeds gekriebeld worden?
Peaches
10-09-2024 om 20:58
Ik weet niet zo goed wat ik me hierbij voor moet stellen. Het is dus geen masseren en ook geen kietelen. Strelen? Iets anders?
MidasWolf
10-09-2024 om 21:05
Peaches schreef op 10-09-2024 om 20:58:
Ik weet niet zo goed wat ik me hierbij voor moet stellen. Het is dus geen masseren en ook geen kietelen. Strelen? Iets anders?
Dat komt nog het dichtst bij in de buurt van de drie die je noemt.
Ook dat is het niet, strelen kan nog iets sensueels hebben, terwijl het bij kriebelen meer om ontspanning gaat.
Je kind* kriebel je en streel je niet. Bij je partner kan het beiden, ik zie het dus als twee andere dingen.
*Als je die hebt.
Moederkareltje
10-09-2024 om 21:36
Nick90 schreef op 10-09-2024 om 20:08:
[..]
Als de baby er tussen ligt kan er toch nog steeds gekriebeld worden?
Zou in principe kunnen maar als ik tegenwoordig in de slaapkamer kom is het enige wat ik doe nog de baby voeden en slapen. Nul energie meer over. Kapot, op tot in mijn kleine teen. Kriebelen etc gebeurd dus voor in de avond op de bank.
Nick90
10-09-2024 om 22:02
Moederkareltje schreef op 10-09-2024 om 21:36:
[..]
Zou in principe kunnen maar als ik tegenwoordig in de slaapkamer kom is het enige wat ik doe nog de baby voeden en slapen. Nul energie meer over. Kapot, op tot in mijn kleine teen. Kriebelen etc gebeurd dus voor in de avond op de bank.
Dan kan hij jou toch kriebelen?
Peaches
10-09-2024 om 22:06
MidasWolf schreef op 10-09-2024 om 21:05:
[..]
Dat komt nog het dichtst bij in de buurt van de drie die je noemt.
Ook dat is het niet, strelen kan nog iets sensueels hebben, terwijl het bij kriebelen meer om ontspanning gaat.
Je kind* kriebel je en streel je niet. Bij je partner kan het beiden, ik zie het dus als twee andere dingen.
*Als je die hebt.
Ik weet nog steeds niet wat het is.
Strelen vind ik niet per se sensueel, ik vind dat ik mijn kinderen ook wel streel. Door hun haar, over hun rug.
Ik word niet gestreeld, überhaupt niet aangeraakt. Weet niet zo goed meer wat ik fijn zou vinden wat dat betreft. Ik kan wel heel goed tegen kietelen. Telt dat ook?
MidasWolf
10-09-2024 om 22:18
Peaches schreef op 10-09-2024 om 22:06:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat het is.
Strelen vind ik niet per se sensueel, ik vind dat ik mijn kinderen ook wel streel. Door hun haar, over hun rug.
Ik word niet gestreeld, überhaupt niet aangeraakt. Weet niet zo goed meer wat ik fijn zou vinden wat dat betreft. Ik kan wel heel goed tegen kietelen. Telt dat ook?
Voor de poll niet.
kriebelen doe je met de vingertoppen/vork en strelen met je groter deel/vlakke hand. Zo zie ik het.
Het heeft ook deels overlapping inderdaad.
Daar zat ik mis, je kind kun je ook strelen inderdaad. Klopt het hoeft niet perse sensueel te zijn. Bij je partner is die optie er wel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.