Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/nee: auto nieuw of 2e hands kopen?

Als jullie een (andere) auto kopen, koop je dan een nieuwe of een tweedehands? En waarom?

Peiling

Ik koop mijn auto
115 stemmen
13%
79%
4%
3%

Lieveheersbeest schreef op 25-05-2024 om 15:29:

[..]

Ik zoek tweedehands wel door tot ik een kleur heb die ik mooi vind

Ik ook. Met de opties die ik wil.

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 15:32:

[..]

Dat doen wij ook. Ik wil geen zwart.

Nee geen zwart, geen wit, geen geel en waarschijnlijk nog wel een paar kleuren die ik niet mooi vind bij een auto. 

Een jonge tweedehands.  Dat doen we dan een jaar of 10 me een fan komt er een volgende jonge tweedehands. Na 1uitstapje naar Renault nu weer volkswagen. Het is de gezinsauto.  Man moet met de trein naar werk kinderen hebben studenten ov.

Tweedehands, onder andere om bovengenoemde redenen. Kleur maakt mij dan weer niet uit.
Een kleine elektrische auto zou ik dan misschien wel nieuw willen kopen.
Daar zie ik meer nadelen in als je die tweedehands zou kopen.  

Altijd een tweedehandse die we helemaal af rijden. We rijden er beiden mee. Kleur, merk en model maken mij niks uit. Beetje ruime kofferbak is wel een pré.

Nu heeft mijn man een auto van de zaak. Als we zelf een auto zouden kopen is dat een jonge tweedehands.
Mijn ouders kochten vroeger altijd een nieuwe om die af te rijden.

MidasWolf schreef op 25-05-2024 om 19:28:

Tweedehands, onder andere om bovengenoemde redenen. Kleur maakt mij dan weer niet uit.
Een kleine elektrische auto zou ik dan misschien wel nieuw willen kopen.
Daar zie ik meer nadelen in als je die tweedehands zou kopen.

Als aanvulling: Voorlopig nog geen elektriche auto, wil eerst de ontwikkelingen wat meer afwachten wat betreft mobiliteit.

Eerder altijd 2e hands, huidige auto nieuw gekocht gehad. Volgende auto zijn we nog niet over uit, de nieuwprijs is inmiddels ook belachelijk gestegen tov een paar jaar terug, dus dat zou flink bij leggen worden. Misschien een auto waar de kop vanaf is, indien dat genoeg scheelt. Nieuw heeft toch ook wel zn voordelen

Zilver_gray schreef op 25-05-2024 om 15:49:

[..]

Nee geen zwart, geen wit, geen geel en waarschijnlijk nog wel een paar kleuren die ik niet mooi vind bij een auto.

Ik wil geen grijs, geen zilver, geen wit (parelmoer wel), geen blauw tenzij het een prachtige combinatie is (heel diep donker blauw met wit dakje bijvoorbeeld en sjieke velgen), geen zwart (tenzij met wit dak of zo), geen wieldoppen maar echte velgen. Mijn huidige auto is mijn lievelingskleur. Ik wist dat ze dit merk in deze kleur maakten dus ik heb gewoon gezocht tot ik hem tegen kwam in die kleur (en dan ook nog met een wit dakje erbij, vond ik ook het mooiste).

Tot nu toe heb ik 5 auto’s gekocht vanaf 1995, waarvan de laatste 3 nieuw gekocht. De auto die ik nu heb, is 8 jaar oud en blijf ik mee rijden tot hij echte gebreken gaat krijgen. 

Voor mijn auto was het eisen lijstje: automaat, zuinig, ruim en niet al te hoge kilometerstand. De kleur was onder geschikt. Dus toen werd het een saaie grijze. 

We hebben 6 jaar terug een nieuwe auto gekocht, een kleine van €15.000,-. Maar dat doen we niet nog een keer. Leuk om eens gedaan te hebben, maar de volgende wordt weer gewoon een tweedehandse. Onze grote auto is uit 2019 en had 40.000km op de teller staan. Dat is goed bevallen, een tweedehandse met weinig km’s. Maar ook die was wel duur. Prijzen zijn de laatste jaren wel echt gestegen.

Herfstappeltaart schreef op 25-05-2024 om 15:32:

[..]

Dat doen wij ook. Ik wil geen zwart.

Mijn man en ik juist wel. Wij konden telkens kiezen bij een nieuwe auto en we gingen telkens voor zwart de laatste jaren. Ik rij nu nog steeds in een zwarte auto 

FancyDuck29

FancyDuck29

26-05-2024 om 05:36

Zilver_gray schreef op 25-05-2024 om 15:49:

[..]

Zilver of grijs wel gok ik?

FancyDuck29

FancyDuck29

26-05-2024 om 05:39

MidasWolf schreef op 25-05-2024 om 20:11:

[..]

Als aanvulling: Voorlopig nog geen elektriche auto, wil eerst de ontwikkelingen wat meer afwachten wat betreft mobiliteit.

Waarom? Gedoe rondom brandstof heeft de laatste jaren wel laten zien dat een benzine auto geen zekerheid biedt qua kosten. Of de gesprekken over kilometerheffing.

Wij zijn wel elektrisch gaan rijden. Zien na 2025 wel wat de wegenbelasting gaat doen. Geloof niet dat we slechter uit gaan komen dan met benzine.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.