Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ja/nee 9-9-23: Op vakantie met je schoonouders.

Bedoeling van dit doorgeef topic: 

Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.

Ben je de eerste in dit topic die reageert, of de eerste na de topic opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee? 

Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort. 

Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1.  Kopieer tot slot deze hele tekst en plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de  bedoeling is. 

Peiling

Op vakantie met je schoonouders.
100 stemmen
36%
64%

Nee.....nooit! We wonen 860 km van ze vandaan....en dat is soms nog te weinig.... Mijn partner heeft helemaal niets met zijn ouders....

Nee. Aardige mensen, maar op vakantie, nee. Overigens ga ik sowieso niet snel met.anderen op vakantie

Ja op zich wel. Het zijn mensen die wel ruimte laten om ook zelf op pad te gaan enzo, dus je zou niet een volle twee weken bij elke activiteit aan elkaar vastzitten. 

Ik heb nee gestemd omdat ik niet een hele vakantie met mijn schoonouders wil zitten. Ook niet met mijn eigen ouders, trouwens. Een weekend weg zou wel een optie zijn voor mij. Met beide ouderparen.

Sassenach

Sassenach

09-09-2023 om 11:25 Topicstarter

Een weekendje weg zou ik nog wel aandurven, maar echt een hele vakantie niet, dus ik heb ‘nee’ gestemd. Ik heb een prima band met mijn schoonmoeder en haar partner, maar na een weekend gaan er toch irritaties ontstaan als je de hele tijd rekening met elkaar moet houden.

Sassenach

Sassenach

09-09-2023 om 11:26 Topicstarter

En Ted68, ik ben benieuwd naar jouw ja/nee stelling morgen.

Ik heb het wel gedaan met mijn voormalig schoonouders. Dat was ook gewoon leuk, toen we eenmaal wat afspraken hadden gemaakt over uitstapjes, koken e.d. Schoonouders waren van het type ‘brood mee’. Prima, maar ik doe dat niet. Dan gingen we dus soms apart van elkaar lunchen want we waren over en weer nogal gehecht aan onze eigen gewoonte.
Met mijn huidige schoonouder zou ik niet op vakantie gaan. Daar heb ik weinig mee.

Nee, absoluut niet. 
Zelf geen ouders meer, en mijn schoonvader heb ik nooit gekend helaas. 
Ik heb niet zo veel met mijn schoonmoeder, het is dat ze zo'n leuke zoon heeft. 

Ja, mijn schoonmoeder is ontzettend leuk. Met mijn eigen ouders zou ik niet langer dan een weekend weg willen, met schoonmoeder zie ik een weekje nog wel zitten.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

09-09-2023 om 11:38

Nee, want ik heb geen schoonouders.😆
In het verleden met (ex)schoonmoeder wel een paar keer op pad geweest en ik heb nul problemen met haar. Eerdere schoonfamilie kon wel drama zijn. Mijn eigen familie zou ik bijvoorbeeld echt nooit meer doen.
Nu ik er over nadenk: of het nu schoonouders zijn of niet, maakt me weinig uit. Ik kijk naar de persoon. Zijn het fijne mensen, dan zie ik niet in waarom niet.

Ik heb geen schoonouders. Maar met het vorige stel ben ik op vakantie geweest. Meerdere keren. 

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

09-09-2023 om 11:47

Ja! Lijkt mij best gezellig 😊
Misschien zelfs een goed idee, ze zijn best oud en hulpbehoevend
Kunnen ze nog een keertje weg 😁👏

Dit is een goed idee topic geworden 😁

Maar op vakantie is toch op vakantie? 
Kan je met schoonouders op vakantie niet ook behoorlijk je eigen weg gaan, of moeten er veel gezamenlijke activiteiten plaats vinden dan? (Misschien mis ik een social clue)
Ik denk dat ik liever op vakantie met schoonouders ben, dan helemaal geen vakantie 

Ja. Ik heb een heel erg lieve schoonmoeder, daar zou ik prima mee op vakantie kunnen gaan. 

Ja maar wel allebei een eigen accommodatie.  

3 jaar geleden en was een succes. Uiteindelijk ook veel meer met elkaar opgetrokken dan verwacht.

ik moet er niet aan denken.  Een bezoek aan schoonmoeder vinden we (mijn man en de kinderen ook)al een verplichting. Iets waarvan we nadien flink van moeten bijkomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.