Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

06-04-2022 om 06:22

Ja / Nee - 6 april

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Verpakkingsvrije supermarkt
55 stemmen
53%
47%

Nee, lijkt me niets.

Nee, teveel gedoe en onhygienisch

Niet met alles en het zal wennen zijn voor mij, een aantal producten zou prima zijn. Op grote schaal dan nee.

Voor veel dingen vind ik het wel een goed idee, zoals groente en fruit, vooral voor kleine gezinnen of alleenstaanden scheelt dit veel. Veel dingen zijn alleen in verpakking: champignons, uien, aardappels. Dan koop je vaak alsnog teveel. 
Maar voor nog meer dingen niet: ik ga geen fles meenemen om die te vullen met wasmiddel. En wc papier koop ik ook in grootverpakking bijvoorbeeld. 

losse groenten daarentegen vind ik inderdaad wel een geweldig idee. Waarom moet ik steeds verpakkingen kopen die veel groter zijn dan wat ik nodig heb. 2 sjalotten nodig? gelijk een netje kopen. 1 rode peper nodig? gelijk 2 kopen etc.

Daar lijkt me dan ook de kans op het houdbaarheidsprobleem, huismerk probleem of kruisbesmettingsprobleem niet aanwezig.

Ik vind het wel symbool politiek van AH rijst in je eigen pot maar aardbeien in een plastic doos verkopen ipv een kartonnen bakje. Als ze echt iets voor het milieu willen doen kunnen ze beter de groenten afdeling eens goed onderhanden nemen en veel meer groenten en fruit los verkopen zodat je je meeneem netjes echt kunt gebruiken.

Zo'n 20 jaar geleden ging ik met m'n lege fles afwasmiddel naar de reformzaak om te laten hervullen. Zijn ze mee gestopt uit hygiënisch oogpunt.

De medewerkers vulden zelf de fles, in het magazijn. Kostte teveel tijd en het werd een gladde boel in het magazijn van het geknoeide afwasmiddel.


Bij de LIDL deden ze dit 3 jaar  geleden al met noten . Vanwege de rotzooi, verspilling , fraude zijn ze daar snel van teruggekomen .
Omgerekend was het ook niet eens goedkoper.

Beter voor het milieu is dan ook maar gewoon een marketingterm 

Ik gebruik wel de herbruikbare zakjes voor het fruit, maar die kan ik als ze leeg zijn zo in mijn handtas proppen en die heb ik dus ook altijd bij me. Maar lege potten of bakjes daar moet ik dan weer extra aan denken. Even vanuit het werk boodschappen doen is dan heel onhandig. Of ik moet altijd lege potten achterin mijn auto hebben staan ofzo. Ik heb dus maar nee gestemd.

Ik ben wel voor sperziebonen en dat soort groente los verkopen. Dat kan ook prima in de herbruikbare zakjes die ik nu al gebruik. Het valt mij sowieso op hoeveel mensen bijvoorbeeld een tros bananen ook nog in een zakje doen. Dat is toch echt niet nodig? Volgens mij zou dat ook al een hoop plastic kunnen schelen.

Nee. 
Ik probeer verpakkingsmateriaal wel zoveel mogelijk her te gebruiken.
Daarnaast ga ik regelmatig naar de markt waar ik bijna alle producten los in de tas kan doen. 

Als er iets bijzit wat niet duurder is dan het product wat ik anders had gekocht dan wil ik daar best wat oude verpakkingen voor meenemen hoor. Een oude rijstdoos met doorgekraste code of iets wat eerder in een plastic bus is verkocht. Het moet geen gesjouw worden en geen extra winst voor de winkel betekenen. Zó gek ben ik nu ook weer niet.

En ik ga er niets nieuws voor aanschaffen.

En wat als er een product teruggeroepen zou worden? Nu kun je tenminste kijken op je pot/pakje of je iets hebt gekocht waarvoor een waarschuwing is gegeven. 

rionyriony schreef op 06-04-2022 om 10:29:

Als er iets bijzit wat niet duurder is dan het product wat ik anders had gekocht dan wil ik daar best wat oude verpakkingen voor meenemen hoor. Een oude rijstdoos met doorgekraste code of iets wat eerder in een plastic bus is verkocht. Het moet geen gesjouw worden en geen extra winst voor de winkel betekenen. Zó gek ben ik nu ook weer niet.

En ik ga er niets nieuws voor aanschaffen.

Lijkt me ook weer extra gedoe en tijd kosten bij de kassa als iedereen met oude verpakkingen en glazen potten af komt. 

Nee het leidt tot een hoop gedoe en geknoei denk ik. Ik vergeet mijn aangeschafte, herbruikbare groente- en fruitzakjes altijd al mee te nemen naar Lidl......

Ik doe meestal online boodschappen, dus nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.