Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

30-04-2022 om 07:25

Ja / Nee - 30 april

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Boeken lezen
66 stemmen
88%
12%

Ja, heerlijk, ik word onrustig als ik te weinig lees. Ben ook zo blij met dit draadje: https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2?page=4#149

vroeger al heel veel, toen een periode niet, maar ik lees nu eigenlijk alleen in de zomer, als ik buiten op mijn terras zit. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-04-2022 om 09:50

Ja, natuurlijk.
Liever boeken dan tv. Kun je je altijd en overal mee vermaken, geen abonnement of electriciteit nodig. En oneindig veel keuze, zeker als je ook in andere talen leest.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-04-2022 om 09:52

Lali schreef op 30-04-2022 om 09:35:

Ja, heerlijk, ik word onrustig als ik te weinig lees. Ben ook zo blij met dit draadje: https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu-deel-2?page=4#149

Hier heb ik een haat-liefde verhouding mee. Teveel boeken die op mijn williklezen-lijstje belanden. En dan ben ik nog een behoorlijk snelle lezer (1-2 boeken per week).

Ja, dagelijks minstens een half uur voor het slapen gaan. Dat doe ik al sinds ik kan lezen, anders kan ik niet eens slapen. Verder waar ik kan en er zin in heb. Luisterboeken werken niet goed voor mij, ik laat me dan teveel afleiden waardoor ik stukken mis. Ik lees ook van alles, maar heb een voorkeur voor fantasy, (dystopische) horror en historische fictie. Ik lees zoveel mogelijk in de oorspronkelijke taal, dus zal voor Engels gaan als het van een engelstalige auteur komt. Zo nu en dan probeer ik het ook met Frans maar dat ben ik te erg ontwend dus vaak kom ik er dan niet doorheen.


Nee. Hoewel je veel kan leren van een roman mis ik de concentratie om te onthouden wie wie is.

Er zijn vier boeken uit mijn jeugd die ik graag herlees en die nog
steeds hetzelfde gevoel opwekken. Wat best bijzonder is. Twee ervan
spelen in Alaska begin 1900 en het valt me op hoeveel psychologische
kennis en kennis van de regio deze schrijver had.

Veel ervan is me toen ontgaan en als ik het nu lees dan voegt dat een
extra dimensie toe. Met deze kennis kijk ik dan weer naar programma's
over het leven in Alaska en het klopt dan helemaal.

Ja, het liefst op mijn telefoon. Heb een Kobo abonnement, maar helaas weinig concentratie, dus vermaak me vooral met de makkelijk te lezen boeken.
Voornemen is wel om aan de zeven zusters te beginnen.

Alleen als ik op vakantie ben.

Overdag kan ik alleen lezen als ik eerst mezelf flink ingespannen heb.

Iedere week lees ik 2 tot 3 boeken....heerlijk

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

30-04-2022 om 12:05

Tegen heug en meug op het VWO 20 boeken voor Nederlands gelezen en 10 boeken engels. Toen vond ik het wel genoeg geweest. Dat is ruim 30 jaar terug. Ik raak af en toe een boek aan in de zomer, maar dat geneest gelukkig snel. 😆

Een JA met hoofdletters. Ik vind lezen heerlijk. Altijd en overal.

niet_rechts schreef op 30-04-2022 om 07:26:

Ik kom er niet aan toe, maar dat is een slecht excuus. Geen tijd is vaak een kwestie van geen prioriteit.

Dit. En ik kan me biet goed concentreren als ik nog van alles 'moet'. 

Nee gekozen, lees alleen in de vakantie boeken, kan in het normale leven de tijd en de rust er niet voor vinden. Plus het feit dat als ik een paar dagen niet zou lezen ik de draad van het boek weer kwijt ben helaas.

Daddy_gijs schreef op 30-04-2022 om 12:05:

Tegen heug en meug op het VWO 20 boeken voor Nederlands gelezen en 10 boeken engels. Toen vond ik het wel genoeg geweest. Dat is ruim 30 jaar terug. Ik raak af en toe een boek aan in de zomer, maar dat geneest gelukkig snel. 😆

In m'n middelbare schooltijd had ik een hekel aan lezen door die verplichte leeslijst, maar daarna is 't gelukkig weer helemaal goed gekomen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.