Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

29-03-2022 om 08:31

Ja / Nee - 29 maart

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Een vouwwagen
61 stemmen
13%
87%

Bakblik schreef op 29-03-2022 om 10:29:

@ Wieder, onlangs nog gekampeerd? 

Nee, zéker niet 😄. Maar ik snap je verhaal en ik geloof gelijk dat het hartstikke leuk is als je ervan houdt! Mijn man wil, als we gepensioneerd zijn, met een caravan op stap. Ik heb hem gevraagd met wie hij dat wilde gaan doen en hem vast veel plezier gewenst 😉

Wieder schreef op 29-03-2022 om 10:46:

[..]

Nee, zéker niet 😄. Maar ik snap je verhaal en ik geloof gelijk dat het hartstikke leuk is als je ervan houdt! Mijn man wil, als we gepensioneerd zijn, met een caravan op stap. Ik heb hem gevraagd met wie hij dat wilde gaan doen en hem vast veel plezier gewenst 😉

Toen wij (mijn zussen en ik) allemaal niet meer meegingen op vakantie en de caravan "op" was gingen mijn vader en moeder het anders doen! Meer luxe! Lekker in een hotel op vakantie. Ze gingen naar een Grieks eiland met het vliegtuig! Heerlijk genieten!

Toen ze terugkwamen klonk het verhaal niet al te enthousiast, iedere dag uit eten, alleen uitstapjes kunnen doen die je lopend kon bereiken, niet lekker wandelen in een natuurgebied, verplicht ontbijten voordat het ontbijtbuffet was opgeruimd het was allemaal net niet wat ze gehoopt hadden.

Lang verhaal kort er kwam weer een caravan en later nog een andere met in ieder geval zo'n eigen toilet in een krap hokje maar wel van jezelf. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en naderen mijn ouders de 80 en gaan ze nog ieder jaar met de caravan op pad. Niet meer naar de Pyreneeën maar dat hoeft ook niet meer.  In Nederland, Luxemburg en Noord Frankrijk is ook genoeg te zien.

Kamperen, hartstikke leuk. Maar niet in een vouwwagen. Mijn ouders hadden er eentje en hoe leuk ook, ik vond het meer gedoe dan een caravan en ook lastiger dan een tentje.

Bakblik schreef op 29-03-2022 om 10:55:

[..]

Toen wij (mijn zussen en ik) allemaal niet meer meegingen op vakantie en de caravan "op" was gingen mijn vader en moeder het anders doen! Meer luxe! Lekker in een hotel op vakantie. Ze gingen naar een Grieks eiland met het vliegtuig! Heerlijk genieten!

Toen ze terugkwamen klonk het verhaal niet al te enthousiast, iedere dag uit eten, alleen uitstapjes kunnen doen die je lopend kon bereiken, niet lekker wandelen in een natuurgebied, verplicht ontbijten voordat het ontbijtbuffet was opgeruimd het was allemaal net niet wat ze gehoopt hadden.

Lang verhaal kort er kwam weer een caravan en later nog een andere met in ieder geval zo'n eigen toilet in een krap hokje maar wel van jezelf. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en naderen mijn ouders de 80 en gaan ze nog ieder jaar met de caravan op pad. Niet meer naar de Pyreneeën maar dat hoeft ook niet meer. In Nederland, Luxemburg en Noord Frankrijk is ook genoeg te zien.

Ze kunnen ter plaatse toch een auto huren voor de uitstapjes? En als actief bent dan ben je toch ruim op tijd om te ontbijten voor 't buffet afgeruimd wordt. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

29-03-2022 om 11:07

Wat een lief verhaal, Bakblik!

Als je jong bent.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

29-03-2022 om 11:21

Nee, kamperen is niks voor mij. Te oncomfortabel.  Slechte bedden,  gedeeld sanitair,  teveel mensen. Als het dan ook nog regent is de ellende helemaal compleet, zit je daar te bibberen in je natte tent. Nee hoor, dat is niet mijn idee van vakantie.

Ik zal nooit in een vouwwagen of caravan kamperen. Geef mij maar een (kleine) tent.  
Dat er nu een hippere naam is geeft me vlekken.

Als tiener een keer met een vriendje wezen kamperen, zijn ouders hadden een vouwwagen. Dat was op zich hilarisch want vader kreeg het niet voor elkaar en was verschrikkelijk aan het mopperen en moeder had de slappe lach.

Ik heb “ja” gestemd, ook al zit mijn vouwtent dan op het dak van de auto (daktent). Heerlijk comfortabel bed! Wel even laddertje opklimmen maar ik ben nog geen 80, dan koop ik een camper denk ik. En natuurlijk kiezen we een camping met mooi sanitair, duh. We hebben zelfs geen stoelen mee  na een halve dag in de auto heb ik wel genoeg gezeten. We reizen dagelijks verder. Ik zit op mijn schapenvachtje op de grond, thuis zit ik ook liefst op mijn kleed op de grond. Ieder zijn meug. Met kleine kinderen nooit gedaan trouwens.

niet_rechts schreef op 29-03-2022 om 11:07:

Wat een lief verhaal, Bakblik!

Dank je 

redbulletje schreef op 29-03-2022 om 11:03:

[..]

Ze kunnen ter plaatse toch een auto huren voor de uitstapjes? En als actief bent dan ben je toch ruim op tijd om te ontbijten voor 't buffet afgeruimd wordt.

Jij snapt duidelijk niet wat ik met mijn verhaal wil aangeven.  Dat je na 30 jaar kamperen en de vrijheid hebben om te doen en laten wat je wilt moet wennen aan het keurslijf van een hotelvakantie. 

Zo voelt dat echt ontbijten tussen xx en yy niet kunnen ontbijten op een tijd die je zelf kiest. Geen auto gehuurd toen ze de vakantie boekten en ter plekke geen auto meer beschikbaar.  Dat soort fouten maken het onbekende dan tot en teleurstelling. 

Bakblik schreef op 29-03-2022 om 10:55:

[..]

Lang verhaal kort er kwam weer een caravan en later nog een andere met in ieder geval zo'n eigen toilet in een krap hokje maar wel van jezelf. Inmiddels zijn we 30 jaar verder en naderen mijn ouders de 80 en gaan ze nog ieder jaar met de caravan op pad. Niet meer naar de Pyreneeën maar dat hoeft ook niet meer. In Nederland, Luxemburg en Noord Frankrijk is ook genoeg te zien.

Wat leuk, ik kan me dat heel goed voorstellen, het geeft toch een bepaalde vrijheid denk ik. Wat heerlijk voor ze dat ze nog lekker weg kunnen met de caravan zo.

Wij willen volgend jaar een caravan kopen. Man heeft vroeger altijd gekampeerd. Aangegeven dat ik dit prima vind maar dat we dan wel alleen naar campings gaan met privé sanitair. Zoontje is nog klein dus die maakt het voorlopig denk ik nog niks uit. 

Bailey26 schreef op 29-03-2022 om 16:27:

Wij willen volgend jaar een caravan kopen. Man heeft vroeger altijd gekampeerd. Aangegeven dat ik dit prima vind maar dat we dan wel alleen naar campings gaan met privé sanitair. Zoontje is nog klein dus die maakt het voorlopig denk ik nog niks uit.

Chemisch toilet achter een gordijntje werkt prima. Tenminste als je niet moeilijk doet over de geur of geluiden.

Heerlijk kamperen,  wij gaan altijd met de tent, al vanaf dat de kinderen heel klein zijn. En vroeger ging ik ook kamperen met de tent met mijn ouders.
Misschien als er meer lichamelijke ongemakken komen dat er dan een kleine caravan/vouwwagen of camper ofzo komt. Maar voorlopig zijn die dingen nog zo duur en is onze tent nog prima en zijn wij nog fit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.