Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-04-2022 om 07:41

Ja / Nee - 24 april

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Ben jij een alleseter?
67 stemmen
36%
64%

Nee, ik ben geen makkelijke eter. Zo lust ik geen enkele vis en nee ook geen vissticks of kibbeling. Ik heb wel alle soorten vis meerdere keren geproefd. Dat moest ik ook vroeger thuis. Vanaf het moment dat ik op mezelf ging wonen heb ik geen vis meer gegeten. Zo zijn er ook veel groenten die ik niet lekker vind en niet eet, zoals spinazie, spruiten, aubergine, courgette, rode kool en rode bieten en nog veel meer.

Orgaanvlees en bloedworst lust ik ook niet.

Rauwe slakken of oesters komen mij wel zodanig walgelijk voor dat ik me afvraag of ik, zelfs na twee weken vasten, dit zou gaan eten. Want op een gegeven moment tijdens het vasten houdt de honger op. Misschien dat mijn overlevingsinstinct dit dan aantrekkelijk gaat vinden.

Toen ik jong was maakte ik thuis vaak het voedsel klaar voor de honden, en dat bestond grotendeels uit rauwe ingewanden, en het viel me dan op dat mijn maag dan ging rammelen. Dus je instinct (de oermens in je) ziet daar echt "lekker voedsel" in.

Ik lust heel veel, maar met vis doe je me geen plezier en ook vlees eet ik ook steeds minder. Orgaanvlees e.d. al helemaal niet.
Verder "lust" ik geen nasi. Het is niet dat ik het niet eet, maar liever niet. 
Dus nee: geen alleseter.

Ik lust veel maar eet geen :

Insecten

Weekdieren

Lamsvlees

Paardenvlees

Orgaanvlees


rionyriony schreef op 24-04-2022 om 09:18:

Rauwe slakken of oesters komen mij wel zodanig walgelijk voor dat ik me afvraag of ik, zelfs na twee weken vasten, dit zou gaan eten. Want op een gegeven moment tijdens het vasten houdt de honger op. Misschien dat mijn overlevingsinstinct dit dan aantrekkelijk gaat vinden.

Toen ik jong was maakte ik thuis vaak het voedsel klaar voor de honden, en dat bestond grotendeels uit rauwe ingewanden, en het viel me dan op dat mijn maag dan ging rammelen. Dus je instinct (de oermens in je) ziet daar echt "lekker voedsel" in.

Orgaanvlees bevat heel veel voedingsstoffen, dus dat laatste zou best kunnen. 

Ik lust wel veel denk ik. Qua groenten en fruit bijna alles, maar asperges zal ik niet snel eten want die vind ik saai. Qua vlees; geen orgaanvlees, schelpdieren, garnalen ed, nee dank je. Varkensvlees vind ik vaak stinken, dus dat eet ik eigenlijk niet meer. Geen paling want dat is een beschermt diersoort.

Ik ben dus vooral kritisch op vlees/vis.

Malibu2 schreef op 24-04-2022 om 09:45:

[..]

Orgaanvlees bevat heel veel voedingsstoffen, dus dat laatste zou best kunnen.

Lever vind ik heerlijk, kalfslever met spekjes en ui, of kippenlever. Zwezerik is niet zo mijn ding, en hersens eet ik echt niet. In Frankrijk wel eens andouillette en tripes gegeten, maar ondanks het feit dat het niet echt smerig was (mede dankzij de kruiden en specerijen), is de geur nogal... hmm... penetrant en een favoriet is het niet. Laat ik het zo zeggen: zal het niet gauw nog eens bestellen.

Ik lust veel, maar ik hou niet van bitter (witlof, die fliebertjes rode sla in zo'n gemengde zak), met wild doe je me geen plezier en verse koriander vind ik ronduit smerig. Maar op de rode fliebertjes na, is dat eten dat makkelijk te ontwijken is. Ik ben geen alleseter, wel een allesproever.

Ik ben een omnivoor en probeer rustig vanalles uit. Heb gefrituurde insecten op in Thailand, slang in China, kwal in Singapore, zeekomkommer in Maleisië, kangaroe in Australië etc etc. 
Wat ik echt niet lust zijn olijven en koriander. Schaap en geit vind ik trouwens ook penetrant en niet lekker. Alleen zuiglam is heerlijk. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

24-04-2022 om 10:15

vertelsel schreef op 24-04-2022 om 09:57:

Ik lust veel, maar ik hou niet van bitter (witlof, die fliebertjes rode sla in zo'n gemengde zak), met wild doe je me geen plezier en verse koriander vind ik ronduit smerig. Maar op de rode fliebertjes na, is dat eten dat makkelijk te ontwijken is. Ik ben geen alleseter, wel een allesproever.

Ja, dat woord had ik beter kunnen gebruiken inderdaad! En aanvullend: een allesproever / alleseter is weer wat anders dan een allesluster.

Nee, ik ben behoorlijk "basic" opgevoed qua eten dus er is best wel heel veel wat ik niet ken. Ben zelf ook geen liefhebber van koken dus maak dan ook zelf niet echt snel uitstapjes naar onbekende dingen. Al probeer ik dat de laatste tijd wel iets vaker te doen.  

Vegetarier dus ik heb Nee ingevuld. Maar buiten dat ben ik een vuilnisvat en eet ik alleen echt geen kokosschaafsel en van die ontbijtpap in welke vorm dan ook..

redbulletje schreef op 24-04-2022 om 10:08:

Ik ben een omnivoor en probeer rustig vanalles uit. Heb gefrituurde insecten op in Thailand, slang in China, kwal in Singapore, zeekomkommer in Maleisië, kangaroe in Australië etc etc.
Wat ik echt niet lust zijn olijven en koriander. Schaap en geit vind ik trouwens ook penetrant en niet lekker. Alleen zuiglam is heerlijk.

Hoe bereidden ze de kwal en de zeekomkommer op een bedje van sla of zo iets of zat het echt verwerkt in een gerecht.

Hoe heb je deze smaken ervaren was het voor herhaling vatbaar of was het een leuk eenmalig (vies) uitstapje.

‘Men’ vindt mij een lastige eter. Dat valt wel mee, ik probeer best veel, maar heb ook een flink lijstje van dingen die ik echt niet lust. En ook dat lijstje vind ik meevallen, maar ik ken ook mensen die bijv alleen niet van champignons houden, of ‘geen fan zijn van vis.’ Wat ik pertinent niet eet zijn boter, mosterd, orgaanvlees, blauwe en geitenkaas. Andere dingen die ik helemaal niet lekker vindt (o.a. bieten, koriander, rode kool, komijn), zou ik beleefdheidshalve wel kunnen eten, maar alleen als het echt moet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.