Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-04-2022 om 06:57

Ja / Nee - 21 april

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Een smoes verzinnen als je te laat bent
68 stemmen
24%
76%

Ik ben gelukkig niet vaak te laat, ben meestal te vroeg.
Maar als het wel gebeurd, zal ik eerlijk zeggen waarom ik laat was.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

21-04-2022 om 06:59

Als ik onderweg merk dat ik het niet bijtijds ga redden, dan beginnen mijn hersenen al smoezen te verzinnen. Of ik zo'n smoes gebruik of eerlijk zeg dat ik te laat vertrokken ben, hangt af van hoe erg het is dat ik te laat ben en hoe de mensen op de plek van bestemming reageren...

Meestal ben ik op tijd of te vroeg maar heb wel eens smoes verzonnen waarom ik te laat was en ik zelf te laat weggegaan was

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

21-04-2022 om 08:18

Ik ben helemaal niet chaotisch  en regelmatig niet helemaal op tijd. De mensen die mij kennen weten dat (En vinden dat dus ook geen probleem, ik ben als ik te laat ben meestal maar een paar minuten te laat) en wie ik niet ken ben ik gewoon eerlijk. Ik kan namelijk (echt ik kan dat dus niet, mn hele leven al niet) liegen en smoezen verzinnen daar ben ik ook slecht in. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

21-04-2022 om 08:22

Neen, ben heel slecht in liegen. Gelukkig ben ik meestal te vroeg of op tijd.

Nee, nu zeg ik eerlijk waarom ik te laat ben maar ik kom eigenlijk bijna nooit te laat. Vroeger op school was dat wel anders. Toen kwam ik vaak te laat en had altijd wel een smoes bij de hand. 

Ik ben zelden of nooit te laat,  zit in het kamp liever te vroeg vertrekken "voor de zekerheid."
Als er een situatie ontstaat waardoor ik te laat dreig te komen laat ik dat weten,  heb tenslotte en mobiele telefoon. Als dat niet kan,  heb ik meestal echt een reden die plausibel is. 2 uur rijden naar mijn zus en dan flink file met 40 minuten oponthoud daar heb ik in mijn vroeg vertrekken niet mee gerekend. 

Ik ben alleen te laat bij overmacht en dan vertel ik gewoon de rede en laat het even weten.

Tuinfluiter schreef op 21-04-2022 om 09:27:

Ik ben alleen te laat bij overmacht en dan vertel ik gewoon de rede en laat het even weten.

Dit.

Nee, ik zeg alleen: “Sorry, ik ben te laat.” Maar ik ga niet me lopen verantwoorden waarom. Maar gelukkig ben ik meestal net op tijd. En als ik weet dat ik meer dan 5 minuten te laat ben, stuur ik even een appje dat ik iets later ben.

Soms kan je je er vanaf maken met "ik had dringend iets anders" of "ik heb mijn best gedaan maar werd verhinderd" of "alles zat me tegen" maar in veel gevallen is het handiger om de ander, zeker als het je baas is, in de waan te laten dat je niets belangrijkers vindt dan naar je werk te gaan. En dat je dus al een uur tevoren staat te trappelen om te mogen vertrekken. Die situatie heb ik nooit gekend. Ik had altijd baantjes, wel in mijn opleidingscategorie, die voor mij één lange geeuw betekenden.

Op school was dat al een drama. Kwam altijd op de valreep aanrennen. Elke minuut buiten vond ik pure winst.

Om echt te laat te komen was ik dan meestal weer te bang.

Het is niet mijn gewoonte om te laat te komen dus ik vind het ook niet nodig om een smoes te verzinnen als het bij uitzondering toch een keer gebeurt.

Ik kan heel slecht tegen mensen die altijd te laat zijn onder het mom van, zo ben ik nu eenmaal, kan ik niets aan doen. Je hebt toch wel genoeg verstandelijk vermogen om te begrijpen dat je altijd een kwartier te laat opstaat en van huis vertrekt? Het is onfatsoenlijk om altijd maar een ander te laten wachten omdat jij geen zin hebt om een beetje harder te lopen.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

21-04-2022 om 10:17

Sassenach schreef op 21-04-2022 om 09:47:

Nee, ik zeg alleen: “Sorry, ik ben te laat.” Maar ik ga niet me lopen verantwoorden waarom. Maar gelukkig ben ik meestal net op tijd. En als ik weet dat ik meer dan 5 minuten te laat ben, stuur ik even een appje dat ik iets later ben.

Helemaal dit. 

Wat ik trouwens net zo erg vind, is als mensen veel te vroeg komen. Dat je dan nog even in huis wat laatste dingetjes aan het opruimen bent, of je make-up nog moet doen ofzo en dat er dan al een half uur voor de afgesproken tijd wordt aangebeld. Daar kan ik ook slecht tegen. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

21-04-2022 om 12:18

Het hangt erg van de situatie af en bij wie ik te laat ben.
Bij mijn ex-partner (een notoire te-laat-komer) heb ik er geen enkele moeite mee om met een domme smoes te komen, als ik ietjes te laat ben (eg bij het ophalen van de kinderen). Ik heb dan geen zin in discussie en stond ik dus in de file of liep een vergadering uit.

Maar meestal (lees: bij anderen) ben ik keurig op tijd, of ben ik te laat door overmacht en dan leg ik dat gewoon netjes uit. 
Bij sommigen durf ik ook aan te geven: ik ben te laat, omdat ik domweg te laat mijn bed ben uitgekomen.... 😆

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.