Huiskamer
Vf_Watervrouw
15-09-2023 om 11:49
Ja/nee 15-09-2023 korte broek naar het werk
Bedoeling van dit doorgeef topic:
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, Of De Eerste Na De Topic Opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1. Kopieer tot slot deze hele tekst en plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Korte broek aan naar je werk
Dolfje
15-09-2023 om 13:20
Korte broek als in boven de knie vind ik voor thuis en op vakantie maar ik draag wel broeken net onder de knie. Dat mag ook gewoon bij ons.
masatu
15-09-2023 om 13:24
Ja, zou ik zo doen, en heb ik op mijn vorige werkplek ook gedaan. Alleen de airco van mijn huidige kantoor is dusdanig afgesteld dat ik het dan koud krijg. Wel ingewikkeld met warme dagen trouwens, waarbij ik woon-werkverkeer het liefste in korte broek of jurk zou afleggen, maar op kantoor een lange broek wil dragen.
MidasWolf
15-09-2023 om 13:40
Ja/Nee bij ons op het werk dragen de monteurs lange broeken. Op kantoor kan je zelf kiezen hoewel ook daar de meeste mensen een lange broek aan hebben. Zeker de mensen die soms met externe klanten te maken hebben. Op de software en teken afdeling lopen dan nog de meeste mensen in korte broek. Kortom de meeste lopen in lange broek bij ons.
Rockstar
15-09-2023 om 14:38
ik draag vrijwel geen korte broeken, maar rokken tot net boven die knie draag ik rustig naar werk. Van mij mogen mannen ook prima in korte broek hoor, maar in mijn sector is dat absoluut not done jammer genoeg.
FancyDuck29
15-09-2023 om 14:45
Ik werk op kantoor en in consultancy, dus ik heb nee gestemd.
In die omgeving zou ik een geklede korte broek met loafers prima vinden (op z'n Italiaans?), maar ik weet heel goed dat mijn mannelijke collega's en klanten daar niet in rondlopen
ToetieToover
15-09-2023 om 14:53
masatu schreef op 15-09-2023 om 13:24:
Ja, zou ik zo doen, en heb ik op mijn vorige werkplek ook gedaan. Alleen de airco van mijn huidige kantoor is dusdanig afgesteld dat ik het dan koud krijg. Wel ingewikkeld met warme dagen trouwens, waarbij ik woon-werkverkeer het liefste in korte broek of jurk zou afleggen, maar op kantoor een lange broek wil dragen.
Ik kleed me om als ik een lange reis per fiets heb. Zo’n niksig jurkje zit niet in de weg in mijn kantoortas. Jasje en broek heb ik dan alleen op heen- en terugweg qua volume. Ik kleed me om in de doucheruimte. Soms moet ik even wachten op een wielrenner ofzo, en technische dienstkleding-mensen laat ik sowieso voorgaan. Maar die willen meestal einde dag pas douchen. Soms heb ik aansluitend een sportles en doe ik mijn sportkleding aan.
Facy66
15-09-2023 om 14:59
Als ik thuis werk wel een korte broek. Op kantoor geen korte broek maar wel korte rokjes en jurkjes.
Dolfje
15-09-2023 om 15:12
Een aantal jaar geleden droeg een( inmiddels ex) collega een vrij korte jurk, denk halverwege bovenbeen, vond en vind het nog steeds stom dat dat wel mocht maar de mannelijke collega's geen korte broek tot op de knie aan mochten. Ik vind dat zo onlogisch. En vrouwelijke collega was echt niet slank met mooie benen.
Vrouwen mogen ook sandalen aan en mannen vaak niet op de werkvloer.
Waarom is dat?
FancyDuck29
15-09-2023 om 15:25
Dolfje schreef op 15-09-2023 om 15:12:
Waarom is dat?
Vaak mag het niet, maar wordt het wel gedoogd. Ik denk omdat we als maatschappij de ontwikkelingen op dat vlak (qua mode) bij vrouwen beter aan vinden sluiten dan bij mannen.
Zo kennen we wel "nette sandalen" voor vrouwen, maar niet echt voor mannen? Als ik me vergis zijn voorbeelden welkom hoor!
Netherfield
15-09-2023 om 15:27
Bij ons mogen de mannen het niet. Vrouwen mogen wel jurken/rokken tot op de knie. Die draag ik zelf niet dus met warm weer ben ik solidair en draag ik een lange broek. Als ik daarna door 30+ naar huis moet fietsen, trek ik in het toilet wel even een korte broek en sandalen aan.
MMcGonagall
15-09-2023 om 16:19
Netherfield schreef op 15-09-2023 om 15:27:
Bij ons mogen de mannen het niet. Vrouwen mogen wel jurken/rokken tot op de knie. Die draag ik zelf niet dus met warm weer ben ik solidair en draag ik een lange broek. Als ik daarna door 30+ naar huis moet fietsen, trek ik in het toilet wel even een korte broek en sandalen aan.
Bij ons was wat gemopper van de mannen omdat vrouwen wel een rok mogen en zij geen korte broek. Tja, vrouwen mogen ook geen korte broek maar mannen natuurlijk wel een jurk of een rok. Niets oneerlijks aan dus.
bieb1963
15-09-2023 om 16:40
Dolfje schreef op 15-09-2023 om 15:12:
Een aantal jaar geleden droeg een( inmiddels ex) collega een vrij korte jurk, denk halverwege bovenbeen, vond en vind het nog steeds stom dat dat wel mocht maar de mannelijke collega's geen korte broek tot op de knie aan mochten. Ik vind dat zo onlogisch. En vrouwelijke collega was echt niet slank met mooie benen.
Waarom is dat?
Een hele goeie voor het feministen draadje.....
Auditor
15-09-2023 om 20:10
MMcGonagall schreef op 15-09-2023 om 16:19:
[..]
Bij ons was wat gemopper van de mannen omdat vrouwen wel een rok mogen en zij geen korte broek. Tja, vrouwen mogen ook geen korte broek maar mannen natuurlijk wel een jurk of een rok. Niets oneerlijks aan dus.
Hmm. Ik sta op de zaak toch al bekend als een excentrieke anglofiel op kledinggebied, dus wellicht biedt dit mogelijkheden voor een kilt.
Madamecannibale
15-09-2023 om 20:19
Ja hoor, lekker toch in de zomer. Ik draag zelf vaker een jurkje dan korte broek. Ik heb collega’s die er soms uit zien alsof ze ‘s ochtends in de verkleedton zijn gevallen, dus misschien zijn mijn collega’s niet helemaal het juiste voorbeeld. Maar als je geen contact hebt met klanten zie ik niet in waarom je niet aan mag doen wat comfortabel zit zolang het niet aanstootgevend is.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.