Huiskamer
Vf_Watervrouw
13-09-2023 om 07:53
Ja/nee 13-09-2023 Stamppot in de zomer?
Bedoeling van dit doorgeef topic:
Geef in een bericht aan of je voor ja of nee kiest en vertel waarom je daarvoor kiest. En geef je keuze aan in de peiling.
Ben je de eerste in dit topic die reageert, of de eerste na de topic opener, dan bedenk je een nieuwe stelling/woord, bijvoorbeeld : Botox ja of nee?
Deze stelling plaats je de volgende dag, het liefst in de ochtend, in een nieuw topic. Degene die daar weer als eerste reageert opent de dag erop weer een nieuw ja/nee topic. Enzovoort.
Je plaatst het topic in huiskamer. Je zet in de titel: Ja/nee met de datum en de stelling/het woord. Vervolgens maak je een peiling aan waar je bij de peilingvraag de stelling/het woord zet. En bij de peilingopties de opties ja en nee. En het max aantal antwoorden 1. Kopieer tot slot deze hele tekst en plaats deze in je bericht, zodat voor iedereen die nieuw instapt duidelijk is wat de bedoeling is.
Peiling
Stamppot in de zomer?
bieb1963
13-09-2023 om 09:45
Wat is er mis mee? Mij maakt dat geen bal uit. Daarbij kun je stamppot met in principe elke groente.maken, dus ook seizoensgroenten. En er hoeft ook niet perse worst bij
Bakblik
13-09-2023 om 10:41
Nee voor ons geen stamppot in de zomer. Zo in oktober eens stamppot andijvie en hutspot is vroeg genoeg, vanaf november boerenkool erbij en dan in februari/ maart weer raapstelen in plaats van de boerenkool en dat is het wel zo'n beetje. Van april tot en met september hier geen stamppot op het menu en ook geen erwtensoep.
Tara82
13-09-2023 om 10:43
Ik moet eerlijk toegeven dat we deze zomer geen stamppot hebben gegeten, maar ik heb er niks tegen eigenlijk. Ik neem mij ook telkens voor wat andere zomerse stamppotten te proberen, maar op de een of andere manier komt het er niet echt van. Pas als de boerenkool weer in de winkel ligt komt het vaker op het menu. Toevallig eten we deze week hutspot, omdat mijn man wel erg veel wortels had mee genomen toen hij boodschappen ging doen.
ToetieToover
13-09-2023 om 10:48
Volgens mijn lief is groenten door de aardappelpuree mixen een schending van de integriteit van de puree. Groenten apart, dus. Niks stamppot. Dat is heel erg Fins, heb ik me laten vertellen met een glas melk bij de warme maaltijd.
Duufje
13-09-2023 om 11:15
Ik vind stamppot rauwe andijvie echt een zomerstamppot. Die eten wij met kouder weer nauwelijks. Bietjes, prei en witlof eten wij in alle seizoenen ook als stamppot.
Hutspot en boerenkool dan weer niet, die komen weer als het koud wordt.
IngridT
13-09-2023 om 11:49
raapsteeltjes!! Die zijn er alleen in de lente! Heerlijk…..
hutspot en boerenkool vind ik dan wel weer meer winter-eten.
bieb1963
13-09-2023 om 11:54
Stampot is ook lekker met bijv. liggle gems (rauw uiteraard) en dan cremefraich erdoor ipv melk. En evt. nog wat gehalveerde cherry tomaatjes.
Rockstar
13-09-2023 om 11:56
Ik stamp alleen boerenkool, maar spinazie, witlof en bietjes met gekookte aardappelen en een stukje vlees is eigenlijk gewoon ongestampte stampot en dat eet ik jaarrond. Als boerenkool jaarrond te krijgen was at ik dat ook het hele jaar.
Boekenwurm83
13-09-2023 om 13:09
Ik eet eigenlijk nooit stampotten in de zomer, heb dan vaak meer zin in andere gerechten, in het najaar en winter heb ik vaak meer zin in een stampot.
Fenyw
13-09-2023 om 15:54
Mijn dochter is jarig in de zomer en dol op boerenkool. Als de mussen van het dak vielen aten wij met haar verjaardag boerenkoolstamppot met spareribs. Ik vind uitgezonderd andijviestamp stamppot echt een koud weer-gerecht.
Dolfje
13-09-2023 om 16:53
Sassenach schreef op 13-09-2023 om 08:37:
Ik eet niet veel stamppotten, maar eet ze gerust in de zomer als ik er trek in heb. Erwtensoep ook.
Ja ik ook.
Ik kan wel makkelijker wintergerechten in de zomer eten dan andersom. Ik zal in de winter niet snel gazpacho eten of een pastasalade oid. Gewoon sla en dan vlees erbij wel dat eten we het hele jaar door.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.