Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 09:04

Ja / Nee - 10 april

Indachtig Ja of Nee bij Mattie en Marieke 

Peiling

Vind jij jezelf een tijd miljonair?
47 stemmen
34%
66%

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 09:06

Ware rijkdom zit in deze definitie in zoveel mogelijk tijd naar eigen wens kunnen invullen en niet in zoveel mogelijk kapitaal verzamelen. 

https://www.evajinek.nl/onderwerpen/artikel/5260201/time-millionaire-guardian-werk-geld

4961.jpg?width=620&quality=85&auto=format&fit=max&s=54eef35f43198afbb2f9d39976c20c53

Ik heb 't verkeerd ingevuld omdat ik de vraag verkeerd heb begrepen. 
Mijn tijd kan ik behoorlijk zelf invullen, ik zit in de iva. Maar zou ook nog financieel miljonair willen zijn zodat ik ook echt kon doen wat ik wil. 

Ja, zeer zeker wel want ik werk al 29 jaar niet meer. Ik heb nooit haast en tijd zat om vooral veel leuke dingen te doen.

Binnenkort misschien weer heel even. Op vakantie naar Canada in mei, en dan wakker worden in het zalige besef dat je niks anders hoeft te doen dan waar je zin in hebt die dag. Sinds 2019 geen echte vakantie meer gehad, kijk er echt naar uit.

Ik vind vrije tijd absoluut belangrijker dan geld. Ik snap ook niet dat zoveel mensen die hun werk helemaal niet zo leuk vinden fulltime werken. Vaak kan het wel met minder geld, maar dan moet je keuzes maken.

Maar ik heb toch nee gekozen, omdat ik echt een bloedhekel heb aan collegas zoals die Gavin uit het artikel, die altijd de kantjes eraf lopen, iedere dag te laat komen en te vroeg naar huis gaan en zo min mogelijk uitvoeren. Dat vind ik iets heel anders.

Ook vind ik dat iedereen die dat kan, zou moeten bijdragen aan onze maatschappij op zijn of haar eigen manier.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-04-2022 om 10:02

Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 09:31:

Maar ik heb toch nee gekozen, omdat ik echt een bloedhekel heb aan collegas zoals die Gavin uit het artikel, die altijd de kantjes eraf lopen, iedere dag te laat komen en te vroeg naar huis gaan en zo min mogelijk uitvoeren. Dat vind ik iets heel anders.

Eens. Dat vind ik geen tijd miljonair.

In deeltijd werken als je met 20 uur genoeg verdient voor de maandelijkse lasten en de overige tijd breien, wandelen, boekje lezen in de tuin, omdat je de tijd aan jezelf hebt, dàt zou ik een tijd miljonair noemen. 

niet_rechts schreef op 10-04-2022 om 10:02:

[..]

Eens. Dat vind ik geen tijd miljonair.

In deeltijd werken als je met 20 uur genoeg verdient voor de maandelijkse lasten en de overige tijd breien, wandelen, boekje lezen in de tuin, omdat je de tijd aan jezelf hebt, dàt zou ik een tijd miljonair noemen.

ja pcies. Ik werk nu 32 uur en ik ga in een coachtraject en als ik evt naar andere baan ga, dan ga ik mss wel nog wat minder werken. Kan ik prima doen. 

Rondstruiner schreef op 10-04-2022 om 09:31:

Ik vind vrije tijd absoluut belangrijker dan geld. Ik snap ook niet dat zoveel mensen die hun werk helemaal niet zo leuk vinden fulltime werken. Vaak kan het wel met minder geld, maar dan moet je keuzes maken.

Ook vind ik dat iedereen die dat kan, zou moeten bijdragen aan onze maatschappij op zijn of haar eigen manier.

Ik heb wel ja ingevoerd maar ik ben het met je eens dat het niet op de manier van Gavin uit het artikel moet. Als je meer vrije tijd wilt moet je dat zelf bekostigen. 

Wij hebben nu veel vrije tijd maar we hebben daar geld voor ingeleverd. We hebben ons besteding patroon veranderd bv. één auto ipv twee, iets minder en goedkopere vakanties. Deze manier van leven bevalt ons zeer goed we moeten nu wat meer nadenken over wat we echt belangrijk vinden maar hebben nog genoeg geld om de dingen te doen die wij echt belangrijk vinden.

Ik ben de afgelopen jaren alles om werk heen wel echt belangrijker gaan vinden, maar dan nog werk ik gewoon ontzettend graag. Heb wel ns een maand vrijgenomen om lekker met huis en tuin bezig te zijn, maar na 2 weken werd ik daar echt chagrijnig van Ik vraag me wel eens af hoe het zou zijn om werk te hebben waar je niet zo erg mee bezig bent en dan zeg 28 uur te werken ofzo, maar ik geloof toch niet dat ik daar erg gelukkig van zou worden. Dus voorlopig werk ik me nog fijn het schompes en geniet ik daardoor ook extra van mijn vrije tijd. 

Mijns inziens ga je, als je heel veel tijd hebt, en de eerste verrukking dat je alle tijd hebt om overal heen te gaan eraf is, andere problemen zoeken dan die je altijd had. Omdat je altijd toch naar een evenwicht zoekt.

rionyriony schreef op 10-04-2022 om 11:13:

Mijns inziens ga je, als je heel veel tijd hebt, en de eerste verrukking dat je alle tijd hebt om overal heen te gaan eraf is, andere problemen zoeken dan die je altijd had. Omdat je altijd toch naar een evenwicht zoekt.

Klopt, heb ik afgelopen jaren gemerkt. Wel vakantie opgenomen, maar we gingen eigenlijk niet weg, gewoon vanwege alle restricties op het gebied van corona. Dus bleven we thuis, met af en toe een dagje of wat op pad. Aanvankelijk denk je dan na een drukke periode werken: wat zalig, ik hoef niks, gewoon lekker thuis lamballen. En je neemt je allerlei dingen voor: eindelijk die serie op Netflix kijken, of eindeloos in de tuin rotzooien en met een boekje in de zon gaan zitten, of een eind fietsen, noem maar op. Maar na een kleine week was ik dat zat. Dan werd ik in de ochtend wakker en dacht ik: wat een sleur, heel de dag thuis, die TV heb ik nou wel gezien, de tuin is op orde, ik heb al meer gelezen dan me lief is... enz.

Ik ben vrije tijd steeds belangrijker gaan vinden. Heb altijd 40 uur gewerkt en werk nu 36 uur (fulltime/zorg). Vind het al een luxe dat ik een extra vrije dag heb en een dag kan thuiswerken, maar zou graag nog meer vrije tijd/balans willen. 
Minder werken gaat financieel niet, ben alleen en woon in een heel fijn huis die ik niet wil inruilen voor iets goedkopers en wil ook geen concessies doen in het bedrag dat ik vrij kan besteden. Wel ga ik op zoek naar een baan in mijn stad zodat ik zo’n 6 uur per week reistijd overhou en in de meest ideale situatie, nog een dagje extra kan thuiswerken. 

Nee. 
Iets voor mezelf plannen en er zeker van zijn dat dat ook echt door kan gaan, is met de aandoeningen in mijn gezin niet mogelijk. Soms lukt het, vaak niet. Meestal kom ik er pas achteraf achter dat ik een vrije middag had waarop ik me rijk had kunnen prijzen - als ik het vantevoren had geweten. 

Ik vind het een mooi streven, maar niet op de Gavin manier. Dat vind ik gewoon asociaal. Tuurlijk, niemand is altijd 100% productief, maar dit is wel het andere uiterste.

Ik (alleenstaand) werk 4 dagen. Dat vind ik heerlijk. Ook financieel is dat voor mij goed. Op mijn werkdagen werk ik graag hard, en als het echt nodig is werk ik met alle liefde ook in het weekend door, zolang het maar sporadisch blijft. Ik ben wel iemand die het niet trekt als al mijn vrije tijd volgepland staat, dus daar let ik vooral op. Ik heb liever 1 dag vrij waarop ik helemaal niets hoef te doen, dan 3 dagen vrij die helemaal volgepland staan

CharlieB schreef op 10-04-2022 om 12:06:

Ik vind het een mooi streven, maar niet op de Gavin manier. Dat vind ik gewoon asociaal. Tuurlijk, niemand is altijd 100% productief, maar dit is wel het andere uiterste.

Ik (alleenstaand) werk 4 dagen. Dat vind ik heerlijk. Ook financieel is dat voor mij goed. Op mijn werkdagen werk ik graag hard, en als het echt nodig is werk ik met alle liefde ook in het weekend door, zolang het maar sporadisch blijft. Ik ben wel iemand die het niet trekt als al mijn vrije tijd volgepland staat, dus daar let ik vooral op. Ik heb liever 1 dag vrij waarop ik helemaal niets hoef te doen, dan 3 dagen vrij die helemaal volgepland staan

Met je eens. Ik werk 5 dagen in de week, gemiddeld 45 uur. En met plezier, geen probleem. Maar ik kan echt balen als een weekend volgepland is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.