Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Irritante dooddoeners

Dolfje schreef op 25-02-2024 om 14:39:

[..]

Ja dat bedoel ik. Net of iemand die wel geneest een beter persoon is dan iemand die dat niet is.

Ja dit inderdaad.  Vreselijke 'uitdrukking'. 

Widajo schreef op 25-02-2024 om 16:52:

meest irritante uitspraak vind ik; je krijgt wat je verdient...
Fijn als je net een heerlijke week vakantie hebt gehad maar in alle andere situaties; NEE!!!

Oh ja vreselijk! En dan bijvoorbeeld als het gaat om het weer op  je verjaardag, waar je echt geen bal aan kunt doen. Maar als het dan dus regent, zou je het dus niet verdiend hebben? Zo irritant.  

Thora schreef op 26-02-2024 om 18:43:

Gaat wel over voor je een jongetje bent. Sowieso bloedirritant maar in deze tijd van lhtbqrst++++++ niet meer van toepassing

Oh die vond ik ook altijd bloedirritant als mijn moeder dat antwoordde. Dan ben je meteen uitgepraat (waarschijnlijk ook haar doel destijds)

Sassenach schreef op 25-02-2024 om 12:19:

’Het komt wel goed’.

Ik kan slecht tegen deze dooddoener. Soms komt het inderdaad goed, maar ook niet altijd. Het geeft me ook het gevoel, dat ik onterecht me zorgen over iets maak.

Interessant, ik zeg dat vaak tegen mezelf. Juist ook in een context waarin het niet meer goed lijkt te komen. Omdat ik vorig jaar geleerd heb dat als het niet goed komt, je er toch nog iets uit kunt leren. 

kerst schreef op 25-02-2024 om 13:58:

Ik vind prettig weekend in de winkels of zakelijke sfeer ook een dooddoener.

Ja, dat prettig weekend wensen heb ik jaren vreselijk gevonden. Een hulpverlener die ik altijd op vrijdag zag, zei dat altijd en die heb ik gevraagd om dat niet meer te zeggen.

Martje80 schreef op 27-02-2024 om 10:04:

[..]

Interessant, ik zeg dat vaak tegen mezelf. Juist ook in een context waarin het niet meer goed lijkt te komen. Omdat ik vorig jaar geleerd heb dat als het niet goed komt, je er toch nog iets uit kunt leren.

Tuurlijk kun je iets leren uit situaties waar je je zorgen over maakt. Vaak is het dat je dan leert om beter met de situatie waarin het niet goed komt om te gaan. Voor mij voelt iets ervan leren alleen niet hetzelfde als dat het wel goed komt. 

Lexus

Lexus

27-02-2024 om 11:08 Topicstarter

Martje80 schreef op 27-02-2024 om 10:04:

[..]

Ja maar als je het ter bemoediging van jezelf zegt is het natuurlijk anders dan dat een ander het zegt om zich maar niet in jouw leven te hoeven verdiepen. 
Als iemand het zegt nadat ze eerst een half uur welwillend geluisterd heeft of meegedacht heeft, is het ook al weer heel anders. 
Ik denk dat voor alle opmerkingen die hier genoemd worden waar men zich aan stoort, geldt dat het vooral die houding van 'mij niet bellen, je zoekt het maar uit' is die irritant is. 

Achh ja, je moet maar het maar zo zien, het kan altijd erger... Ja dus? 

Bij mijn eerste miskraam begreep mijn oma mijn verdriet niet. Ze zei, droog je tranen, kop op want de maker leeft nog. Ik ben toen zo boos op haar geworden. Ik heb daarna nog 4 keer een miskraam gehad maar ze heeft het gelukkig nooit meer gezegd.

ja wat mensen allemaal tegen je zeggen als je een miskraam krijgt daar is al een hele lijst dooddoeners opzichzelf aan te wijden. 

als je er niet zo mee bezig bent, dan lukt het wel....

Ongevoelig en hard en vooral dom

Lexus

Lexus

27-02-2024 om 14:56 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 27-02-2024 om 14:16:

als je er niet zo mee bezig bent, dan lukt het wel....

Ongevoelig en hard en vooral dom

ja of "we zijn allemaal moe" of "misschien moet je lekker in bos gaan wandelen" of "je bent er ook te veel mee bezig" tegen mensen met Lyme, ME/fibromyalgie of Long Covid.

Waar een wil is, is een weg.

watertoren schreef op 27-02-2024 om 11:37:

Bij mijn eerste miskraam begreep mijn oma mijn verdriet niet. Ze zei, droog je tranen, kop op want de maker leeft nog. Ik ben toen zo boos op haar geworden. Ik heb daarna nog 4 keer een miskraam gehad maar ze heeft het gelukkig nooit meer gezegd.

Mijn moeder begreep de felicitaties bij een zwangerschap niet. Ze zei: Als ik zwanger was werd er gezegd, och arm meid, alweer? Moeder zou nu ruim over de 100 zijn, als dat met jouw oma ook het geval is, kan ik me haar reactie ergens wel voorstellen, maar jouw reactie ook, want het klinkt behoorlijk grof(Ik zeg dat ik het me kan voorstellen he, niet dat ik het er mee eens ben)

Lexus

Lexus

27-02-2024 om 16:10 Topicstarter

Of: 'in een relatie is ook niet altijd makkelijk' als iemand praat over zijn eenzaamheid. Alsof je beter niets kunt eten dan droog brood. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.