Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

In welke omgeving wonen jullie?

Wij wonen afgelegen in de bossen rond Papenvoort wat globaal ligt tussen Gieten en Grollo

SuzyQFive schreef op 05-08-2022 om 13:29:

[..]

Ik heb hem niet 😅

Nu wel gelukt??

Rockstar schreef op 05-08-2022 om 14:00:

[..]

De duinen en het strand lijken mij een van de aller tofste plekken om te wonen. Ik vind bossen heel mooi maar voel me dan snel ingesloten. Er is niets gavers dan kilometers ver kunnen kijken over glooiende duinen en golvende zeeën, alleen dat geluid al.🤩

Ik vind het ook heerlijk, maar jouw woonplek klinkt ook niet verkeerd!

mut schreef op 05-08-2022 om 14:18:

[..]

Boeiend hoe verschillend mensen zijn. Dichtbij zand en zee wonen lijkt mij helemaal niets. Geef mij maar bos.

Mijn (schier)eiland heeft het allebei 😇

mut schreef op 05-08-2022 om 14:18:

[..]

Boeiend hoe verschillend mensen zijn. Dichtbij zand en zee wonen lijkt mij helemaal niets. Geef mij maar bos.

Wel grappig hoe dat verschilt inderdaad. Ik vind beiden fijn. Waar ik dan weer minder mee heb ik eindeloze weilanden of de drukte van een stad. Leuk voor een citytrip maar om te wonen vind ik het niets.

Madamecannibale schreef op 05-08-2022 om 15:42:

[..]

Wel grappig hoe dat verschilt inderdaad. Ik vind beiden fijn. Waar ik dan weer minder mee heb ik eindeloze weilanden of de drukte van een stad. Leuk voor een citytrip maar om te wonen vind ik het niets.

Ik ook niet. Ik ga graag een dag naar Gent (voor ons maar een uurtje rijden) maar ben altijd weer het gelukkigst als we onze eigen rustige omgeving weer inrijden.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

05-08-2022 om 15:58

In een halfopen bebouwing, in een dorpje te midden het Hageland. Ten zuiden van mij is er heuvellandschap met vele velden en akkers, ten westen is het bos en ten noorden ligt een natuurgebied. Desondanks sta ik na minder dan dertig minuten fietsen in een centrumstad. 

Madamecannibale schreef op 05-08-2022 om 15:42:

[..]

Weilanden vind ik ook geweldig, met koetjes, paardjes of schaapjes erop. Gewone teelt (aardappelen) is dan weer wat minder oog strelend. Ik vind hartje centrum van een oude stad (lees: Koddige grachtjes en huisjes) ook heel leuk. Zwolle, Delft, Leiden bijvoorbeeld. Het centrum waar ik vroeger woonde was uit de jaren 60-2010, dus niks koddigs aan (maar dat betekende wel dat ik mijn auto kwijt kon en geen zelfmoordpogingen hoefde te doen met in parkeren langs een grachtje of zo haha).

Ik woon in onze hoofdstad. 

In een huurwoning uit de jaren 20 van 40 m2, op een hoek, met als uitzicht aan alle kanten mijn buren. Het is een bovenwoning, gewoon woonkamer, slaapkamer, badkamer, keuken, helemaal prima.

Ik wil toch graag verhuizen omdat ik vlak bij een hele drukke weg woon, en de uitlaatgassen echt heel smerig zijn, vooral in de spits, maar het gaat dag en nacht door. Heel ongezonde plek om te wonen.

Grappig, al die verschillen, en uit het hele land.

Valdemar schreef op 05-08-2022 om 15:58:

In een halfopen bebouwing, in een dorpje te midden het Hageland. Ten zuiden van mij is er heuvellandschap met vele velden en akkers, ten westen is het bos en ten noorden ligt een natuurgebied. Desondanks sta ik na minder dan dertig minuten fietsen in een centrumstad.

Dat klinkt geweldig! Heuvelland met akkers en velden is mijn favoriete landschap. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

05-08-2022 om 16:32

Ik woon in een rijtjeshuis, niks bijzonders, maar wel met grote tuin met vrij uitzicht en grenzend aan een park. Binnen 5 minuten sta ik in het centrum van mijn stadje en binnen 10 minuten sta ik tussen de boerenakkers en het prachtige natuurgebied waar je heerlijk kunt fietsen, wandelen en recreëren. 

Ik zou graag verhuizen naar een appartement, maar wel in dezelfde buurt als waar ik nu woon 

Zoals ik al schreef woon ik tussen Zuerich  en een andere stad. Al 30 jaar...In de bossen, vrijstaand, met wel iedere dag een vos of een ree in de tuin. Maar als ik heel erg rijk zou zijn,  zou ik hetzelfde huis graag na bouwen ergens aan de Italiaanse kust.  Ik ben  jaloers op mensen die aan de kust wonen..... En toch houd ik ook erg van de bergen....

In een gehucht in de Zeeuwse polder vlakbij de Westerschelde.

Aan zee zou ik niet willen wonen, vooral in de zomer veel te druk met massatoerisme. In Oostenrijk zaten we in een mooi landhuis op een heuvel van weideland met uitzicht in de verte over een meer, dat vind ik prachtig.

Ik ben aan zee opgegroeid, maar het strand vind ik niet zoveel aan. Zo af en toe vind ik het leuk om een dagje strand te doen. Maar je hebt wel mooie kustgebieden in Nederland, Bergen, Overveen, Wassenaar, de Waddeneilanden, enz. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.