Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ik wil wel weer eens regen

Het is weer zover, nadat begin dit jaar door veel regen de tekorten weer waren aangevuld, is het nu alweer te lang te droog. Zolang het meivakantie is, graag 's nachts, maar toch: graag weer regen. Voor mijn tuin, voor het zaaigoed dat nu niet opkomt...

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten/neerslagtekort_droogte


We hebben hier geluk gehad!
Schuim op de daken

vanochtend om negen uur een paar druppels, toen ik van m’n werk naar huis liep een enkele spat en na het avondeten enig bescheiden gespetter. Maar de lichte bui die Buienradar op het scherm toonde, is hier nooit gerealiseerd. 

Hm, nog steeds niks.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

16-08-2022 om 23:01

Buienradar zegt pas regen morgenmiddag voor hier. Met onweer, daar hou ik niet zo van. 

Woehoe! Onaangekondigde bui hier. Dikke mazzel, het is echt maar een klein buitje maar hij trekt recht over. Wat zullen de tuinen de vijver blij zijn

hier ook regen

Ik werd om 04.30 wakker van onweer en een enorme plensbui .

Ik werd om 4u wakker van onweer en plensbui!!
Balkondeur toch maar ff op een kier gezet ipv wagenwijd open en daarna gelukkig nog een uur terug in slaap gevallen.

stokstaart schreef op 17-08-2022 om 06:09:

Ik werd om 4u wakker van onweer en plensbui!!
Balkondeur toch maar ff op een kier gezet ipv wagenwijd open en daarna gelukkig nog een uur terug in slaap gevallen.

Dat laatste is mij helaas niet meer gelukt, dus ben om 05.30 maar opgestaan. Moet toch op tijd de deur uit.

Rondstruiner schreef op 17-08-2022 om 06:16:

[..]

Dat laatste is mij helaas niet meer gelukt, dus ben om 05.30 maar opgestaan. Moet toch op tijd de deur uit.

Succes vandaag dan!

stokstaart schreef op 17-08-2022 om 06:17:

[..]

Succes vandaag dan!

Thanks, jij ook!

nou een buitje van nog geen 5 minuten helaas 

Het giet!

Auwereel

Auwereel

17-08-2022 om 07:49 Topicstarter

Vannacht heeft het op mijn vakantieplek ook geregend, en ik hoop dat het in heel Zwitserland zo geregend heeft, want de Rijn mag wel weer eens wat verder gevuld worden!

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08/12/hongerstenen/#:~:text=De%20aanhoudende%20droogte%20zorgt%20in,bijgehouden%2C%20in%20jaartallen%20en%20spreuken.

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2022 om 07:23:

Het giet!

Ben jaloers hier wel een klein buitje en er zit weer 50 liter in de regenton. Helpt toch iets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.