Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ik wil wel weer eens regen

Het is weer zover, nadat begin dit jaar door veel regen de tekorten weer waren aangevuld, is het nu alweer te lang te droog. Zolang het meivakantie is, graag 's nachts, maar toch: graag weer regen. Voor mijn tuin, voor het zaaigoed dat nu niet opkomt...

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten/neerslagtekort_droogte


watertoren schreef op 31-07-2022 om 23:08:

[..]

ik snap dit niet. Ik heb zelf een hele mooi tuin door veel water te geven en ik geniet ervan. Waarom. Battle Royale hen je dan planten in je tuin als je ze laat verdorren en er niks om geeft Ik vind dat raar en zet dan geen planten in je tuin. Als je planten water geeft dan heb je en mooie tuin van waar je kan genieten en laten verdorren is als niks doen voor je tuin

Wereldwijd hebben veel mensen geen toegang tot schoon drinkwater. Ik kan het voor mijzelf niet verantwoorden om schoon drinkwater ervoor te gebruiken. Ik ben dus blij met mijn bron

Wereldwijd hebben mensen ook geen toegang tot eten, maar dat doe ik ook gewoon.

Ik geef mijn planten ook bijna elke dag water. Ik vind het zonde als ze dood gaan, zo goedkoop waren ze niet.

Rockstar schreef op 31-07-2022 om 23:31:

Wereldwijd hebben mensen ook geen toegang tot eten, maar dat doe ik ook gewoon.

Ik geef mijn planten ook bijna elke dag water. Ik vind het zonde als ze dood gaan, zo goedkoop waren ze niet.

Daarin maken mensen andere keuzes, ik kies dus voor de bron omdat schoon drinkwater ook in Nederland schaarser wordt. Mijn vaste planten die ik niet bewater overleven de droogte tot nu toe prima.

Auwereel

Auwereel

01-08-2022 om 00:12 Topicstarter

Ik gebruik de regenton, maar die moet wel af en toe weer door de regen gevuld worden. Maar de wereld gaat verder dan mijn tuin. Als ik een wandeling maak, vind ik dat mooier met sappig groen om me heen in plaats van de stofwolken en de scheuren in de grond die er nu zijn.

Dorestad schreef op 31-07-2022 om 23:23:

[..]

Wereldwijd hebben veel mensen geen toegang tot schoon drinkwater. Ik kan het voor mijzelf niet verantwoorden om schoon drinkwater ervoor te gebruiken. Ik ben dus blij met mijn bron

Oke,dan  zal je wel een hekel hebben aan mij met mijn  zwembad in de tuin in de zomer. 
Die is doorsnede  3 vierkante meter.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 06:21

watertoren schreef op 31-07-2022 om 23:08:

[..]

ik snap dit niet. Ik heb zelf een hele mooi tuin door veel water te geven en ik geniet ervan. Waarom. Battle Royale hen je dan planten in je tuin als je ze laat verdorren en er niks om geeft Ik vind dat raar en zet dan geen planten in je tuin. Als je planten water geeft dan heb je en mooie tuin van waar je kan genieten en laten verdorren is als niks doen voor je tuin

Omdat het mijn tuin en ik dus kan doen en laten wat ik wil. Het regent nog genoeg om alles in leven te houden dus ga ik geen moeite doen om water te geven.

Gisteren heeft het best wat geregend en zojuist werd ik wakker en hoorde ik de regen. Mijn regentonnen zitten weer stampvol. De overloopslang hangt in de tuin. Ik geloof dat we de maand augustus door kunnen komen. 
Gisteren waren we in de regen aan het wandelen met de kinderen door het bos. Daar was het echt nog kurkdroog. Waar ik vooral van schrok was dat we verbrande plekken tegenkwamen. Wie bedenkt er met deze droogte dat een peuk op de grond gooien of een klein kampvuurtje zo'n goed idee is? 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

01-08-2022 om 07:03

Ja dat snap ik dus ook niet, zagen een tijdje terug ook iemand die aan het bbqen was in de duinen, wie verzint zoiets?

watertoren schreef op 31-07-2022 om 23:08:

[..]

ik snap dit niet. Ik heb zelf een hele mooi tuin door veel water te geven en ik geniet ervan. Waarom. Battle Royale hen je dan planten in je tuin als je ze laat verdorren en er niks om geeft Ik vind dat raar en zet dan geen planten in je tuin. Als je planten water geeft dan heb je en mooie tuin van waar je kan genieten en laten verdorren is als niks doen voor je tuin

hoe meer je je planten in de tuin water geeft, hoe slechter voor de plant, want het zoekt de diepte zelf niet om water te zoeken. Mijn tuin is 4 jaar geleden aangelegd en ik geef het erg weinig water. 

Alles wat in potten staat krijgt het wel, omdat die het natuurlijk zelf niet kunnen vinden. 

Maar ik laat ook alle bladeren liggen, zodat het in de grond komt en meteen compost is. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2022 om 07:29

Rockstar schreef op 31-07-2022 om 23:31:

Wereldwijd hebben mensen ook geen toegang tot eten, maar dat doe ik ook gewoon.

Ik geef mijn planten ook bijna elke dag water. Ik vind het zonde als ze dood gaan, zo goedkoop waren ze niet.

Houd er rekening mee dat je ze met elke dag water geven "lui" houdt. Dan blijven ze oppervlakkig wortelen en daardoor kwetsbaar. Net geplant hebben ze in derdaad de eerste paar weken regelmatig een flinke plens nodig. Maar daarna moet ze ook de kans geven om goed diep te wortelen.

In mijn tuin heeft eigenlijk alleen het gras het zwaar met de droogte, en dat trekt vanzelf bij na een regenbui. De andere planten zijn inmiddels sterk genoeg.

Edit: wat Friezinnetje zegt dus.

Auwereel

Auwereel

01-08-2022 om 08:24 Topicstarter

Vanmorgen een buitje hier die wel die naam mag hebben, geen lichte motregen. Ik denk dat mijn gras juicht!

Rockstar schreef op 31-07-2022 om 23:31:

Wereldwijd hebben mensen ook geen toegang tot eten, maar dat doe ik ook gewoon.

Ik geef mijn planten ook bijna elke dag water. Ik vind het zonde als ze dood gaan, zo goedkoop waren ze niet.

Eens. 

Ik heb een bostuin met veel wat zelf wel overleeft, maar heb ook potplanten en boompjes (lijsterbessen en fluweelbomen) die van 't voorjaar verplant zijn en die hebben toch echt wel ondersteuning nodig van de waterslang. 

redbulletje schreef op 01-08-2022 om 09:28:

[..]

Eens.

Ik heb een bostuin met veel wat zelf wel overleeft, maar heb ook potplanten en boompjes (lijsterbessen en fluweelbomen) die van 't voorjaar verplant zijn en die hebben toch echt wel ondersteuning nodig van de waterslang.

Ik moest even opzoeken hoe die eruit zien. Mooi hoor! 

Ik geef alleen mijn potplanten water. Veel tijd kost me dat niet, want we hebben een postzegel. De gewone begroeiing redt het wel, maar als dat verdort, geef ik het water, anders wordt het een trieste bedoening tussen alle tegeltuinen. 

Friezinnetje schreef op 01-08-2022 om 07:08:

[..]

hoe meer je je planten in de tuin water geeft, hoe slechter voor de plant, want het zoekt de diepte zelf niet om water te zoeken. Mijn tuin is 4 jaar geleden aangelegd en ik geef het erg weinig water.

Alles wat in potten staat krijgt het wel, omdat die het natuurlijk zelf niet kunnen vinden.

Maar ik laat ook alle bladeren liggen, zodat het in de grond komt en meteen compost is.

Ik heb ook veel potten op mijn terrassen staan en aan de schutting hangen ook veel bakken. Die moeten allemaal wel elke dag water hebben. De planten in de volle grond hoeven niet zo vaak. Bladeren laat ik niet liggen want daar kan ik niet tegen. 

watertoren schreef op 01-08-2022 om 01:20:

[..]

Oke,dan zal je wel een hekel hebben aan mij met mijn zwembad in de tuin in de zomer.
Die is doorsnede 3 vierkante meter.

Ik heb geen hekel aan mensen omdat ze zoiets doen of laten.  Dat je een idee hebt over bepaald gedrag/ een actie betekent niet dat je de persoon veroordeeld.  Overigens,  ik heb jarenlang zo'n zwembad van 3.66 doorsnede in de tuin gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.