Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ik wil wel weer eens regen

Het is weer zover, nadat begin dit jaar door veel regen de tekorten weer waren aangevuld, is het nu alweer te lang te droog. Zolang het meivakantie is, graag 's nachts, maar toch: graag weer regen. Voor mijn tuin, voor het zaaigoed dat nu niet opkomt...

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten/neerslagtekort_droogte


Auwereel

Auwereel

30-07-2022 om 20:16 Topicstarter

Vandaag regende het ongeveer 5 druppels, alles is weer gortdroog 

Auwereel schreef op 30-07-2022 om 20:16:

Vandaag regende het ongeveer 5 druppels, alles is weer gortdroog

Ja, maar dat was toch niet voorspelt. Wij zaten op een terras en af en toe kregen we heel even wat druppels. We konden gelukkig wel buiten blijven zitten.

Ik heb hier (midden) geen regen gezien maar zag in het bos wel bomen die heeeeeel erg dorst hadden. Ik hoop, en daar maak ik geen vrienden mee , dat het tot september gaat regenen.

Morgen gaat het regenen zeggen ze. Maar daarna is het weer klaar, dus dat is niet genoeg. Van mij mag het wel een tijdje goed regenen.

volgende week mag het nog wel, daarna iig 3 weken niet, want dan heb ik vakantie  

Wat fijn! Morgen, regen!

Auwereel

Auwereel

31-07-2022 om 10:02 Topicstarter

Tja, er schijnt wat nattigheid gevallen te zijn, maar het houdt niet over. Ook bij de Buienradar moet je een loep erbij nemen om het blauwe randje te kunnen zien die de intensiteit van de neerslag aangeeft l.

Auwereel schreef op 31-07-2022 om 10:02:

Tja, er schijnt wat nattigheid gevallen te zijn, maar het houdt niet over. Ook bij de Buienradar moet je een loep erbij nemen om het blauwe randje te kunnen zien die de intensiteit van de neerslag aangeeft l.

hier regent het nu wel, zou in totaal 5 mm moeten vallen

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-07-2022 om 10:10

Hier is het wel grijs, maar regen nog steeds niet. Het tekort moet wel gigantisch zijn inmiddels.  
En augustus verwachten ze ook veel zon en droogte las ik net. 

Auwereel

Auwereel

31-07-2022 om 10:10 Topicstarter

En dat terwijl het in Friesland minder er is als waar ik woon. Alleen in zuidwest Zeeland is het nog droger.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/geografische-overzichten/neerslagtekort_droogte

Hier in Kennermerland regent het nu .

Kop Noord-Holland  al de hele  ochtend  regen

het regent hier ook lekker door. 

Hier bewolkt maar gelukkig nog steeds droog. Ik hoop dat het droog blijft want wij willen vanmiddag eigenlijk een terrasje pakken.

Hier regent het af en aan een beetje. Het mag geen naam hebben want onder de bomen blijft de stoep droog. Ik vond het trouwens wel echt heerlijk met hardlopen, die regen. (jammer van de fietser die me aanreed toen was de regen ineens best koud)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.